Πενήντα ημέρες μετά το δυστύχημα στο ελικοδρόμιο των Σπατών, όπου έχασε τη ζωή του ο 22χρονος Βρετανός, Τζακ Φέντον, οι Αρχές συνεχίζουν τις έρευνες ώστε να εξακριβώσουν πως ο άτυχος νεαρός έχασε τη ζωή του την ώρα που κατεβαίνε από το ελικόπτερο.
Από τις τοξικολογικές εξετάσεις, στις οποίες είχε υποβληθεί η σορός του 22χρονου, δεν προέκυψε κάποιο αξιόλογο εύρημα.
Συνεπώς, δεν επιβεβαιώνεται το σενάριο πως το μοιραίο απόγευμα ο Τζακ βρισκόταν υπό την επήρεια αλκοόλ και έτσι κινήθηκε προς τον έλικα που τον αποκεφάλισε.
Αυτό που διερευνάται είναι το τι οδήγησε τον 22χρονο να επιστρέψει στο διάδρομο προσγειώσης. Η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχήματων και Ασφάλειας Πτήσεων συλλέγει καταθέσεις προκειμένου να ρίξει «φως» στα αίτια της τραγωδίας ενώ κρίσιμες θεωρούνται οι μαρτυρίες των φίλων του Τζακ οι οποίοι επέβαιναν μαζί του στο ελικόπτερο από την Μύκονο.
Αρχικά, οι τρεις φίλοι του είχαν «εξαφανιστεί» και οι ελληνικές Αρχές τους αναζητούσαν τηλεφωνικά στην Μεγάλη Βρετανία χωρίς να λάβουν απάντηση.
Ωστόσο, με την παρέμβαση της αρμόδιας Επιτροπής για τα αεροπορικά ατυχήματα του Ηνωμένου Βασιλείου οι τρεις μάρτυρες θα καταθέσουν εξ αποστάσεως για όσα έζησαν το απόγευμα της 25ης Ιουλίου.
«Περιμένουμε, τις επόμενες μέρες, να συναντηθούμε διαδικτυακά με τους υπόλοιπους επιβάτες για να καταθέσουν ως μάρτυρες για το δυστύχημα. Ζητήσαμε από την Επιτροπή του Ηνωμένου Βασιλείου να μας βοηθήσει καθώς δεν συνεργάζονταν μαζί μας. Αυτό αναμένεται να γίνει μέσα στον Σεπτέμβριο», λέει στο protothema.gr ο πρόεδρος της ΕΔΑΑΠ, κ. Ιωάννης Κονδύλης, ο οποίος έχει στα χέρια του και τις καταθέσεις των επιβατών που βρίσκονταν στην αίθουσα αναμονής την ώρα που ο Τζακ έπεφτε νεκρός.
Ακόμη, ο κ. Κονδύλης σημειώνει πως η Επιτροπή εξετάζει παράλληλα αν τήρηθηκαν όλοι οι κανόνες ασφαλείας κατά την αποβίβαση των επιβατών από το ελικόπτερο.
Από την πλευρά της, η εταιρεία που διαχειρίζεται το ελικοδρόμιο στα Σπάτα υποστηρίζει πως το εγχειρίδιο επιβίβασης και αποβίβασης από το ελικόπτερο είχε λάβει έγκριση από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
«Έχουμε διαδικασία εγκεκριμένη από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Το manual της εταιρείας για τις πτήσεις, το οποίο δίνεται στους επιβάτες, προβλέπει αποβίβαση με αναμένες τις μηχανές του ελικοπτέρου. Ακόμη και τροφοδοσία με καύσιμα μας επιτρέπει το εγχειρίδιο. Και έχει επίσημη έγκριση», δηλώνει στο protothema.gr ο κ. Ηλίας Σοφιανός, υπεύθυνος της εταιρείας ελικοπτέρων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι καταθέσεις των επιβατών, οι οποίοι βρίσκονταν στο χώρο αναμονής του ελικοδρομίου πριν από το θάνατο του Τζακ, περιγράφουν μια «ανεξήγητη» και «αδικαιολόγητη» πορεία του 22χρονου προς το διάδρομο προσγειώσης.
«Οι συνοδοί τον έφεραν μπροστά μας, δίπλα στο οίκημα στο οποίο περιμέναμε την πτήση μας. Αυτός, όμως, άρχισε να τρέχει χωρίς λόγο προς το ελικόπτερο και, μάλιστα, κάποιοι τον κυνηγούσαν για να τον ρίξουν κάτω και να τον σταματήσουν», φέρεται να έχει καταθέσει στην Επιτροπή ένας από τους αυτόπτες μάρτυρες του δυστυχήματος.