Την αντίδραση της αξιωματικής αντιπολίτευσης προκάλεσε η παρουσίαση του πρωθυπουργού για τον ΒΟΑΚ.
«Δεν το πίστευα ότι ο κ. Καραμανλής θα ερχόταν για μια ακόμη φορά στην Κρήτη για να πει ψέματα», ανέφερε μιλώντας στον ΣΚΑΪ Κρήτης 92,1 και τη Μαρία Μπινιχάκη ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Βαρδάκης.
«Όταν ανέλαβε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ο ΒΟΑΚ δεν ήταν ένα έργο αλλά μια συζήτηση. Παρά τα μεγάλα οικονομικά προβλήματα των εποχών εκείνων έγινε μια μεγάλη προσπάθεια που δεν μπορεί να το αμφισβητήσει κανείς, ενιαίας αντιμετώπισης του έργου και ολοκλήρωσης της κατασκευής τμημάτων που ήταν ώριμα», ανέφερε ο ίδιος.
Ο κ. Βαρδάκης τόνισε πως κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ έγινε για πρώτη φορά εξέταση διαφορετικών επιλογών χάραξης του ΒΟΑΚ αλλά και μετρήσεις της κυκλοφορίας κατά τους θερινούς και χειμερινούς μήνες, κάτι που αποτέλεσε ένα σημαντικής χρησιμότητας εργαλείο για το έργο.
«Από τη Νεάπολη έως και τον Άγιο Νικόλαο προβλέφθηκε από τότε να γίνει ως δημόσιο έργο με την ολοκλήρωση των μελετών που βρίσκονταν σε προχωρημένο στάδιο. Στις 22 Μαρτίου του 2019 είχε εκδοθεί και υπουργική απόφαση για τον καθορισμό προτιμητέας χάραξης λειτουργικού σχεδιασμού του ΒΟΑΚ στο τμήμα Νεάπολη Χανιά», ανέφερε ο ίδιος δηλώνοντας ενοχλημένος που ο ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών την χαρακτήρισε ξανά «γονατογράφημα».
Μάλιστα από τα πυρά του κ. Βαρδάκη δεν γλίτωσε ούτε ο πρωθυπουργός, ο οποίος όπως ανέφερε ο βουλευτής «ήρθε μετά από δύο χρόνια στα Χανιά να εξαγγείλει το ίδιο ακριβώς έργο».
Ο κ. Βαρδάκης μίλησε για «χρηματοδοτικό κενό» στο έργο, το οποίο θα χρηματοδοτηθεί με 427 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, 600 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ, για τα οποία ο βουλευτής δήλωσε πως «δεν είναι ακόμα εξασφαλισμένα, αλλά σαν πρόταση». Σύμφωνα με τον ίδιο προκύπτει ένα κενό περί το 1 δις ευρώ για την κατασκευή του έργου για το οποίο όπως τόνισε «δεν μας είπε ο κ. Μητσοτάκης που θα βρεθεί για να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα για την πορεία του έργου».
Τέλος ο κ. Βαρδάκης ανέφερε πως ο πρωθυπουργός δεν έδωσε σαφές χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση του συνολικού έργου, ενώ αναφέρθηκε και στα διόδια. «Σε καμιά νησιωτική περιοχή σε όλη την Ευρώπη δεν υπάρχουν διόδια. Υπάρχει μια διαφορετική προσέγγιση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα διόδια σε νησιωτικές περιοχές. Επιμένουμε ότι ο δρόμος πρέπει να κατασκευαστεί χωρίς διόδια τουλάχιστον για τους Κρητικούς και έχουμε και συγκεκριμένο σχεδιασμό γι΄αυτό».
Για το θέμα μίλησε στον ΣΚΑΪ Κρήτης 92,1 και τον Σωτήρη Μεταξά και ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Ηγουμενίδης.
«Είχαμε μια σειρά αντιφάσεις την τελευταία διετία, για να φτάσουμε ξανά στο έργο που είχε προχωρήσει κατά την τετραετία διακυβέρνησής του ο ΣΥΡΙΖΑ. Δεν μπορεί να μην σταθεί κανείς σε όλη αυτή την κοροϊδία», ο οποίος ανέφερε πως τόσο ο κ. Μητσοτάκης και ο καθ΄ύλην υπουργός είχαν δηλώσει πως θα γινόταν από τη μια άκρη της Κρήτης ως την άλλη ως ενιαίο έργο δημοπράτησης, ενώ υποστήριξε πως τόσο ο πρωθυπουργός όσο και υπουργοί της κυβέρνησης εδώ και δύο χρόνια έχουν προβεί σε διαφορετικές δηλώσεις για τον τρόπο που θα χρηματοδοτηθεί το έργο.
«Αυτό το οποίο παρουσιάστηκε ήταν ο σχεδιασμός του έργου και η χρηματοδότηση που είχε σχεδιάσει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ηγουμενίδης και συνέχισε: «47χρόνια η Νέα Δημοκρατία δεν έχει κάνει μεγάλο έργο στο νησί, ενώ τα δύο τελευταία χρόνια πουλούσε φύκια για μεταξωτές κορδέλες στους Κρητικούς. Και διερωτώμαι. Τι εγγυάται σήμερα ότι τα φύκια γίνονται μεταξωτές κορδέλες;»
«Είμαστε στο κέντρο δύο σοβαρών αναπτυξιακών έργων που αλλάζουν την θέσης της Κρήτης, αλλά και της Ελλάδας συνολικά», δήλωσε ο κ. Ηγουμενίδης αναφερόμενος στον ΒΟΑΚ και το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι. «Η Ελλάδα γίνεται πύλη της Ευρώπης προς τη Μέση Ανατολή. Χρειαζόμαστε όχι μόνο τον ΒΟΑΚ αλλά κατασκευή συνολικά του οδικού δικτύου της Κρήτης γιατί ένα τέτοιο αναβαθμίζει τη θέση της Κρήτης και της χώρας στην Ανατολική Μεσόγειο», κατέληξε ο κ. Ηγουμενίδης.