Viral έχει γίνει η διαμάχη ανάμεσα σε μία influencer κριτικό φαγητού και ένα πολυτελές αρτοποιείο, με χιλιάδες views και σχόλια.
Όλα ξεκίνησαν στις 7 Οκτωβρίου όταν η Αουρόρα Γκρίφο, γνωστή στο TikTok με το όνομα «Glamorama», δημοσίευσε και στη συνέχεια διέγραψε μια κριτική για το αρτοποιείο JL Patisserie στην Αριζόνα, η οποία προκάλεσε τεράστια αντίδραση και τελικά οδήγησε στη συγγνώμη της.
Άκρως επικριτική η influencer -Τι είπε για κρουασάν, κις λορέν και καφέ
Στο βίντεο, η influencer κρατούσε ένα κρουασάν φιστικιού και σχολίαζε δηκτικά: «Δεν με πειράζει να πληρώσω 10 δολάρια για ένα γλυκό, αν είναι πραγματικά καλό – αλλά δεν μπορείτε να χρησιμοποιείτε ψεύτικα υλικά. Αυτό το χρώμα του φιστικιού είναι τόσο φυσικό όσο και το στήθος μου, τα οπίσθιά μου και η μέση μου».

Ακολούθως, πέρασε στον καφέ του καταστήματος, τον οποίο χαρακτήρισε «υπερβολικά ξινό και όξινο», καθώς και την κις λορέν, λέγοντας πως είχε «κρούστα τόσο λεπτή όσο το χαρτί» και «τόσο πολύ αυγό», που «θα προτιμούσε να φάει μία ομελέτα». Στη συνέχεια, σχολίασε ειρωνικά: «Πέντε δολάρια για ένα canelé; Ούτε καν στο Σεν Τροπέ δεν πλήρωσα τόσα. Κι αυτή η τιμή δίπλα στο αεροδρόμιο του Φοίνιξ; ok…».
Παρ’ όλα αυτά, βρήκε και κάτι θετικό: «Λάτρεψα το κρουασάν με γέμιση κολοκυθόπιτας, αλλά όλα ήταν λίγο πολύ γλυκά και πλούσια, κάτι που σε κάποιους αρέσει. Εγώ προτιμώ τα γλυκά μου λιγότερο γλυκά, οπότε θα προτιμούσα να πάω στο Παρίσι να το φάω».
@jlpatisserie It’s October 1st so you better be ready for fall flavors 🤩 Available this weekend only: Pumpkin Cheesecake Pain Suisse baked with pumpkin filling, filled with cheesecake mousse, topped with a pecan 🎃🤎 . . #bakery #fall #pumpkinspice #arizona #croissant
Κλείνοντας την κριτική της, η influencer ανέφερε: «Με όλα αυτά που είπα, αν αποφύγετε τα ακριβά υλικά, μπορείτε σίγουρα να απολαύσετε νόστιμα και πλούσια γλυκά εδώ».
Η απάντηση της ιδιοκτήτριας του αρτοποιείου
Αν και η κριτική της influencer δεν έγινε αμέσως viral, τράβηξε την προσοχή της ιδιοκτήτριας του αρτοποιείου, Jenna Leurquin.
Έτσι, στις 9 Οκτωβρίου αντέδρασε με ένα βίντεο, αμφισβητώντας τα περισσότερα από όσα είπε η Γκρίφο, χωρίς ωστόσο να την κατονομάσει.
@jlpatisserie I will forever dedicate my time and energy to continue to make it right to the people who value my teams hard work and have respected us and supported us since day one. #review #influencer #bakery
«Πρόσφατα, μια influencer επικοινώνησε μαζί μας ζητώντας να κάνουμε μια συνεργασία, αλλά αρνηθήκαμε ευγενικά, επειδή αυτή τη στιγμή δεν υπήρχε σχετικός προϋπολογισμός» εξήγησε η ιδιοκτήτρια. «Στη συνέχεια, ουσιαστικά προσπάθησε να μας εκβιάσει, λέγοντας πως αν της προσφέραμε το φαγητό δωρεάν, θα έγραφε μια θετική κριτική για εμάς».
Μάλιστα, δημοσίευσε ένα screenshot ενός μηνύματος από την Γκρίφο, στο οποίο η influencer ανέφερε ότι «το γεύμα θα πρέπει να είναι προσφορά του μαγαζιού» στο πλαίσιο της συνεργασίας. Πρόσθετε όμως πως, αν το αρτοποιείο δεχόταν, η «ειλικρινής κριτική» της θα επικεντρωνόταν στα θετικά και θα ήταν «πιο ήπια και σύντομη» στα σημεία που ίσως δεν της άρεσαν.
Η ιδιοκτήτρια του αρτοποιείου απάντησε πως θα το σκεφτόταν, αλλά, πριν προλάβει να αποφασίσει, η Γκρίφο επισκέφθηκε το μαγαζί την επόμενη μέρα.
Σύμφωνα με την ίδια, το προσωπικό της την αναγνώρισε αμέσως, ήταν πολύ εξυπηρετικό και σεβάστηκε απόλυτα την επίσκεψή της και την πιθανή κριτική. «Αυτό που δεν ανεχόμαστε, όμως, είναι τα ψέματα και τον εκφοβισμό» κατέληξε η ιδιοκτήτρια.
Διαψεύδοντας έναν προς έναν τους ισχυρισμούς της
Στο υπόλοιπο βίντεο, η ιδιοκτήτρια απάντησε στις κατηγορίες ότι το αρτοποιείο της χρησιμοποιεί «ψεύτικα υλικά» και εξήγησε ότι χρησιμοποιούν πάντα συγκεκριμένη πάστα φιστικιού, η οποία είναι «φτιαγμένη από τα καλύτερα φιστίκια», αλεύρι από την Ιταλία και άλλα εισαγόμενα υλικά υψηλής ποιότητας. «Καθόλου άσχημα για ένα ”αρτοποιείο δίπλα στο αεροδρόμιο”, έτσι;» είπε ειρωνικά.
Κλείνοντας το βίντεο, θέλησε να στείλει ένα μήνυμα προς όλους τους influencers: «Δεν πρόκειται μόνο για μένα. Αυτή η συγκεκριμένη influencer έχει επισκεφθεί πολλά τοπικά εστιατόρια και τα έχει εκφοβίσει» είπε. «Το πρόβλημα είναι ότι η επόμενη γενιά μπορεί να επηρεαστεί και να πιστέψει ότι είναι εντάξει να εκφοβίζει ή να δείχνει ασέβεια απέναντι στη βιομηχανία της εστίασης».
Ένα από τα πιο viral βίντεο της χρονιάς -Την αποθέωσαν οι χρήστες του TikTok
Η απάντηση αυτή της Leurquin συγκέντρωσε πάνω από 64.000.000 προβολές και σχεδόν 50.000 σχόλια, κάνοντάς την ένα από τα πιο viral βίντεο στο TikTok αυτής της χρονιάς.
Ένας χρήστης του TikTok σχολίασε: «Μου αρέσει αυτή η νέα τάση, όπου τα εστιατόρια αποκτούν δημοσιότητα εκθέτοντας influencers που εκβιάζουν επιχειρήσεις για ένα γλυκό», με έναν άλλον να προσθέτει: «Αυτό ήταν καθαρός εκφοβισμός, μόνο και μόνο επειδή δεν της έδωσαν δωρεάν φαγητό».
H αντίδραση της influencer -Πώς προσπάθησε να τα μπαλώσει
Η Αουρόρα Γκρίφο δημοσίευσε ένα βίντεο-απάντηση στη Jenna Leurquin, λέγοντας ότι ήταν «υπερβολή» να τη χαρακτηρίζουν «εκφοβίστρια», αφού το αρτοποιείο είχε περισσότερους ακόλουθους από την ίδια. Λίγο αργότερα όμως διέγραψε το βίντεο.
«Διάολε, επιτέλους κάποιος μου αντιμίλησε! Πρέπει να πω μπράβο, ειλικρινά» είπε η Γκρίφο. «Ποτέ δεν είπα ότι θα άφηνα καλή κριτική με αντάλλαγμα ένα δωρεάν γεύμα».
Ωστόσο, το νέο βίντεο προκάλεσε ακόμη μεγαλύτερη αντίδραση. Μετά τον πακτωλό αρνητικών σχολίων, η Γκρίφο διέγραψε όλα τα βίντεό της, άλλαξε το όνομα χρήστη και ανέβασε ένα βίντεο συγγνώμης, προσπαθώντας να βάλει τέλος στο κύμα επικρίσεων που δέχθηκε. Και πάλι όμως, η κριτική ήταν αρνητική, με αποτέλεσμα να διαγράψει και αυτόν τον λογαριασμό.

Η Αουρόρα Γκρίφο δημοσίευσε ένα κείμενο-βίντεο στο TikTok, στο οποίο ζητούσε συγγνώμη και προσπάθησε να εξηγήσει τη θέση της μετά τη διαμάχη.
«Η κριτική μου δεν ήταν πράξη εκδίκησης επειδή απορρίφθηκε η πρότασή μου για συνεργασία. Είχα ήδη προγραμματίσει να επισκεφθώ και να αξιολογήσω το αρτοποιείο, είτε πληρωνόμουν είτε όχι» έγραψε. «Αλλά καταλαβαίνω ότι, με τον τρόπο που εξελίχθηκαν τα πράγματα, μπορεί να φάνηκε σαν να το έκανα από κακία. Δεν είμαι τέτοιο άτομο και ποτέ δεν ήταν αυτή η πρόθεσή μου».
Συνέχισε λέγοντας πως πάντα κάνει ειλικρινείς κριτικές και ότι όσοι την ακολουθούν «εδώ και καιρό» το γνωρίζουν αυτό. Ωστόσο, αναγνώρισε ότι έμαθε κάτι σημαντικό: «Η ειλικρίνεια χωρίς συμπόνια μπορεί μερικές φορές να παρεξηγηθεί».
Και η συγγνώμη της
Κλείνοντας, απηύθυνε συγγνώμη προς το αρτοποιείο: «Ζητώ ειλικρινά συγγνώμη για οποιαδήποτε ζημιά μπορεί να προκάλεσαν τα λόγια μου. Σέβομαι τον χρόνο, την προσπάθεια και την αγάπη που χρειάζεται για να λειτουργήσει μια μικρή επιχείρηση και εύχομαι ειλικρινά κάθε επιτυχία στο μέλλον».
Η ανάρτηση κατέληγε με έναν τόνο αυτοκριτικής και ωριμότητας: «Στο τέλος της ημέρας, όλοι είμαστε άνθρωποι. Μερικές φορές κάνουμε λάθη δημόσια, και το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να αναλάβουμε την ευθύνη, να μάθουμε και να προχωρήσουμε πιο ώριμοι».