Κυριακή, 14 Δεκεμβρίου, 2025
13.3 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Αεροδρόμιο Καστελίου: Εντυπωσιακές εικόνες από τα «έγκατα» του έργου – Η πρόοδος, ο Πύργος ελέγχου και το νέο σύστημα για τις αποσκευές!

Πρέπει να διαβάσετε

Το πρωί της Τρίτης, δημοσιογράφοι από όλη την Ελλάδα ξεναγήθηκαν στο εργοτάξιο του νέου Αεροδρομίου στο Καστέλι, στο πλαίσιο επίσκεψης που διοργανώθηκε από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και εκπροσώπους του αεροδρομίου.

Το Creta24 εξασφάλισε και  φωτογραφίες από τα «έγκατα» του έργου, παρουσιάζοντας πτυχές του που δεν έχουν γίνει ξανά ορατές στο κοινό.

 Στο 65% η πρόοδος του έργου

Σύμφωνα με τα όσα έγιναν γνωστά, το έργο προχωρά με ταχείς ρυθμούς, φτάνοντας πλέον το 65% της συνολικής κατασκευής.

Μάλιστα, η οδική σύνδεση Χερσόνησος – Αεροδρόμιο βρίσκεται στο 80%, ένα κρίσιμο τμήμα για την άνετη πρόσβαση στο νέο κεντρικό αερολιμένα του νησιού.

Δοκιμαστικές πτήσεις το 2027

Σημαντικός σταθμός στην εξέλιξη του έργου θα είναι το 2027, χρονιά κατά την οποία αναμένεται να πραγματοποιηθούν οι πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις, προετοιμάζοντας ουσιαστικά το αεροδρόμιο για την πλήρη λειτουργία του.

Ο ΠΥΡΓΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ

Το νέο αεροδρόμιο σχεδιάζεται ώστε να αποτελέσει έναν από τους πιο σύγχρονους αερολιμένες της Ευρώπης.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι αναμένεται να υποδεχθεί περίπου 11,5 εκατομμύρια επιβάτες κατά την πρώτη χρονιά λειτουργίας του, αριθμός που μπορεί να αυξηθεί σημαντικά, καθώς η υποδομή έχει δυνατότητα εξυπηρέτησης πολλών περισσότερων ταξιδιωτών.

Ο νέος Πύργος Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας θα διαθέτει συνολική επιφάνεια 4.500 τετραγωνικών μέτρων, εξοπλισμένος με συστήματα τελευταίας γενιάς.

Παράλληλα, ο τερματικός σταθμός θα περιλαμβάνει 5 σύγχρονες γέφυρες επιβίβασης, για ταχύτερη και ασφαλέστερη πρόσβαση των επιβατών στα αεροσκάφη.

ΜΠΑΙΝΕΙ τέλος στο άγχος των αποσκευών

Ένας από τους τομείς όπου το νέο αεροδρόμιο αναμένεται να ξεχωρίσει είναι τα πλήρως αυτοματοποιημένα συστήματα scanning και διαχείρισης αποσκευών. ”Δεν θα χάνεται βαλίτσα”, όπως χαρακτηριστικά είπαν οι υπεύθυνοι ξενάγησης στους δημοσιογράφους που βρέθηκαν σήμερα στο εργοτάξιο.

Οι τεχνολογίες αυτές στοχεύουν στη δραστική μείωση των λαθών και των περιπτώσεων απώλειας βαλιτσών, προσφέροντας μια νέα εποχή αξιοπιστίας και ταχύτητας.

H ANΑΛΥΣΗ

Η πορεία υλοποίησης

Σε ό,τι αφορά την πρόοδο της κατασκευής, τείνουν προς την ολοκλήρωσή τους οι κύριες κατασκευαστικές εργασίες του αεροδρομίου, το οποίο θα εκτείνεται σε 6.030 στρέμματα, με την πρόοδο υλοποίησης να ξεπερνάει το 65% έως την 31/10/2025. Οι φέροντες οργανισμοί του πύργου ελέγχου και του Αεροσταθμού, καθώς και της πλειονότητας των υπολοίπων κτιρίων έχουν ολοκληρωθεί. Επίσης:

  • Η διάστρωση της τελικής επιφάνειας των ειδικών οδοστρωμάτων προσγείωσης / απογείωσης / στάθμευσης αεροσκαφών βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη με ποσοστό υλοποίησης της τάξεως του 96%.
  • Ο Πύργος ελέγχου έχει ολοκληρωθεί κατά 60 %
  • To Terminal 7 επιπέδων συνολικής επιφάνειας 93.000 τ.μ. έχει ολοκληρωθεί κατά 60%
  • Τα καταστρώματα του διαδρόμου προσγείωσης-απογείωσης μήκους 3.200 μέτρων κατηγορίας κατά ICAO 4E και του τροχόδρομου εμφανίζει ποσοστό προόδου 96%
  • Η κατασκευή των οικοδομικών & ηλεκτρομηχανολογικών εργασιών βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη στην πλειονότητα των κτιρίων.
  • Η πρόοδος υλοποίησης των εργασιών της νέας οδικής σύνδεσης με τον ΒΟΑΚ βρίσκεται στο 85 % (εκτός του τμήματος 3+800 – 7+020 για το οποίο δόθηκε εντολή κατασκευή σήραγας 3,0 χλμ).

Το έργο θα περιλαμβάνει:

  • 1 διάδρομο προσγείωσης-απογείωσης μήκους 3.200 μέτρων κατηγορίας κατά ICAO 4E *
  • 1 παράλληλο τροχόδρομο κίνησης αεροσκαφών ίσου μήκους *
  • 8 συνδετήριους τροχόδρομους του διαδρόμου με τον παράλληλο τροχόδρομο
  • 2 συνδετήριους τροχόδρομους με τον διάδρομο του Στρατιωτικού Αεροδρομίου
  • Χώρο στάθμευσης αεροσκαφών (Αpron) που αποτελείται από 5 σταθερές θέσεις κατηγορίας Ε (ή 10 κατηγορίας C), 27 απομακρυσμένες θέσεις κατηγορίας C και 2 κατηγορίας C (ή 1 θέση κατηγορίας Ε), 16 θέσεις για Γενική Αεροπλοΐα και 3 θέσεις για ελικόπτερα *
  • Κτίριο Αεροσταθμού (Terminal Building) 7 επιπέδων συνολικής επιφάνειας 93.000 τ.μ.
  • Πύργο Ελέγχου 4.850 τ.μ. και ύψους 44 μ.
  • 10 Κτίρια/Εγκαταστάσεις απαιτήσεων λειτουργίας αεροδρομίου: Πυροσβεστική, Αστυνομία, Συντήρησης Αεροδρομίου, Εγκατάστασης εταιρειών επίγειας εξυπηρέτησης, Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας, Υποσταθμός 150kV, Δεξαμενές Νερού, Εγκατάσταση Βιολογικού Καθαρισμού, Εγκατάσταση αποθήκευσης καυσίμων και ανεφοδιασμού αεροσκαφών μέσω υπόγειου συστήματος Hydrant, Εγκατάσταση συλλογής απορριμμάτων αεροδρομίου
  • Χώρους στάθμευσης και εξυπηρέτησης 1.378 οχημάτων, 206 μοτοσυκλετών, 168 Ταξί και 96 Λεωφορείων.
  • Χώρο ανάπτυξης Εμπορικής Ζώνης επιφάνειας 400 στρεμμάτων
  • Κλειστό αυτοκινητόδρομο σύνδεσης Αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ στο ύψος του οικισμού Χερσονήσου, μήκους περίπου 18 χλμ., 2 κλάδων με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και παράπλευρο δίκτυο σε όλο το μήκος
  • Αρτηρία σύνδεσης Αεροδρομίου με την Οδό Αρκαλοχωρίου-Βιάννος μήκους περίπου 6 χλμ., με 1 λωρίδα κυκλοφορίας και διευρυμένη ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και παράπλευρο δίκτυο σε όλο το μήκος
  • Περιμετρική οδό Καστελίου μήκους 1,5 χλμ.
  • Εξωτερικό περιμετρικό δίκτυο Αεροδρομίου με την αναβάθμιση των χαρακτηριστικών των υφιστάμενων οδών που επηρεάζονται εκτιμώμενου συνολικού μήκους 20 χλμ.

Αναπτύσσεται από την εταιρεία Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης, με μετόχους το ελληνικό Δημόσιο (45,9%), τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (32,46%) και τον ινδικό Όμιλο GMR (21,64%). Κατασκευάζεται από την ΤΕΡΝΑ Α.Ε., τον κατασκευαστικό βραχίονα του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα