Κυριακή, 13 Ιουλίου, 2025
23.8 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Ξυλούρης στο CRETA για ΒΟΑΚ: Είναι ένα έργο που το δικαιούται η Κρήτη

Πρέπει να διαβάσετε

Συνεδριάζει την Τετάρτη το Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης, με μοναδικό θέμα διάταξης την έκφραση άποψης για τους περιβαλλοντικούς όρους της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου: «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση του ΒΟΑΚ στο τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη με σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα».

Μιλώντας στον Περιφερειακό Τηλεοπτικό Σταθμό CRETA και στην εκπομπή Live με την Αντιγόνη, ο αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος Νίκος Ξυλούρης χαρακτήρισε την αυριανή ημέρα ιδιαίτερα σημαντική για την Κρήτη. «Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα η έγκριση όρων που προβλέπει η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Πρέπει να πω με την ΜΠΕ που περνάει από την Περιφέρεια και εκφράζει την άποψη της. Η Περιφέρεια εκφράζει την βούληση την πολιτική που έχει εκφραστεί γενικότερα, ότι θέλουμε δρόμο. Αυτό είναι η πολιτική απαίτηση. Σήμερα έρχεται μια μελέτη και λόγω της σοβαρότητας του θέματος, μπορούσε να εξεταστεί από την Επιτροπή Περιβάλλοντος, ο Περιφερειάρχης όμως ζήτησε να το συζητήσουμε στο Περιφερειακό Συμβούλιο. Είναι τόσο σοβαρό το θέμα που αφορά όλο το Συμβούλιο».

Όπως ανέφερε ο κ. Ξυλούρης, δίνεται η δυνατότητα να εκφραστούν όλες οι απόψεις. «Εκφράζουμε τη βούληση που έχει ήδη εκφραστεί εδώ. Εκφράζουμε την άποψη μας για τα χαρακτηριστικά του δρόμου και τις επιπτώσεις που θα έχει στο περιβάλλον που είναι προτεραιότητα πρώτη και πρέπει να είναι για κάθε αιρετό. Δεν μπορούμε να κάνουμε ένα δρόμο που θα καταστρέψει τα πάντα.  Να κάνουμε ένα δρόμο που να κάνει τη μικρότερή δυνατή καταστροφή με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια. Εδώ έχουμε ένα δρόμο 22,5 χλμ. από το Καστέλλι μέχρι τη Νεάπολη, αλλάζει τελείως η χάραξη στο κομμάτι που αφορά στο ν. Λασιθίου με μια χάραξη, που επιβάλλεται για να αποφύγουμε τα προβλήματα που έχει το Σεληνάρι και περνάει πλέον πάνω από το Σεληνάρι».

Σύμφωνα με τον κ. Ξυλούρη, έχει 12 γέφυρες μονού κλάδου περίπου 1.700 μέτρα, σήραγγες μονού κλάδου 7.200 μέτρα και πρόκειται για 22,5 χλμ. εκ των οποίων τα 9 στο νομό Ηρακλείου και τα 13 στο νομό Λασίθιου ενώ θα έχει και 5 ανισόπεδους κόμβους. «Τεχνικά που κάνουν ένα δρόμο κοστοβόρο και πρέπει να γίνει αλλά τον κάνουν ασφαλή. Προσπαθούμε να υπηρετήσουμε 3 στόχους και περιβαλλοντικά οι επιπτώσεις του να είναι οι μικρότερα δυνατές».

Μάλιστα, όπως ανέφερε ο κ. Ξυλούρης όταν υπάρχουν τούνελ δεν γίνεται μεγάλη ζημιά στο περιβάλλον. «Το πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε και το έχουν βάλει και οι δήμοι είναι η αντιμετώπιση των ομβρίων. Να μη γίνουν αλλαγές στις λεκάνες απορροής για να μην έχουμε τα περσινά φαινόμενα. Θα πρέπει να απαιτήσουμε δοθεί λύση που να μην δίνει τη δυνατότητα μιας επανάληψης. Είναι ένα παζλ πολύπλοκο και υπάρχουν μηχανισμοί και θεσμοί που το εξετάζουν, μελετητές, φορείς που εμπλέκονται οι υπηρεσίες, η Περιφέρεια, η Αποκεντρωμένη, το κράτος. Υπάρχει ένα πλέγμα που εξετάζει από όλες τις πλευρές αυτό το δρόμο».

Ο κ. Ξυλούρης σχολίασε πως η Κρήτη δικαιούται αυτό το έργο, καθώς το κεντρικό κομμάτι της χώρας μας έχει μείνει χωρίς δρόμο. «Για να έχουμε τη δυνατότητα να κυκλοφορούμε με άνεση και ασφάλειας, ένα έργο υποδομής σοβαρό. Είναι αναπτυξιακό έργο, δίνει τη δυνατότητα να επενδυθούν χρήματα. Γιατί είναι εύκολη μεταφορά! Το αεροδρόμιο δεν θα δώσει ώθηση; Ο ΒΟΑΚ επίσης; Τα χρειαζόμαστε και τα χαρακτηριστικά του δρόμου είναι τέτοια που έχουν ασφάλεια».

Κλείνοντας ο κ. Ξυλούρης τόνισε πως οι μελέτες που έχουν γίνει και έρχονται να συζητηθούν αύριο στο Περιφερειακό Συμβούλιο δεν είχαν λάβει υπόψη τους ότι θα πρέπει να γίνει ένας αυτοκινητόδρομος που πρέπει να έχει παραπλεύρους δρόμους. «Κάποιος που δεν θέλει να πάει από τον αυτοκινητόδρομο αυτό. Έχουμε ένα θέμα στο Σεληνάρι, μια ταύτιση του υφιστάμενου με τον καινούριο που σημαίνει ότι δεν προβλέπεται παράπλευρος δρόμος. Αυτό το βάζουμε ως όρο. Αυτός που δεν θέλει π.χ. να περάσει από αυτό τον δρόμο, θα πρέπει να του δίνεται αυτή η δυνατότητα»

 

 

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα