Ο θόρυβος που προκάλεσε γύρω από την ερωτική προϊστορία της βασίλισσας της Ισπανίας Λετίθια μια παλαιότερη ανάρτηση του πρώην κουνιάδου της, Χαϊμέ ντελ Μπούργκο, δεν ήταν παρά μία αναζωπύρωση της ίδιας πάντα ιστορίας. Πυρήνας της οποίας είναι η επίμονη αναζήτηση μέσω κλειδαρότρυπας κάποιου σεξουαλικού, κατά προτίμηση ανάρμοστου για μια μελλοντική βασίλισσα, σκανδάλου.
Ο Χαϊμέ ντελ Μπούργκο είναι υπότροπος σε ανάλογες απόπειρες, στιγματισμένος επιπλέον με τον χαρακτηρισμό του «τζάνκι με τη δημοσιότητα», οπότε οι εκάστοτε μαρτυρίες, δήθεν αποκαλύψεις κ.ο.κ. δεν προσελκύουν το ενδιαφέρον της κοινής γνώσης -τουλάχιστον όχι στο μέγεθος που θα ικανοποιούσε τη ματαιοδοξία του ίδιου του ντελ Μπούργκο. Ασφαλώς όμως, δεν κλείνει απαραιτήτως τη σχετική συζήτηση για το παρελθόν της Λετίθια, το γεγονός ότι ο ντελ Μπούργκο θεωρείται μάλλον αναξιόπιστη πηγή καρυκευμένων πληροφοριών. Πληροφορίες σχετικά με τον ερωτικό βίο και την πολιτεία της μελαχρινής, λεπτής πλην εξαιρετικά δυναμικής δημοσιογράφου και τηλεπαρουσιάστριας, όπως ήταν γνωστή η Λετίθια Ορτίθ προτού ενθρονιστεί, ελέω του γάμου της με τον διάδοχο του ισπανικού στέμματος, βασιλιά Φιλίππου του 6ου.
Παρ’ όλα αυτά, αφορμής δοθείσης από τις αμφιβόλου ακρίβειας ιστορίες που ανακινεί ο Ντελ Μπούργκο, επανήλθε φερ’ ειπείν στην επικαιρότητα το περιβόητο γυμνό της Λετίθια. Μια καλλιτεχνική εικόνα, σχεδόν παραμορφωμένη από τη δευτερογενή καλλιτεχνική επεξεργασία, η οποία κοσμούσε το οπισθόφυλλο ενός μουσικού CD. Επρόκειτο, όμως, για το άλμπουμ ενός μεξικανικού ροκ γκρουπ, με τον frontman του οποίου η Λετίθια φέρεται να είχε μια παθιασμένη ερωτική σχέση.
Για την ιστορία, ο ροκ σταρ ονομάζεται Φχερ Ολβέρα ντε Μανιά και το γκρουπ του ξεκίνησε σαν «Fher» και μετονομάστηκε -με όχι ιδιαίτερη εφευρετικότητα- σε Maná. Η σύνδεση με τη Λετίθια προέκυψε το 1996, όταν εκείνη βρισκόταν στο Μεξικό για σπουδές δημοσιογραφίας, παράλληλα με τις οποίες εργαζόταν σε μια εφημερίδα. Ως ρεπόρτερ, λοιπόν, συνάντησε το συγκρότημα για μια συνέντευξη. Το 1996 η Λετίθια ήταν 24 ετών και η όλη παρουσία της δεν πέρασε απαρατήρητη από τον τραγουδιστή και αρχηγό Φχερ ντε Μανιά. Ταυτόχρονα, η Λετίθια είχε ήδη γίνει στενή φίλη ενός Μεξικανού ζωγράφου, ονόματι Βάλντο Σααβέρδα, ο οποίος της ζήτησε να ποζάρει για κάποια πορτραίτα.
Η μοίρα όμως -ή ίσως όχι μόνο αυτή- το έφερε και ο Σααβέρδα ανέλαβε να επιμεληθεί εικαστικά το άλμπουμ «Sueños Liquidos» («Υγρά Όνειρα») των Maná. Θεωρώντας ότι ένας από τους πίνακές του με μοντέλο τη Λετίθια ταίριαζε ιδανικά στη συγκεκριμένη περίσταση, μέσω του Σααβέρδα, η Λετίθια βρέθηκε να φιγουράρει σε μια σουρεάλ σύνθεση, με το στήθος της γυμνό και το πρόσωπό της αγνώριστο.
Ως προς τη σχέση της με τον Φχερ Ολβέρα ντε Μανιά, επικρατεί επιτηδευμένη («δημιουργική» που θα ‘λεγε και ένας Έλληνας πρώην υπουργός Οικονομικών) ασάφεια. Ο φερόμενος ως εραστής της νυν βασίλισσας της Ισπανίας, έστω και μετά παρέλευσιν σχεδόν τριακονταετίας, αρνείται να δημοσιοποιήσει περαιτέρω λεπτομέρειες, ή έστω και να επιβεβαιώσει απλώς ότι όντως υπήρξε αίσθημα. Επικαλούμενος τη διακριτικότητα που επιβάλλεται για οποιονδήποτε και όχι μόνο στους άνακτες ή τους διασήμους.
Γενικώς, πάντως, η «μεξικάνικη» περίοδος της Λετίθια διεγείρει διαχρονικά τη φαντασία του κοινού -πρωτίστως, φυσικά, του ισπανικού. Κι αυτό διότι στο Μεξικό η Λετίθια είχε μετεγκατασταθεί προσωρινά, προκειμένου να συνεχίσει τις σπουδές της στη δημοσιογραφία, αλλά μάλλον και για να αποδεσμευτεί από τον πρώτο σύζυγό της, τον διανοούμενο Αλόνσο Γκουερέρο, ο οποίος ήταν περισσότερο Πυγμαλίων και μέντορας για την άγουρη και ανήσυχη Λετίθια Ορτίθ Ροκασολάνο, παρά σύντροφος. Και, υποτίθεται, ότι η Λετίθια, σαν μια φτωχή αλλά εμφανίσιμη και οπωσδήποτε διψασμένη για εμπειρίες Σπανιόλα, στο Μεξικό απελευθερώθηκε πολλαπλώς: Πνευματικώς, αλλά και ερωτικώς.