Σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΙΝΑΛ κ. Βασίλη Κεγκέρογλου για τον ΒΟΑΚ απάντησε σήμερα, 31 Αυγούστου 2020, στη Βουλή, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης.
Κατά την πρωτολογία του ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε:
«Γνωρίζετε ότι ο Πρωθυπουργός όπως και το Υπουργείο μας ήδη από τον Φεβρουάριο του 2020 έχει παρουσιάσει το πρόγραμμα των προς εκτέλεση έργων για το ΒΟΑΚ. Το χρονοδιάγραμμα είχε εκτιμηθεί σε 6 έως 9 μήνες για την κατάθεση των τελευταίων εκκρεμουσών μελετών. Ενόψει της κρίσης της πανδημίας του κορωνοϊού, τα χρονοδιαγράμματα επανακαθορίστηκαν.
Ωστόσο, όχι σε σημείο που να αλλάζει ο γενικότερος προγραμματισμός, σύμφωνα με τον οποίο εντός του φθινοπώρου του τρέχοντος έτους θα υποβληθεί στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το έργο.
Ειδικότερα για το πρώτο σας ερώτημα σας ενημερώνω για τα εξής:
Η δομή της υλοποίησης του ΒΟΑΚ η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη και προωθείται προς ολοκλήρωση (για την ανάδειξη αναδόχων και υπογραφή συμβάσεων), περιλαμβάνει τους κάτωθι δύο προκηρυχθέντες Δημόσιους Διεθνείς Διαγωνισμούς:
α) Σύμβαση Παραχώρησης «ΜΕΛΕΤΗ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ, ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ, ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΒΟΡΕΙΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΚΡΗΤΗΣ (Β.Ο.Α.Κ.) ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ “ΧΑΝΙΑ – ΗΡΑΚΛΕΙΟ“». Στην εν λόγω παραχώρηση θα περιληφθεί και το τμήμα «ΚΙΣΣΑΜΟΣ-ΧΑΝΙΑ», καθώς τέτοια δυνατότητα δίνεται από τη σχετική Προκήρυξη και
β) Σύμβαση ΣΔΙΤ «ΜΕΛΕΤΗ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ, ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΒΟΑΚ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΣ – ΝΕΑΠΟΛΗ ΜΕ ΣΔΙΤ».
Κατά τη δευτερολογία του ο κ. Κεφαλογιάννης αναφέρθηκε στη διαδικασία εκπόνησης των μελετών, καθώς και σε άλλα έργα αναβάθμισης που υλοποιούνται στο υφιστάμενο δίκτυο:
«Σε ό,τι αφορά την εκπόνηση των απαραίτητων υποστηρικτικών Μελετών για το ΒΟΑΚ, προκειμένου να υποβληθεί στο ΥΠΕΝ η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, σας ενημερώνω ότι αυτές είναι σε τελικό στάδιο για την ολοκλήρωσή τους και θα συμπεριληφθούν στο Φάκελο της ΜΠΕ, η οποία θα έχει υποβληθεί στις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας εντός του τρέχοντος Φθινοπώρου. Έχουμε άμεση συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία για τις υποστηρικτικές μελέτες, ήτοι το Υπουργείο Πολιτισμού, ώστε να ολοκληρωθούν οι βελτιώσεις της προτιμητέας χάραξης, σύμφωνα με τις υποδείξεις τους.
Επιπλέον, να σας δώσω και μερικές πληροφορίες σχετικά με έτερα έργα οδικής ασφάλειας και αποκαταστάσεων του υφιστάμενου ΒΟΑΚ, όπως είναι αποκαταστάσεις κατολισθητικών φαινομένων σε διάφορες θέσεις, λόγω των πλημμυρικών φαινομένων του Φεβρουαρίου 2019 και δράσεις αναβάθμισης της οδικής ασφάλειας σε προβληματικά τμήματα του ΒΟΑΚ.
1. Εντός του Σεπτεμβρίου 2020, πρόκειται να ανατεθούν οι εργολαβίες κατασκευής οριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση κατολισθητικών φαινομένων στις περιοχές Νωπήγεια και Αγία Μαρίνα στις Περιφερειακές Ενότητες Χανίων και Ρεθύμνου και στο τμήμα Σίσες-Φόδελε στην Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου.
2. Τον Οκτώβριο προγραμματίζεται η ανάθεση των εργασιών ομοίως για την αντιμετώπιση κατολισθητικών φαινομένων στις θέσεις Κακό Όρος, Κακιά Στροφή, ΧΥΤΑ Ηρακλείου και Σταυρωμένος στην Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου, στο Τμήμα Σούδα-Καλύβες στην Περιφερειακή Ενότητα Χανίων, καθώς και στην Ανισόπεδη Διάβαση Καλαϊτζάκη στη Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου.
3. Έως το τέλος του τρέχοντος έτους 2020 προωθείται προς δημοπράτηση το έργο αναβάθμισης οδικής ασφάλειας στο Τμήμα Γεωργιούπολη-Πετρές στις Περιφερειακές Ενότητες Χανίων και Ρεθύμνου.
4. Ομοίως, έως το τέλος του τρέχοντος έτους θα δημοπρατηθεί το έργο αναβάθμισης οδικής ασφάλειας στο Τμήμα Φόδελε-Λινοπεράματα στην Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου και θα ακολουθήσουν αντίστοιχες δημοπρατήσεις για τα Τμήματα Σούδα-Καλυβες, Σεληνάρι-Λίμνες στην Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου, και Σκαλέτα-Εσταυρωμένος στην Π.Ε. Ρεθύμνου.
Τέλος, γνωρίζετε καλά ότι η Κυβέρνηση, το Υπουργείο μας αλλά και εγώ ο ίδιος παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις σε ό,τι αφορά τον ΒΟΑΚ προκειμένου όλες οι ολιγωρίες του παρελθόντος και φυσικά αναφέρομαι στα 5,5 χρόνια απραγίας της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για το ΒΟΑΚ, σε σύντομο χρονικό διάστημα – μόλις ενός έτους- να καλυφθεί ο χαμένος χρόνος των εργασιών».