Τα ξενοδοχεία στην Κρήτη άνοιξαν και η τουριστική σεζόν έχει ξεκινήσει δυναμικά για το νησί. Ξενοδόχοι και ξενοδοχοϋπάλληλοι «τα βρήκαν» μετά από εβδομάδες διαπραγματεύσεων για τις συμβάσεις εργασίας τους, τελικά όμως στην πράξη, φαίνεται πως δεν εφαρμόζονται όλα όπως είχαν συμφωνηθεί.
Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων νομού Ηρακλείου Νίκο Κοκολάκη, ήδη το σωματείο έχει δεχθεί τις πρώτες καταγγελίες για τις συνθήκες εργασίας στα ξενοδοχεία και για παρατυπίες από πλευράς των εργοδοτών στις συμβάσεις.
Αυτό που επισημαίνει ο κ. Κοκολάκης, μιλώντας στο Creta24, είναι ότι υπάρχουν περιπτώσεις ξενοδόχων, που έχουν ζητήσει από τους εργαζόμενους μέσω των συμβάσεων που έχουν υπογράψει, να εργάζονται σε οποιοδήποτε ξενοδοχείο του ομίλου, ακόμη και εκτός Κρήτης. «Αυτό για εμάς είναι αδιανόητο» δηλώνει ο κ. Κοκολάκης, ο οποίος επισημαίνει ότι το Σωματείο έχει έρθει ήδη σε επαφή με τους συγκεκριμένους ξενοδόχους, από τους οποίους έχει ζητήσει να αρθούν οι συγκεκριμένοι όροι και αν δεν βρεθεί λύση, θα ακολουθήσει προσφυγή στα αρμόδια ελεγκτικά όργανα.
Από το σέρβις στην λάντζα και όπου υπάρχει ανάγκη
Επίσης, αυτό που προκύπτει μέσα από τις συμβάσεις, είναι ότι ξενοδόχοι μπορούν να ζητήσουν από τους εργαζομένους, μέσω των διευθυντών ή των προϊσταμένων τους, να απασχολούνται σε οποιοδήποτε πόστο του ξενοδοχείου υπάρχει ανάγκη. Ένας σερβιτόρος για παράδειγμα, μπορεί να απασχοληθεί και στην κουζίνα και ένας λαντζέρης στο σέρβις.
Όσον αφορά στους μισθούς, σύμφωνα με τον κ. Κοκολάκη, η πλειοψηφία των ξενοδόχων τηρεί όσα προβλέπει ο νόμος, όμως υπάρχουν και εργοδότες που κάνουν συμφωνίες με εργαζομένους για χαμηλότερους μισθούς, χωρίς φυσικά οι παρατυπίες να φαίνονται… στα χαρτιά.
«Έχουμε δεχθεί επίσης καταγγελίες για εντατικοποίηση της εργασίας στα ξενοδοχεία», λέει ο κ. Κοκολάκης, προσθέτοντας ότι σε αρκετές περιπτώσεις οι εργαζόμενοι απασχολούνται παραπάνω ώρες από αυτές που έχουν υπογράψει, ενώ σε άλλες περιπτώσεις, δεν παίρνουν καν ρεπό.