Παρελθόν θα αποτελεί σύντομα το room service στα ξενοδοχεία, μια υπηρεσία που κάποτε αποτελούσε αναπόσπαστο στοιχείο της πολυτελούς διαμονής.
Πλέον τα περισσότερα ξενοδοχειακά δωμάτια διαθέτουν επαρκή εξοπλισμό για καφέ και μίνι μπαρ με δωρεάν soft drinks, ενώ πολλά ξενοδοχεία μεσαίας κατηγορίας απλώς κατευθύνουν τους επισκέπτες τους σε εξωτερικές επιλογές με διαδικτυακή κράτηση.
Όπως αναφέρει σε δηλώσεις της στην Telegraph η γενική διευθύντρια του Hart Shoreditch στο Λονδίνο, Lina Zakzeckyte, η ζήτηση για room service είναι ήδη πολύ χαμηλή και οικονομικά επιζήμια. Η ποικιλία σε φαγητά και κουζίνες που προσφέρεται από τις υπηρεσίες παράδοσης φαγητού όπως οι Just Eat ή Deliveroo είναι διαθέσιμη σε χαμηλές τιμές και με μικρή χρέωση παράδοσης, επομένως είναι προτιμώμενη επιλογή για τους επισκέπτες που μένουν σε ένα κεντρικό ξενοδοχείο του Λονδίνου, εξηγεί.
Οι μεγαλύτερες αλυσίδες ξενοδοχείων επιχειρούν να εκσυγχρονίσουν την υπηρεσία room service. Η Marriott διαθέτει την εφαρμογή Bonvoy app, η οποία επιτρέπει στους επισκέπτες να κάνουν απευθείας παραγγελία από το κινητό τους τηλέφωνο χωρίς να κάνουν κλήση καθώς οι Millennials και Gen Z προτιμούν πολύ περισσότερο αυτόν τον τρόπο παραγγελίας από την τηλεφωνική επικοινωνία.
Ο πρόεδρος της Relais & Châteaux, κ. Laurent Gardinier, πιστεύει ότι η υπηρεσία δωματίου δεν έχει την ίδια σημασία με στο παρελθόν. Η μείωση της ζήτησης στα ξενοδοχεία που εκπροσωπεί οφείλεται, σύμφωνα με τον ίδιο, στην αλλαγή του δημοφιλέστερου γεύματος δωματίου – του πρωινού, το οποίο πλέον αποτελεί μια εμπειρία και συμπεριλαμβάνεται στην συνολική προσέγγιση της γαστρονομίας των σεφ, όπως με το μεσημαριανό και το δείπνο.
Οι λάτρεις του πρωινού μπουφέ θα συμφωνήσουν. Είναι μια διαφορετική εμπειρία να απολαμβάνεις το καφέ και το τοστ στο κρεβάτι ή στο μπαλκόνι σου, αλλά αν βρίσκεσαι σε πεντάστερο ξενοδοχείο στην Ασία ή σε κάποιο μεγάλο θέρετρο, το πρωινό στην κεντρική τραπεζαρία είναι μια εντυπωσιακή εμπειρία.
Σύμφωνα με τον διευθυντή operations του Iconic Luxury Hotels Group και γενικό διευθυντή του ξενοδοχείου Cliveden House στο Berkshire, Francisco Macedo, όπως συμβαίνει στα ξενοδοχεία της Marriott, οι εφαρμογές και η ανεπτυγμένη τεχνολογία θα παίξουν μεγαλύτερο ρόλο στο μέλλον στην εξυπηρέτηση δωματίου. Ειδικότερα, εξηγεί ότι στο μέλλον θα διαμορφωθούν δύο ακραίες εκδοχές του room service: μια πλήρης ιδιωτική εμπειρία γεύματος στο δωμάτιο και μία σχεδόν ανέπαφη εμπειρία, με παράδοση στην πόρτα, με όσο το δυνατόν μικρότερη αλληλεπίδραση και με εύκολη αυτοματοποιημένη διαδικασία για απόσυρση του φαγητού.