Μήνυμα πως το 2022 ήταν για το yachting μια εξαιρετική χρονιά, έστειλε ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας, τονίζοντας πως «κάποιες κατηγορίες, όπως τα ιστιοπλοϊκά και τα καταμαράν έφτασαν στο 100% και η δραστηριότητά τους έφτασε μέχρι τον Νοέμβριο -επιδόσεις που ξεπέρασαν τις αντίστοιχες του 2019».
Μιλώντας στο 2ο συνέδριο yachting ο κ. Κικίλιας υπογράμμισε ότι « 17 Τουριστικοί Λιμένες έχουν προχωρήσει τους τελευταίους 12 μήνες μέσω των Διαδικασιών της επιτροπής λιμένων του υπουργείου τουρισμού».
Ο ίδιος τόνισε τη σημαντική δουλειά που έχει γίνει από την γενική γραμματέα του υπουργείου Τουρισμού, Ολυμπία Αναστασοπούλου, λέγοντας ότι «χάρη στις ενέργειές μας επιτεύχθηκε σημαντική πρόοδος σε σοβαρά εκκρεμή ζητήματα για 10 επιπλέον Τουριστικούς Λιμένες».
Τέλος, σημείωσε ότι «τα προγράμματα ανάπτυξης και αναβάθμισης υποδομών με πόρους του RRF που θα βγουν τον επόμενο μήνα θα δώσουν νέα πνοή στο θαλάσσιο τουρισμό, τονίζοντας ότι «τα λιμενικά ταμεία θα πρέπει να εκδηλώσουν ενδιαφέρον και να αξιοποιήσουν τα περίπου 130 εκ. ευρώ που διαθέτουμε για αναβάθμιση τουριστικών λιμένων».
Ανθίζει το yachting
Τονίζεται, πως ο κ. Αντώνης Στελλιάτος, που επανεξελέγη στην προεδρία της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ), είχε αναφέρει ότι το 2023 θα είναι μία πολύ καλή χρονιά για τη χώρα μας που δεν θα έχει προηγούμενο.
Ωστόσο ο ίδιος παρατήρησε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτή τη στιγμή που αντιμετωπίζουν τα περισσότερα σκάφη που δραστηριοποιούνται στο ελλαδικό χώρο είναι το θέμα της έλλειψης θέσεων ελλιμενισμού. «Πολλά από τα σκάφη που δεν βρίσκουν θέσεις σε εγκαταστάσεις τα οποία δεν είναι δηλωμένα ως τουριστικά λιμάνια, είτε σταθμεύουν σε καρνάγια ή σε λιμάνια που δεν προσφέρουν υπηρεσίες αντίστοιχες μιας μαρίνας».
Σύμφωνα με τον ίδιο, το 2022 οι ναυλώσεις των σκαφών ιστιοφόρων και καταμαράν στη χώρα μας, που ανέρχονται σε 5.500, άγγιξαν το 100% έως τα τέλη Νοεμβρίου.
«Το 2023 θα είναι μια χρονιά ρεκόρ», τόνισε ο ίδιος, επισημαίνοντας ότι οι δημοφιλέστεροι προορισμοί το 2022 ήταν οι Κυκλάδες αλλά και το Ιόνιο που λόγω και του ανοίγματος του Ισθμού της Κορίνθου, πρόσφεραν στους περισσότερους ταξιδιώτες από όλο τον κόσμο μια ανεπανάληπτη εμπειρία.
Αναφερόμενος στις επιπτώσεις στον κλάδο από τον ρωσο – ουκρανικό πόλεμο είπε ότι υπήρξαν πολλές ακυρώσεις ναυλοσυμφώνων από Ρώσους και Ουκρανούς αλλά και Αμερικανούς ναυλωτές, χωρίς ωστόσο αυτό να έχει αντίκτυπο στο τελικό αποτέλεσμα.