Ένα σημαντικό βήμα προς την υλοποίηση της γέφυρας-μαμούθ στον πορθμό της Μεσσήνης έγινε πριν από λίγες ημέρες.
Την άγουσα της υλοποίησης παίρνει σιγά-σιγά το πρότζεκτ της κατασκευής της μεγαλύτερης γέφυρας της Μεσογείου που θα βρίσκεται στον πορθμό της Μεσσήνης και θα ενώσει τη Σικελία με την Καλαβρία.
Όπως αναφέρουν στην Ιταλία, πρόσφατα οι δύο περιφέρειες συμφώνησαν στη λίστα ονομάτων που είχε στείλει το ιταλικό Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σηματοδοτώντας τη συγκρότηση της ανεξάρτητης τεχνικής ομάδας που θα παρέχει υποστήριξη και συμβουλευτικές υπηρεσίες στο έργο της κατασκευής της φαραωνικής γέφυρας.
Όπως προσθέτουν, μάλιστα, τα ιταλικά ΜΜΕ, η ομάδα απαρτίζεται από παγκόσμιας κλάσης επιστήμονες, καθένας ή καθεμία εκ των οποίων έχει συγκεκριμένες δεξιότητες οι οποίες αποτελούν εχέγγυο για την επιτυχία του πρότζεκτ.
Αναφορά στο έργο έκανε στις 19 Σεπτεμβρίου και ο μεγαλύτερος οπαδός του, ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών της Ιταλίας, Ματέο Σαλβίνι, ο οποίος έθεσε ως στόχο την εκκίνηση των εργασιών μέσα στο καλοκαίρι του 2024.
Η γέφυρα που θα ενώσει τη Μεσσήνη στη βόρεια Σικελία με την Καλαβρία στη νότια Ιταλία, θα αποτελέσει τη μακρύτερη καλωδιωτή γέφυρα παγκοσμίως, με το βασικό άνοιγμά της να ανέρχεται σε 3,2 χλμ.
Με 6 λωρίδες κυκλοφορίας αυτοκινήτων (τρεις ανά κατεύθυνση) και δύο σιδηροδρομικές γραμμές ενδιάμεσα, η γέφυρα θα μπορεί να αντέχει έως και 4.500 αυτοκίνητα την ώρα, αλλά και τη διέλευση 200 τρένων ανά ημέρα. Θα αντέχει, επίσης, ριπές ανέμων άνω των 200 χλμ./ώρα, αλλά και σεισμικές δονήσεις 7,1 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ.
Η γέφυρα θα αντικαταστήσει τη η σημερινή σύνδεση -η οποία πραγματοποιείται με φέρι μποτ- και να ευνοηθεί η οικονομική ανάπτυξη της Κάτω Ιταλίας. Στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η γέφυρα να ολοκληρωθεί το 2032.