Δύο «ανοιχτά μέτωπα» σε τουριστικές περιοχές του Ηρακλείου έχει η Περιφέρεια Κρήτης, η οποία εκτελεί εργασίες ασφαλτόστρωσης στην περιοχή του Κοκκίνη Χάνι και κατασκευής κόμβου στην κεντρική διασταύρωση των Γουβών.
Ο Αντιπεριφερειάρχης Τεχνικών Έργων Νίκος Σκουλάς, απάντησε, στην εκπομπή ΣΚΑΪ Τώρα και τη Φαίη Σφακιωτάκη, στην ερώτηση γιατί οι εργασίες αυτές γίνονται στην αρχή της σαιζόν κι όχι μέσα στο χειμώνα. «Η τέλεση των έργων είναι αποτέλεσμα αρκετών συνισταμένων. Για την περίπτωση των Γουβών και του Κοκκίνη Χάνι, γνωρίζοντας ότι η τουριστική περίοδος ξεκινάει τον Απρίλιο, η υπηρεσία μας είχε ετοιμότητα για την εκτέλεση των εργασιών, ήδη από τα Χριστούγεννα. Στις Γούβες πήραμε κυκλοφοριακή ρύθμιση μόλις 15 Μαρτίου. Αυτό λοιπόν ήταν μια γραφειοκρατική προϋπόθεση, την οποία επιμέναμε να ζητάμε, αλλά υπάρχει υποστελέχωση. Μόλις ένας υπάλληλος είναι επιφορτισμένος με τις αδειοδοτήσεις των έργων σε επίπεδο Κρήτης.»
Στην περίπτωση του Κοκκίνη Χάνι, σύμφωνα με τον κ. Σκουλά, προηγούνταν οι εργασίες της υπογειοποίησης δικτύων της ΔΕΥΑ Χερσονήσου και καλωδίων της ΔΕΗ. Πρόκειται για το τμήμα της παλαιάς εθνικής οδού από το ξενοδοχείο Αρίνα έως τις Γούρνες. «Δεν μπορούσαμε δηλαδή να ασφαλτοστρώσουμε και μετά να κόβεται η άσφαλτος για να περάσουν τα δίκτυα της ΔΕΥΑΧ και τα καλώδια της ΔΕΗ. Οι εργασίες της ΔΕΗ ολοκληρώθηκαν κατά το ήμισυ στο πρώτο 1,5 χλμ κι εκεί χωρίς ουδεμία καθυστέρηση εγκατασταθήκαμε και ξεκινήσαμε τις εργασίες.»
Ο κ. Σκουλάς δεσμεύτηκε πως πριν την «αιχμή», όπως είπε χαρακτηριστικά, της τουριστικής σαιζόν, θα έχουν ολοκληρωθεί και οι δύο οδικές παρεμβάσεις, απέφυγε ωστόσο να αναφερθεί σε μήνα, ιδιαίτερα για τις Γούβες. «Θα εργαστούμε μέχρι και τη Μεγάλη Δευτέρα στου Κοκκίνη Χάνι, διότι τη Μεγαλοβδομάδα δεν επιτρέπεται από την αστυνομική διεύθυνση η εκτέλεση εργασιών εκεί. Αμέσως μετά τις γιορτές, θα συνεχίσουμε. Και μέσα στον Απρίλη θα μπορούσαμε να ολοκληρώσουμε τις εργασίες, ανάλογα με την πορεία των εργασιών της ΔΕΗ. Η όχληση εν μέσω της τουριστικής σαιζόν θα είναι ελάχιστη.»
Αναφορικά με τις Γούβες, η δημιουργία κυκλικού κόμβου επιδιώκει την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας σε ένα σημείο άκρως επικίνδυνο. «Με τον κυκλικό κόμβο και τη μονή λωρίδα κυκλοφορίας στενεύει ο δρόμος κι αναγκαστικά οδηγεί σε επιβράδυνση της ταχύτητας των διερχόμενων οχημάτων. Η μέχρι πρότινος κατάσταση στην περιοχή παρείχε χώρο και για στάθμευση και για φορτοεκφορτώσεις, όμως δεν παρείχε εχέγγυα ασφάλειας» σημείωσε ο κ. Σκουλάς.
Στο μεταξύ από το Δεκέμβριο είναι σε εξέλιξη οι εργασίες στο ένα ρεύμα κυκλοφορίας σε τμήμα της λεωφόρου Καζαντζίδη. «Ρίχνουμε άσφαλτο στο ένα ρεύμα κυκλοφορίας της Καζαντζίδη, έχοντας ολοκληρώσει όλη την υπογειοποιημένη ρύθμιση της περιοχής, διότι το έργο εκεί είναι αντιπλημμυρικό. Δηλαδή όταν γινόταν αυτός ο δρόμος δεν προβλέφθηκε η διευθέτηση του νερού της βροχής, με αποτέλεσμα όταν έβρεχε κι ιδίως με τεταμένο τρόπο, η μεν λεωφόρος Καζαντζίδη να γίνεται χείμαρρος, ο δε κόμβος της Αλικαρνασσού να γίνεται λίμνη. Αυτό το οποίο εκτελείται στη λεωφόρο Καζαντζίδη δεν είναι μια απλή αντικατάσταση του οδοστρώματος, το οποίο λόγω της κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων και της κατάστασης αυτής που υπήρχε, είχε φθαρεί και καταστεί ολισθηρό. Έχουμε την κατασκευή ολόκληρης υποδομής παροχέτευσης των ομβρίων υδάτων, με εγκάρσιες τομές, σωληνώσεις, φρεάτια και σχάρες. Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 4,5 εκ. ευρώ. Στη συνέχεια θα τοποθετηθεί αντιολισθηρή άσφαλτος. Πιστεύουμε κοντά στο Πάσχα θα παραδώσουμε το ένα ρεύμα και στη συνέχεια οι ίδιες εργασίες θα γίνουν και στο δυτικό ρεύμα, το οποίο είναι αυτήν τη στιγμή σε κυκλοφορία. Ενώ το χρονοδιάγραμμα μιλάει για σύμβαση 12μηνη, άρα παράδοση το Δεκέμβριο του 2023, μπορούμε να πούμε ότι όντας ήδη κάποιους μήνες μπροστά, θα προσπαθήσουμε, θα πιέσουμε, να ολοκληρώσουμε πολύ νωρίτερα από τον παραδοτέο χρόνο του έργου.»
Παράλληλα, εργασίες γίνονται σε οδικό τμήμα 5,5 χλμ επί του ΒΟΑΚ, από το Σφακάκι μέχρι τον κόμβο Αμαρίου. Μετά το Πάσχα, σειρά θα πάρει το τμήμα από το ύψος του Γιοφύρου έως το ύψος του σταθμού της ΔΕΗ στα Λινοπεράματα. «Πιστεύουμε μέχρι το καλοκαίρι να έχουμε κι αυτό το κομμάτι του ΒΟΑΚ ολοκληρωμένο» ανέφερε ο κ. Σκουλάς. Τέλος, προσεχώς πρόκειται να ξεκινήσουν εργασίες διαγράμμισης σε τμήμα του δρόμου της Μεσαράς, μέχρι περίπου την Αγία Βαρβάρα, όπου έχει επισημανθεί ελλιπής διαγράμμιση.