Κυριακή, 17 Νοεμβρίου, 2024
11.6 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Το σιδηροδρομικό δυστύχημα του 2017 που σήμανε συναγερμό… μόνο στους εργαζόμενους – Καταγγελία στον ΣΚΑΪ Κρήτης

Πρέπει να διαβάσετε

Του δυστυχήματος στα Τέμπη είχαν προηγηθεί αρκετοί εκτροχιασμοί τρένων, ακόμη και δυστυχήματα, τα οποία απ’ ότι αποδεικνύεται, σήμαιναν συναγερμό μόνο στους εργαζόμενους. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης το 2017, οπότε ο εκτροχιασμός του τρένου κόστισε τη ζωή τριών ανθρώπων, μεταξύ των οποίων ήταν κι ο ένας μηχανοδηγός. «Τότε δεν έγινε το παραμικρό» δήλωσε στην εκπομπή ΣΚΑΪ Τώρα και τη Φαίη Σφακιωτάκη, ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, Γιάννης Ντίτσας.

Πέντε χρόνια μετά, στη «σκιά» των 57 νεκρών από το δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου, τη δικογραφία για τον εκτροχιασμό του τρένου στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης το 2017, ζήτησε ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος, προκειμένου να κρίνει αν θα πρέπει να ξεκινήσει νέος κύκλος έρευνας. Με έγγραφό του προς την Εισαγγελία της Θεσσαλονίκης, ζήτησε να του αποσταλεί η εν λόγω δικογραφία, η οποία είχε κλείσει με την αθώωση του άλλου μηχανοδηγού, ο οποίος είχε παραπεμφθεί σε δίκη. Στην κίνηση αυτή προχώρησε ο κ. Ντογιάκος, κατόπιν δημοσιευμάτων, σύμφωνα με τα οποία είχαν γίνει καταγγελίες που δε διερευνήθηκαν, αναφορικά με ευθύνες για την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου.

«Όλα αυτά τα χρόνια βγαίναμε και τα λέγαμε και τα σωματεία και η ομοσπονδία, αλλά δυστυχώς δε μας άκουγε κανείς. Δεν «έπαιζε» ο σιδηρόδρομος. Τα ατυχήματα και τα δυστυχήματα γίνονταν είτε λόγω ανθρώπινης αβλεψίας, είτε λόγω σφαλμάτων στο σύστημα. Τα προβλήματα που αντιμετώπιζαν οι σιδηροδρομικοί, δεν αφορούσαν καθαρά και μόνο τους επαγγελματίες του κλάδου. Αυτά είχαν αντίκτυπο και στην ελληνική κοινωνία. Και σήμερα η ελληνική κοινωνία έχει ξεσηκωθεί κι έχει χάσει και την εμπιστοσύνη της απέναντι στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Εμείς θέλουμε ο σιδηρόδρομος να είναι ανοιχτός. Το ζητούμενο όμως είναι να γίνουν οι βελτιώσεις και να τελειώσουν επιτέλους τα έργα.» τόνισε ο κ. Ντίτσας.

Η είσοδος της χώρας σε μνημονιακό καθεστώς σήμανε, σύμφωνα με τον κ. Ντίτσα, και την υποβάθμιση του σιδηροδρόμου. Ο Πρόεδρος της Ομοσποδνίας τόνισε μεν, πως εδώ και χρόνια ετίθεντο από πλευράς των εργαζομένων σοβαρά ζητήματα που αφορούσαν στη λειτουργία του σιδηροδρόμου, πρόσθεσε δε, πως κι η τηλεδιοίκηση από μόνη της δεν μπορεί να εξαφανίσει το ανθρώπινο λάθος, δεδομένου ότι και σ’αυτήν την περίπτωση, «τα κουμπάκια τα χειρίζεται άνθρωπος». Ως παράδειγμα έδωσε τα σιδηροδρομικά δυστυχήματα που έχουν συμβεί στο πρόσφατο παρελθόν ακόμη και με συγκρούσεις τρένων, στη Γερμανία, την Ισπανία ή την Ιταλία. «Δυστυχήματα κι ατυχήματα μπορούν να συμβούν παντού. Εμείς αυτά τα καταδεικνύουμε, τα αποδεικνύουμε και δε θέλουμε να επαληθευόμαστε μετά από τέτοια τραγικά συμβάντα.» κατέληξε ο κ. Ντίτσας.

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα