Παρά το γεγονός ότι στα τέλη Ιουνίου καταμετρήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο, 930.000 φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η πλειονότητα από αυτούς έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους, με διαθέσιμους μόνο περίπου 65.000 δημόσιους φορτιστές.
Ωστόσο σύμφωνα με ανάλυση από τη ChargeUK ένας νέος δημόσιος φορτιστής εγκαθίστατο κάθε 25 λεπτά κατά τη διάρκεια του εαρινού τριμήνου, καθώς οι εταιρείες αγωνίζονταν για να συμβαδίσουν με τη ζήτηση. Οι εταιρείες εγκατέστησαν 5.100 δημόσιους φορτιστές κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2024, σύμφωνα με την εταιρεία δεδομένων Zapmap.
Η στροφή από τα ρυπογόνα οχήματα, που κινούνται με βενζίνη και ντίζελ, στην ηλεκτρική τεχνολογία θεωρείται κρίσιμη για τον κόσμο για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα και τον περιορισμό της παγκόσμιας θέρμανσης. Ωστόσο, η αντίληψη της αργής διάθεσης των σημείων φόρτισης ήταν ένας σημαντικός παράγοντας που εμποδίζει ορισμένους οδηγούς από τη μετάβαση σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η Vicky Read, διευθύνων σύμβουλος της ChargeUK, είπε ότι η ανάλυση των δεδομένων υποδηλώνει ότι ορισμένες από αυτές τις ανησυχίες μπορεί να είναι άστοχες.
Υπάρχουν 1,1 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα στους δρόμους του Ηνωμένου Βασιλείου, συμπεριλαμβανομένων 167.000 αυτοκινήτων που πουλήθηκαν το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, αύξηση 9% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Η ανάλυση της ChargeUK, έδειξε ότι ο ιδιωτικός τομέας ήταν βέβαιος ότι θα μπορούσε να επιτύχει τον στόχο που είχε θέσει η προηγούμενη κυβέρνηση των 300.000 σημείων δημόσιας χρέωσης έως το 2030.