Ακίνητα: Μεταβιβάσεις εξπρές από το 2024

Πρέπει να διαβάσετε

Από την 1η Ιανουαρίου 2024 θα μπορούν οι πολίτες να κάνουν μεταβίβαση ακινήτου ψηφιακά, εφόσον είναι κτηματογραφημένο.

Ο ηλεκτρονικός φάκελος ακινήτου, που υπόσχεται εξπρές μεταβιβάσεις ακινήτων με λίγα κλικ, δεν θα λειτουργήσει τελικά την 1η Νοεμβρίου όπως προέβλεπε ο αρχικός σχεδιασμός αλλά στις αρχές του νέου έτους σύμφωνα με τον υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κωνσταντίνο Κυρανάκη.

«Mέχρι την 1η Ιανουαρίου 2024 θα μπορούν οι πολίτες να μεταβιβάσουν το ακίνητό τους ψηφιακά, εφόσον είναι κτηματογραφημένο» δήλωσε μιλώντας στο Mega για να προσθέσει ότι «δουλεύουμε νυχθημερόν αυτήν την περίοδο για να μπορέσουμε να είμαστε έτοιμοι τον Ιανουάριο του 2024 για να μπορέσουν οι πολίτες να μεταβιβάσουν ψηφιακά το ακίνητό τους».

Με το νέο πλαίσιο η συλλογή των εγγράφων θα πραγματοποιείται από τον συμβολαιογράφο που συντάσσει το συμβόλαιο μεταβίβασης ακινήτου μετά από εξουσιοδότηση των συμβαλλόμενων. Ο συμβολαιογράφος θα εισέρχεται με τους προσωπικούς του κωδικούς πρόσβασης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα και θα υποβάλει αίτημα σε κάθε φορέα χωριστά για την ηλεκτρονική χορήγηση των απαραίτητων πιστοποιητικών και εγγράφων. Με αυτόν τον τρόπο, οι φορολογούμενοι θα απαλλαγούν από τις επισκέψεις και την πολύωρη ταλαιπωρία σε Εφορία, Δήμους, Κτηματολόγιο, Πολεοδομία προκειμένου να υποβάλουν δια ζώσης το σχετικό αίτημα.

Αξίζει να σημειωθεί πως στη νέα ψηφιακή εφαρμογή θα εμπεριέχονται όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά και έγγραφα ενός ακινήτου από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (ΑΑΔΕ, Κτηματολόγιο, Τεχνικό Επιμελητήριο, ΕΦΚΑ) τα οποία θα αντλεί ο συμβολαιογράφος και θα καταχωρίζονται στον φάκελο του ακινήτου που πρόκειται να μεταβιβαστεί. Η ηλεκτρονική  πλατφόρμα με την ονομασία “Ηλεκτρονικός Φάκελος Ακινήτου”, θα τρέχει στην ψηφιακή πύλη του Δημοσίου gov.gr.

Από εκεί και πέρα, οι ενδιαφερόμενοι και ο συμβολαιογράφος που συντάσσει τη σχετική πράξη εισέρχονται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα κατόπιν αυθεντικοποίησης με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της  Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (TAXISnet), ή με τη χρήση των  διαπιστευτηρίων του Μητρώου Συμβολαιογράφων, αντίστοιχα. Κατά την έκταση που αυτό προβλέπεται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, τα ενδιαφερόμενα μέρη και ο συμβολαιογράφος μπορούν,  μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, να εξουσιοδοτούν αλλήλους για τη διενέργεια των παρεχόμενων από την ηλεκτρονική πλατφόρμα υπηρεσιών και την έκδοση των σχετικών πιστοποιητικών.

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα