Αμετανόητοι… καταναλωτές αντιβιοτικών και στην Κρήτη!

Ηράκλειο και Χανιά «πρωταθλητές» στην κατανάλωση αντιβιοτικών - Τι δήλωσε στον ΣΚΑΪ Κρήτης ο επικεφαλής του ινστιτούτου Επιστημονικών Ερευνών (ΙΕΕ) του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου Χάρης Βαβουρανάκης

Μην χάνεις είδηση. Βάλε το CRETA24 στην Google
ΠΡΟΣΘΕΣΕ ΤΟ CRETA24 ΣΤΗΝ GOOGLE

Αμετανόητοι καταναλωτές αντιβιοτικών παραμένουμε οι Έλληνες και οι… Κρητικοί- ειδικά οι Ηρακλειώτες– σύμφωνα με την μελέτη που έδωσε στη δημοσιότητα το Ινστιτούτο Επιστημονικών Ερευνών (ΙΕΕ) του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου .

Όπως τόνισε ο επικεφαλής του ινστιτούτου Χάρης Βαβουρανάκης στον ΣΚAΪ Κρήτης και τον Κ. Μπογδανίδη η έρευνα ανέδειξε τη μαζική και άσκοπη κατανάλωση αντιβιοτικών στην Ελλάδα. Τα βασικά ευρήματα δείχνουν ότι οι Έλληνες διατηρούν μεγάλα προσωπικά αποθέματα, ενώ τέσσερα στα δέκα αντιβιοτικά χορηγούνταν αλόγιστα.

«Τι ανεδείχθη; Πριν από τη θέσπιση της αυστηρής ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, το 40% των αντιβιοτικών δίνονταν χωρίς ιατρική συνταγή!» ανέφερε ο κ.Βαβουρανάκης που παρουσίασε με τον υπουργό κ.Γεωργιάδη τα στοιχεία της έρευνας.

«Το 50% του ελληνικού πληθυσμού διατηρεί αντιβιοτικά στο προσωπικό του φαρμακείο για παν ενδεχόμενο» τόνισε και πως Περίπου το 45% του πληθυσμού έλαβε τουλάχιστον μία συνταγή αντιβιοτικού.

«Είμαστε ωστόσο αισιόδοξοι ότι αυτά τα ποσοστά θα μειωθούν όσο περνά ο καιρός και εγκαθίσταται η ηλεκτρονική συνταγογράφηση. Θέλουμε δρόμο και προσπάθεια από όλους, ειδικά από τους γιατρούς που είναι πάνω σε αυτή την πυραμίδα» τόνισε.

Η έρευνα

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, τα οποία προέρχονται από σχετική μελέτη, το… 91% των κουτιών αντιβιοτικών, τα οποία καταναλώνονται κατ’ έτος από τους κατοίκους της Ελλάδας, συνταγογραφούνται ηλεκτρονικά εκτός των προδιαγραφών τις οποίες επιβάλλουν τα θεραπευτικά πρωτόκολλα.

Επίσης, το 45% των κατοίκων της χώρας μας κατανάλωσε τουλάχιστον ένα κουτί αντιβιοτικών κατά τη διάρκεια του 2024, ενώ η Ελλάδα βρίσκεται είκοσι πέντε ποσοστιαίες μονάδες πίσω από τον στόχο του Παγκοσμίου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ), ο οποίος προβλέπει ότι το 65% επί του συνόλου των συσκευασιών αντιβιοτικών, τα οποία καταναλώνει κάθε χώρα, θα πρέπει να αφορά αντιβιοτικά παλαιότερης γενεάς, δηλαδή αντιβιοτικά τα οποία συμβάλλουν ελάχιστα στην επίταση της μικροβιακής αντοχής στην κοινότητα.

Σύμφωνα με τα ίδια στατιστικά στοιχεία του Ινστιτούτου του ΠΙΣ, παθολόγοι και γενικοί/οικογενειακοί γιατροί είναι στην «κορυφή» των ιατρικών ειδικοτήτων οι οποίες συνταγογραφούν ηλεκτρονικά τα περισσότερα κουτιά αντιβιοτικών μέσα σε έναν χρόνο, με ποσοστό 35% επί του συνόλου των ιατρικών ειδικοτήτων, και ακολουθούν οι παιδίατροι, με ποσοστό 12,5%, με τους οδοντίατρους και τους ειδικευόμενους γιατρούς να φτάνουν το 7%-8%.

Ηράκλειο και Χανιά «πρωταθλητές» στην κατανάλωση αντιβιοτικών

Στις περιφέρειες με τις πιο χαμηλές καταναλώσεις αντιβιοτικών στη χώρα μας περιλαμβάνονται η Ευρυτανία και η Φωκίδα, με περίπου 75 κουτιά αντιβιοτικών ανά 1.000 κατοίκους ανά έτος, ενώ στις περιφέρειες με τις υψηλότερες καταναλώσεις αντιβιοτικών περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η Λευκάδα, το Ηράκλειο, τα Χανιά, η Κόρινθος, η Ζάκυνθος, κ.ά., με 120-170 κουτιά αντιβιοτικών ανά 1.000 κατοίκους ανά έτος.

Τέλος, τα αντιβιοτικά φαρμακευτικά σκευάσματα τα οποία συνταγογραφήθηκαν ηλεκτρονικά κατά κόρον στη χώρα μας, κατά τη διάρκεια του 2024, ήταν η αμοξυκιλίνη και ακολουθούν οι κεφαλοσπορίνες, με σχετικά υψηλά ποσοστά να «φιγουράρουν», δυστυχώς, οι κιναλόνες, δηλαδή αντιβιοτικά τρίτης γενεάς, τα οποία συμβάλλουν εξαιρετικά στην επίταση της μικροβιακής αντοχής.

Προηγούμενο

Επιστολή Καραμαλάκη σε Καλοκαιρινό για την εφαρμογή της σύμβασης καθαριότητας στον Δήμο Ηρακλείου

Επόμενο

Δικαστικές περιπέτειες και φιλοδοξίες για τη Λότζια

Μην χάνεις είδηση. Βάλε το CRETA24 στην Google
ΠΡΟΣΘΕΣΕ ΤΟ CRETA24 ΣΤΗΝ GOOGLE
Σχετικά Άρθρα