Ο περίφημος Πύργος του Άιφελ στο Παρίσι, γνωστός και ως “Σιδηρά Κυρία”, φιλοξένησε περίπου 6,3 εκατομμύρια επισκέπτες το 2024, σύμφωνα με την Société d’Exploitation de la Tour Eiffel (SETE), τη διαχειρίστρια εταιρία του.
Μετά από ένα ισχυρό αποτέλεσμα το 2023, με 6,318 εκατομμύρια επισκέπτες, αυξημένους κατά 8%, σε σχέση με το προηγούμενο έτος, το μνημείο συνεχίζει να εδραιώνει τη θέση του ως σημαντικό τουριστικό αξιοθέατο παγκοσμίως.
Εκδηλώσεις όπως οι Ολυμπιακοί και Παραολυμπιακοί Αγώνες του 2024 εκτιμάται πως έχουν βοηθήσει τον πύργο όχι μόνο στην προσέλκυση πλήθους αλλά και στην επίτευξη υψηλών επιπέδων ικανοποίησης των επισκεπτών.
Ένα διεθνές αξιοθέατο με ισχυρές εγχώριες ρίζες
Η Γαλλία ήταν το 2024 η κύρια πηγή επισκεπτών στον Πύργο του Άιφελ, αποτελώντας περίπου το 19,6% του συνόλου. Οι Ηνωμένες Πολιτείες ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά με 13,7%, σημειώνοντας αύξηση ειδικά κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων, σύμφωνα με τη SETE.
Οι Ευρωπαίοι επισκέπτες παρέμειναν αρκετά σημαντικοί, με τη Γερμανία (7,6%), το Ηνωμένο Βασίλειο (7,2%) και την Ισπανία (5%) να είναι οι τρεις πρώτες ευρωπαϊκές αγορές. Τα στοιχεία αυτά αναδεικνύουν πραγματικά τη διαρκή ελκυστικότητα του Πύργου του Άιφελ, ιδίως μεταξύ των ταξιδιωτών από τη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη.
Αύξηση της ικανοποίησης των επισκεπτών
Μια έρευνα του 2024 σχετικά με την ικανοποίηση των επισκεπτών, που διενεργήθηκε από την Test, παρουσιάζει μια πολύ θετική άποψη για τη συνολική εμπειρία των επισκεπτών, καθώς αποτυπώνει ένα ποσοστό ικανοποίησης ρεκόρ 96%, το οποίο αποτελεί σημαντικό “άλμα” από το 81% το 2019.
Η έρευνα αυτή, που βασίζεται σε 7.409 ερωτηματολόγια εξερχόμενων επισκεπτών, σε συνδυασμό με τις 1.604 απαντήσεις, που συγκεντρώθηκαν διαδικτυακά, δείχνει τον αντίκτυπο του έργου της SETE για τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών, τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών και την ενίσχυση αυτού που κάνει το αξιοθέατο τόσο ελκυστικό. “Η πρόοδος αυτή φαίνεται να αντανακλά τις δράσεις που έχουν υλοποιηθεί για τη βελτίωση της φιλοξενίας, τον εμπλουτισμό της εμπειρίας και την αύξηση της ελκυστικότητας του πύργου”, σημειώνει η SETE.
Οι βελτιώσεις αυτές έρχονται σε αντίθεση με τις επικρίσεις του παρελθόντος και δείχνουν μια αλλαγή στον τρόπο διαχείρισης των πραγμάτων.
Αντιμετώπιση των κριτικών του παρελθόντος
Το 2020, το Γαλλικό Ελεγκτικό Συνέδριο δημοσίευσε μια επικριτική έκθεση σχετικά με τη λειτουργία του Πύργου του Άιφελ, αναφέροντας ζητήματα όπως οι μεγάλες αναμονές, το συχνό κλείσιμο και η τιμή του εισιτηρίου που αυξήθηκε κατά 47% το 2017.
Η έκθεση ανέφερε ότι οι υποσχόμενες βελτιώσεις, όπως ένα πολυαναμενόμενο κέντρο επισκεπτών, δεν είχαν πραγματοποιηθεί. Επίσης, επέκρινε την αύξηση των τιμών των εισιτηρίων για την επέκταση του προσωπικού και την κάλυψη των υψηλών μισθών, χωρίς τις απαραίτητες αλλαγές στη διοίκηση, σημειώνοντας ότι τα ζητήματα αυτά πλήττουν την εικόνα του μνημείου.
Έκτοτε, η SETE έχει λάβει σημαντικές δράσεις για την αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών. Η εφαρμογή της ηλεκτρονικής πώλησης εισιτηρίων που έχουν καθορισμένες χρονικές ζώνες έχει βελτιώσει την πρόσβαση, μειώνοντας τους χρόνους αναμονής και αναβαθμίζοντας την εμπειρία των επισκεπτών. Αυτές οι αλλαγές έχουν οδηγήσει σαφώς στη βελτίωση της φήμης του Πύργου του Άιφελ και στην αύξηση της ικανοποίησης των επισκεπτών το 2024.
Υψηλά πρότυπα
Καθώς ο Πύργος του Άιφελ υποδέχεται εκατομμύρια επισκέπτες από όλα τα μέρη του πλανήτη, η αφοσίωσή του στη λειτουργική αποδοτικότητα και την ικανοποίηση των επισκεπτών φαίνεται να αποδίδει καρπούς.
Το ρεκόρ ικανοποίησης καθώς και ο σταθερός αριθμός επισκεπτών, υπογραμμίζουν την ικανότητα του μνημείου να προσαρμόζεται και να ευημερεί, αντιμετωπίζοντας ακόμη και προηγούμενες δυσκολίες. Με συνεχείς εργασίες για τη βελτίωση της συνολικής εμπειρίας, η “Σιδηρά Κυρία” συνεχίζει να αποτελεί διαχρονικό σύμβολο του Παρισιού, προσελκύοντας ταξιδιώτες και δημιουργώντας υψηλά πρότυπα για τα αξιοθέατα σε όλο τον κόσμο.