Ξεκινούν επεμβάσεις σε 7.000 επικίνδυνα σημεία για τροχαία ατυχήματα

Πρέπει να διαβάσετε

Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το πρόγραμμα επεμβάσεων οδικής ασφάλειας που είχε αποφασιστεί από το 2018 στα 7.000 επικίνδυνα σημεία του δικτύου για τροχαία ατυχήματα, τα οποία είχαν εντοπίσει μελέτες της Εγνατίας Οδού.

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, το πρόγραμμα έργων οδικής ασφάλειας του υπουργείου μπαίνει στην τελική ευθεία για την υλοποίησή του καθώς υπεγράφη σήμερα η δανειακή σύμβαση 450 εκ. ευρώ ανάμεσα στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕΠ) και την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ για την υλοποίηση του Προγράμματος  Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας (ΠΕΒΟΑ).

Συγκεκριμένα, το ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας βασίστηκε στις Μελέτες Επεμβάσεων Οδικής Ασφάλειας, που ολοκληρώθηκαν από την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας». Συνολικά:

  • Υλοποιήθηκαν 60 Μελέτες που καλύπτουν όλες τις Περιφερειακές Ενότητες και στις 13 Περιφέρειες της χώρας.
  • Μελετήθηκαν οδικά τμήματα μήκους 15.000 χλμ., από τα οποία 4.200 χλμ εθνικών οδών και 10.800 χλμ περιφερειακών οδών.
  • Οι μελέτες είχαν ως αποτέλεσμα την ανάδειξη περίπου 7.000 επικίνδυνων θέσεων, που εκτείνονται σε 2.500 χλμ. του οδικού δικτύου, σε 80 οδικούς άξονες.

Από τις καταγραφές του προγράμματος,  προκύπτει ότι η Κεντρική Μακεδονία, λόγω και της µεγάλης γεωγραφικής της έκτασης, είναι η περιφέρεια η οποία συγκεντρώνει 1.008 επικίνδυνα σημεία στο οδικό της δίκτυο, καθώς µόνο στη Χαλκιδική εντοπίστηκαν 400. Ακολουθούν η Αττική µε 673, η Πελοπόννησος µε 619 και υψηλότερη συγκέντρωση στην περιφερειακή ενότητα Μεσσηνίας (146), και η Ανατολική Μακεδονία-Θράκη µε 607, εκ των οποίων τα περισσότερα στον Εβρο (144). Από τη νησιωτική χώρα, στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων εντοπίστηκαν 471 επικίνδυνα σημεία, στην Κρήτη 457 και στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου 366.

Το Πρόγραμμα Επεμβάσεων περιλαμβάνει εργασίες σε επικίνδυνες θέσεις σε όλη τη χώρα, που δεν αποτελούν συντήρηση του οδικού δικτύου, αλλά μικρής κλίμακας κατασκευαστικές επεμβάσεις χαμηλού κόστους και υψηλής αποτελεσματικότητας. Συγκεκριμένα, πρόκειται για εργασίες αναβάθμισης και αντικατάστασης του οδικού εξοπλισμού (διαγράμμιση, σήμανση οδών, στηθαία ασφαλείας, μονάδες απόσβεσης ενέργειας, εγκατάστασης ηλεκτρομηχανολογικές κ.λπ.), βελτιώσεις υποδομής (διαπλάτυνση οδοστρώματος, αποκατάσταση φθορών οδοστρώματος, ασφαλτοτάπητες, αντιολισθηρή, έργα αποχέτευσης, τάφροι, ερείσματα, νησίδες πεζοδρομιών κλπ.), αλλά και διαμόρφωση ισόπεδων κόμβων.

«Ακολουθώντας επιστημονικές διαδικασίες εντοπίσαμε 7.000 ιδιαίτερα επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου και τις συγκεκριμένες επεμβάσεις που πρέπει να γίνουν. Τώρα, είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε στην υλοποίηση και είναι πολύ σημαντικό που έχουμε την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων αρωγό σε αυτή μας την προσπάθεια. Η υλοποίηση αυτού του Προγράμματος είναι ένα σημαντικό βήμα για την οδική μας ασφάλεια. Σε συνδυασμό  με τη βελτίωση της οδικής μας συμπεριφοράς -στόχο για τον οποίον επίσης ετοιμάζουμε κινήσεις- μπορούμε να καταφέρουμε να έχουμε λιγότερα και λιγότερο σοβαρά οδικά ατυχήματα στη χώρα μας» επεσήμανε ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής.

Για μια σειρά στοχευμένων παρεμβάσεων έκανε λόγο ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης σημειώνοντας πως εκτός της βελτίωσης του επιπέδου οδικής ασφάλειας «μέσω του προγράμματος αυτού, αναμένεται να δοθεί δουλειά σε μικρότερους ή μεγαλύτερους μελετητές και κατασκευαστές σε μια περίοδο που το έχουν μεγάλη ανάγκη τόσο εκείνοι όσο και η χώρα».

Από την πλευρά του ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ, Κωνσταντίνος Κουτσούκος δήλωσε: «Μία πολύ σημαντική προσπάθεια βελτίωσης της οδικής ασφάλειας σε όλη την χώρα και ειδικότερα στο οδικό δίκτυο εκτός των αυτοκινητοδρόμων,  ξεκινάει και τυπικά  σήμερα, με τη σύναψη δανειακής σύμβασης μεταξύ της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και της Εγνατία Οδός Α.Ε. υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών».

Πηγή: ethnos.gr

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα