Στην Κίνα, όπου προσφάτως αποσύρθηκαν οι αυστηρότατες απαγορεύσεις μετακίνησης για την ανάσχεση της πανδημίας του κορωνοϊού, οι άνθρωποι θέλουν να ταξιδέψουν και να επιτρέψουν κάποιες πολυτέλειες στον εαυτό τους, όπως αποτυπώνεται στα αποτελέσματα έρευνας την οποία διεξήγαγε η Morgan Stanley και αναφέρει σε σχετικό δημοσίευμά του το αμερικανικό ενημερωτικό δίκτυο CNBC. Τα σχετικά συμπεράσματα βασίζονται σε έρευνα η οποία πραγματοποιήθηκε από τις 29 έως τις 31 Ιανουαρίου σε περίπου 2.000 καταναλωτές στις μεγαλύτερες πόλεις της Κίνας σε 19 επαρχίες. Τον Σεπτέμβριο, ο αναλυτής της UBS Σιν Τσεν και ομάδα συναδέλφων του δήλωσαν ότι περίμεναν πως μετά το πέρας του κορωνοϊού οι άνθρωποι στην Κίνα θα πληρώνουν αδρά όταν πρόκειται για ξενοδοχεία.
Η έρευνα επισημαίνει την αυξανόμενη ζήτηση για ξενοδοχεία υψηλού επιπέδου και πολυτελείας στην Κίνα, τώρα που η χώρα έχει τερματίσει τους εσωτερικούς ταξιδιωτικούς περιορισμούς, ενώ το τεράστιο κύμα κρουσμάτων κορωνοϊού έχει περάσει. «Οι καταναλωτές φαίνονται πιο πρόθυμοι να αυξήσουν τις δαπάνες για διαμονή σε ξενοδοχεία όταν οργανώνουν τα ταξίδια τους σε σύγκριση με την προ ιού εποχή, ενώ το 20% το αναφέρει ως το μεγαλύτερο κόστος του ταξιδιού του, σε σύγκριση με το 17% το 2017 και το 2020», ανέφεραν οι αναλυτές της Morgan Stanley. Επίσης, βάσει των ευρημάτων, «το 37% των καταναλωτών προτιμά ξενοδοχεία με περισσότερα αστέρια, από το 18% το 2020, όταν οι πιο εύποροι καταναλωτές υψηλότερου εισοδήματος δείχνουν ακόμη πιο πρόθυμοι να ξοδέψουν για διαμονή σε πολυτελή ξενοδοχεία (47% έναντι 31% το 2020). Οι αναφορές σε οικονομικά ξενοδοχεία και ξενοδοχεία μεσαίας κατηγορίας μειώθηκαν παγκοσμίως». Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί πως η διάθεση των ανθρώπων να αποταμιεύσουν εκτινάχθηκε σε υψηλότατα επίπεδα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οπότε υπάρχει διαθέσιμο εισόδημα προς δαπάνη. Οι λιανικές πωλήσεις σημείωσαν υστέρηση στην ανάκαμψη εντός του πλαισίου της συνολικής οικονομικής ανάπτυξης στην Κίνα και λόγω αβεβαιότητας σχετικά με το μελλοντικό εισόδημα.
Συν τοις άλλοις, οι αναλυτές της Morgan Stanley σημειώνουν ότι η έρευνα διαπίστωσε μια παρόμοια σιωπηλή όρεξη για ψώνια, παρά το γεγονός ότι κατατάσσεται ως η κορυφαία δαπάνη για τους ταξιδιώτες. Ο προϋπολογισμός αγορών για τους ταξιδιώτες ήταν 9.405 γουάν (1.387 δολάρια), ελαφρώς υψηλότερος από το 2020, αλλά εξακολουθεί να είναι πολύ χαμηλότερος από το επίπεδο του 2017 των 13.782 γουάν, σύμφωνα με έρευνες των τελευταίων ετών. «Η πλειονότητα των καταναλωτών αναμένει να διατηρήσει τις συνολικές δαπάνες αμετάβλητες τους επόμενους έξι μήνες (70% έναντι 73% τον προηγούμενο μήνα)», αναφέρει η έκθεση. Ωστόσο, το 24% των ερωτηθέντων δήλωσε πως σχεδιάζει να ξοδέψει περισσότερα για να «αναβαθμίσει τον τρόπο ζωής του» – μια στάση που συνήθως οδηγεί στην αγορά προϊόντων υψηλότερης ποιότητας. Αυτό το ποσοστό είναι υψηλότερο από το 20% πριν από ένα μήνα, σημειώνει η έκθεση και προσθέτει: «Η αύξηση του αριθμού των καταναλωτών που θέλουν να αναβαθμίσουν τον τρόπο ζωής τους με υψηλότερες δαπάνες είναι καθολική».