Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024
9.9 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Τουρισμός: Πώς θα λειτουργήσει το αεροδρόμιο Ηρακλείου το 2023

Πρέπει να διαβάσετε

Αποκαλυπτικά ήταν τα στοιχεία και τα όσα ανέφερε μιλώντας στον Περιφερειακό Τηλεοπτικό Σταθμό CRETA και στην εκπομπή Πρώτη Θέση, ο αερολιμενάρχης Ηρακλείου Γιώργος Πλιάκας, αναφορικά με τον τρόπο λειτουργίας του «Ν. Καζαντζάκης» το 2023.

Ο κ. Πλιάκας εξήγησε τόσο τον σχεδιασμό των slots για το 2023 αλλά και τις… «αυστηρές» αλλαγές που ενδεχομένως θα γίνουν την επόμενη τουριστική σεζόν, ώστε το αεροδρόμιο Ηρακλείου, να μπορέσει να μπει σε μια «κανονικότητα», προκειμένου να μπορέσει να δεχθεί ακόμη περισσότερο κόσμο.

Aναφορικά με τα slots, ο κ. Πλιάκας εξήγησε πως κάθε αεροδρόμιο, του οποίου η υποδομή αδυνατεί να δεχτεί τόσο πολύ κόσμο, προσδιορίζει εξαρχής τις χρονοθυρίδες, κατά τις οποίες ένα αεροπλάνο, μπορεί να πραγματοποιήσει την άφιξη του. Οι χρονοθυρίδες αυτές αφορούν τη χωρητικότητα του κάθε αεροδρομίου, και χωρίζονται σε 3 κατηγορίες. Η χωρητικότητα του διαδρόμου, η χωρητικότητα της πίστας και η χωρητικότητα του κτιρίου.

«Αυτό προσδιορίζει πόσα αεροπλάνα μπορώ να δέχομαι ανά ώρα και πόσους επιβάτες ανά ώρα. Φέτος επειδή ήταν μια χρονιά κανονικότητας, κάποιοι άνοιξαν περισσότερο την κίνηση, από την άλλη, όλοι θέλουμε η Κρήτη, να έχει κίνηση. Είμαστε μια οικογένεια όλοι εμείς» σημείωσε ο κ. Πλιάκας.

Συνεπώς, σύμφωνα με τον ίδιο, το αεροδρόμιο Ηρακλείου πρέπει να μπει σε μια κανονικότητα, προκειμένου να μπορεί να δεχθεί το μέλλον περισσότερο κόσμο. «Δεν μπορεί μια κίνηση του Ν. Καζαντζάκης, να εξυπηρετείται 4 ώρες το Σάββατο και 4 την Κυριακή. Πρέπει να γίνεται 24 ώρες. 1.600 άτομα που μπορούμε να δεχθούμε και να τα εξυπηρετήσουμε με ευρωπαϊκές προδιαγραφές, επί 24 ώρες δίνει πάνω από 30 χιλ. επιβάτες την ημέρα. 30 αφίξεις, 30 αναχωρήσεις, 60. Μας έβγαζαν όμως το χειρότερο αεροδρόμιο, σε χρόνο, σε καθυστερήσεις, όχι όμως σε λειτουργία.Όταν όμως π.χ. αυτά τα 180 αεροπλάνα, δεν έρχονται σε 24 ώρες αλλά λιγότερες, επιβαρύνεται το αεροδρόμιο, γιατί υπερβαίνει τη χωρητικότητα».

Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Πλιάκας τόνισε πως πραγματοποιήθηκαν πολλές συζητήσεις για το εν λόγω ζήτημα και με το EUROCONTROL, καθώς υπάρχει η πεποίθηση ότι οι εταιρίες δεν τηρούν τη λεγόμενη χρονοθυρίδα.

«Συνεπώς, θα πρέπει να είμαστε πιο αυστηροί. Απλά, αυτό να γίνει στην αρχή της σεζόν και όχι στα μέσα. Το αποδέχονται σε όλα τα αεροδρόμια, εκτός αν δεν είσαι συντονισμένος. Στο Ηράκλειο, υπάρχει πρόβλημα και για να μεγαλώσουμε τα νούμερα αυτά, πρέπει να μπούμε σε μια κανονικότητα» κατέληξε ο κ. Πλιάκας.

 

 

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα