Τα Χανιά αποκτούν ένα πλήρες Δίκτυο Πειραματικών Σχολείων (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό Σχολείο, Γυμνάσιο και Λύκειο), καθώς η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως έκανε αποδεκτή τη σχετική πρόταση του βουλευτή Χανίων της ΝΔ Βασίλη Διγαλάκη.
Για το ζήτημα αυτό, ως γνωστόν, ο κ. Διγαλάκης, παρά τις επιμέρους ενστάσεις, είχε αναλάβει στοχευμένες πρωτοβουλίες τα δύο τελευταία χρόνια, εκτιμώντας ότι τα Χανιά δεν μπορεί και δεν πρέπει να μείνουν πίσω, καθώς η ίδρυση και λειτουργία Πειραματικών Σχολείων μόνο θετικά αποτελέσματα έχει για το σύνολο της σχολικής κοινότητας.
Το πρώτο βήμα έγινε με τη μετατροπή του 1ου Γυμνασίου Χανίων σε Πειραματικό και την εξαιρετικά επιτυχημένη, κατά κοινή ομολογία, λειτουργία του, το δεύτερο ακολούθησε με τη μετατροπή του ΕΠΑΛ Ακρωτηρίου σε Πρότυπο και πλέον υλοποιούνται τα επόμενα και δημιουργείται στα Χανιά ένα πλήρες Δίκτυο Πειραματικών Σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Η κα Κεραμέως, όπως ενημέρωσε τον κ. Διγαλάκη, με τον οποίο είχε συνεργασία για τα θέματα αυτά όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα, πρόκειται να υπογράψει άμεσα τις σχετικές αποφάσεις, που αφορούν:
• Τη μετατροπή του 7ου Νηπιαγωγείου Χανίων και του 7ου Δημοτικού Σχολείου Χανίων σε Πειραματικά.
• Την ίδρυση νέου Πειραματικού Λυκείου, για τη στέγαση του οποίου ο κ. Διγαλάκης έχει, ως γνωστόν, προτείνει δημόσια το κτήριο της πρώην Εκκλησιαστικής Σχολής Κρήτης, στον Άγιο Ματθαίο Χανίων.
• Τη διασύνδεση των Πειραματικών σχολικών μονάδων.
Τη μεγάλη ικανοποίησή του για τη σημαντική αυτή εξέλιξη εκφράζει ο κ. Διγαλάκης, επισημαίνοντας ότι η αναβάθμιση της Παιδείας, από το Νηπιαγωγείο έως και το Πανεπιστήμιο, αποτελεί εθνική προτεραιότητα για τη σημερινή Κυβέρνηση, όπως αποδεικνύεται και από σειρά νομοθετικών πρωτοβουλιών τα 3,5 τελευταία χρόνια.
«Μετά την ίδρυση και απόλυτα επιτυχημένη λειτουργία του Πειραματικού Γυμνασίου Χανίων ήταν, πλέον, απολύτως σαφές ότι ο θεσμός των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων πρέπει να επεκταθεί στα Χανιά σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, προκειμένου να δημιουργηθεί μια αλληλουχία εκπαιδευτικών μονάδων με σκοπό τη συνολικότερη αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου. Ο στόχος αυτός, που αποτέλεσε έναν από τους βασικότερους της κοινοβουλευτικής μου θητείας, επιτυγχάνεται και είμαι βέβαιος ότι μόνο οφέλη θα υπάρξουν από αυτή τη διαδικασία, τόσο για τους εκπαιδευτικούς, όσο και για τους μαθητές μας», σημειώνει ο κ. Διγαλάκης.