Το Νεπάλ δήλωσε τη Δευτέρα ότι θα απαγορεύσει το TikTok, επικαλούμενο τις αρνητικές επιπτώσεις της εφαρμογής στην κοινωνική αρμονία της χώρας.
Η δημοφιλής πλατφόρμα ανταλλαγής βίντεο, η οποία έχει περίπου ένα δισεκατομμύριο χρήστες τον μήνα, έχει αντιμετωπίσει περιορισμούς σε πολλές χώρες για την υποτιθέμενη παραβίαση των κανόνων για τα δεδομένα και για τις πιθανές επιβλαβείς επιπτώσεις της στη νεολαία.
«Η απόφαση για την απαγόρευση πάρθηκε σήμερα και οι αρμόδιες αρχές αντιμετωπίζουν επί του παρόντος τα τεχνικά ζητήματα», δήλωσε η υπουργός Επικοινωνιών και Τεχνολογίας Πληροφοριών Ρέκα Σάρμα.
Η Σάρμα δήλωσε ότι η απόφαση πάρθηκε επειδή το TikTok χρησιμοποιείται συστηματικά για τον διαμοιρασμό περιεχομένου που «αναστατώνει την κοινωνική αρμονία και διαταράσσει τις οικογενειακές δομές και τις κοινωνικές σχέσεις».
Δεν διευκρίνισε τι ήταν αυτό που προκάλεσε την απαγόρευση.
Λίγες ώρες μετά τη δημοσιοποίηση της απόφασης, τα βίντεο σχετικά με την απαγόρευση είχαν χιλιάδες προβολές στο TikTok.
Ο Γκάγκαν Θάπα, ηγέτης του κόμματος Nepali Congress που συμμετέχει στον κυβερνητικό συνασπισμό, δήλωσε ότι πρόθεση της κυβέρνησης φαίνεται να είναι να «καταπνίξει την ελευθερία της έκφρασης».
«Η ρύθμιση είναι απαραίτητη για να αποθαρρυνθούν όσοι κάνουν κατάχρηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αλλά το κλείσιμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο όνομα της ρύθμισης είναι εντελώς λάθος», ανέφερε σε ανάρτησή του στο X.
Η απόφαση έρχεται λίγες ημέρες αφότου το Νεπάλ εισήγαγε οδηγία που απαιτεί από τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης που δραστηριοποιούνται στη χώρα να δημιουργήσουν γραφεία.
Το TikTok είναι η έκτη πιο δημοφιλής κοινωνική πλατφόρμα στον κόσμο, σύμφωνα με την εταιρεία μάρκετινγκ We Are Social.
Πολλές χώρες έχουν προσπαθήσει να αυστηροποιήσουν τους ελέγχους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης λόγω των πιθανών επιπτώσεών τους στα παιδιά.
Ο ιδιοκτήτης του TikTok, η ByteDance, είναι Κινέζος, αλλά η εταιρεία απορρίπτει τους επικριτές που την κατηγορούν ότι βρίσκεται υπό τον άμεσο έλεγχο του Πεκίνου.
Παρόλο που υστερεί σε σχέση με την επί μακρόν κυρίαρχη τριάδα της Meta, το Facebook, το WhatsApp και το Instagram, η ανάπτυξή της μεταξύ των νέων ξεπερνά κατά πολύ τους ανταγωνιστές της.