Πέμπτη, 30 Ιανουαρίου, 2025
16.7 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Τουρισμός: Τι «κέρδισε» τους επισκέπτες στην Ελλάδα

Πρέπει να διαβάσετε

Το φαγητό καθώς και οι εγκαταστάσεις και το προσωπικό των ελληνικών ξενοδοχείων έλαβαν τις περισσότερες θετικές αναφορές από τους τουρίστες που επισκέφθηκαν το προηγούμενο έτος τη χώρα μας.

Στον αντίποδα, οι περισσότερες αρνητικές αναφορές αφορούν στην ποιότητα των ποτών, σε τεχνικά ζητήματα, όπως για παράδειγμα ο κλιματισμός, και ανά περίπτωση, στην καθαριότητα.

Τα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από την ανάλυση του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων με τίτλο «Αξιολόγηση της ικανοποίησης πελατών ξενοδοχείων στην Ελλάδα και σε ανταγωνίστριες χώρες», σχετικά με τη θερινή σεζόν του 2024.

Με 154 χιλ. θετικές αναφορές των επισκεπτών στις πιο δημοφιλείς πλατφόρμες αξιολογήσεων, η κατηγορία «Φαγητό – Ποτό» στα ξενοδοχεία της χώρας μας, βρίσκεται στην πρώτη θέση με κυρίαρχη τη λέξη – κλειδί «πρωινό». H ίδια κατηγορία έλαβε παράλληλα 41 χιλ. αρνητικές αναφορές, με το «ποτό» να αναδεικνύεται ως κύριο θέμα αρνητικών σχολίων.

Οι εγκαταστάσεις των ξενοδοχείων έλαβαν 86 χιλ. θετικές αναφορές, στις οποίες η λέξη «ξενοδοχείο» κυριαρχεί ως κεντρικό στοιχείο θετικής εμπειρίας ενώ αντίθετα συνολικά 19 χιλ. αρνητικές αναφορές, με λέξη-κλειδί το «κτήριο». Επίσης η κατηγορία «Δωμάτιο» έλαβε 41 χιλ. αρνητικές αναφορές με τις περισσότερες να εμπεριέχουν τη λέξη-κλειδί «κλιματισμός».

Η κατηγορία του «Προσωπικού» συγκεντρώνει 85 χιλ. θετικές αναφορές, επιβεβαιώνοντας τη σημασία του ανθρώπινου παράγοντα στην ικανοποίηση των επισκεπτών. Σημαντικά λιγότερες – 11 χιλιάδες- ήταν οι αρνητικές αναφορές, κυρίως λόγω προβλημάτων στην επικοινωνία, ειδικά στα αγγλικά, σύμφωνα με όσα επισήμαναν οι επισκέπτες.

Συνολικά 72 χιλ. θετικές αναφορές συγκέντρωσε η κατηγορία «Εμπειρία» που είχε παράλληλα και 15 χιλ. αρνητικές αναφορές, με λέξη-κλειδί τον «επισκέπτη», υποδεικνύοντας προβλήματα στην αλληλεπίδραση με το προσωπικό ή άλλους επισκέπτες

Ως προς την καθαριότητα των καταλυμάτων, θετικές ήταν 58 χιλ. αναφορές με κυρίαρχη την έννοια της «υγιεινής» και αντίθετα 19 χιλ αρνητικές αναφορές είχαν ως βασική λέξη-κλειδί τη «βρωμιά».

INSETE.jpg

Στην κατηγορία «Παραλία» καταγράφηκαν περίπου 35 χιλ. θετικές αναφορές, με τη λέξη-κλειδί «θάλασσα» να ξεχωρίζει στις προτιμήσεις των επισκεπτών. Η «Εξυπηρέτηση» κατέλαβε την έβδομη θέση με 28 χιλ. θετικές αναφορές, ενώ στην όγδοη θέση η «Ατμόσφαιρα», με 25 χιλ. θετικές αναφορές επικράτησε η λέξη-κλειδί «ησυχία».

Ως περιοχές με την υψηλότερη βαθμολογία αναδείχθηκαν οι Κυκλάδες (91% GRI) και η Ήπειρος ενώ τα Ιόνια Νησιά και η Αττική (84%) απέσπασαν συγκριτικά τις χαμηλότερες βαθμολογίες, παραμένοντας όμως πάνω από το όριο του 80% που αποτελεί μία καλή βαθμολογία.

Σημειώνεται πως η χώρα μας με 87%, διατήρησε την πρώτη θέση στον γενικό δείκτη ικανοποίησης (GRI) κατά την καλοκαιρινή περίοδο του 2024 (Απρίλιος-Οκτώβριος), σημειώνοντας βελτίωση έναντι του 86% το 2023 και ξεπερνώντας την Κύπρο (86%) και την Ιταλία/Ισπανία (85%).

Πηγήcnn.gr

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα