Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024
13.8 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Το Άρκανσα περιορίζει την πρόσβαση των ανηλίκων στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης

Πρέπει να διαβάσετε

Μετά την Γιούτα, το Άρκανσα είναι η δεύτερη πολιτεία των ΗΠΑ όπου θα απαιτείται γονική συναίνεση προκειμένου οποιοσδήποτε ανήλικος να έχει λογαριασμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Όπως επισημαίνει όμως σχετικό δημοσίευμα του CNN, το νέο νομοσχέδιο, γνωστό ως Social Media Safety Act (Νόμος για την ασφάλεια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης), που ψηφίστηκε και θα τεθεί σε ισχύ τον Σεπτέμβριο, έχει τεράστια παραθυράκια και εξαιρέσεις που τελικά ωφελούν τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.

Σύμφωνα με το νέο νομοσχέδιο, όλες οι πλατφόρμες πρέπει να επιβεβαιώνουν την ηλικία των χρηστών τους και να εξασφαλίζουν ρητή γονική συναίνεση για τους ανήλικους. Για τη διενέργεια των ελέγχων ηλικίας, ο νόμος βασίζεται σε τρίτες εταιρείες που επαληθεύουν τα προσωπικά στοιχεία των χρηστών, όπως δίπλωμα οδήγησης ή αστυνομική ταυτότητα.

Η Γιούτα ψήφισε έναν παρόμοιο νόμο τον περασμένο μήνα, εγείροντας ανησυχίες μεταξύ ορισμένων χρηστών και ομάδων υπεράσπισης, ότι η νομοθεσία θα μπορούσε να καταστήσει τα δεδομένα των χρηστών λιγότερο ασφαλή, την πρόσβαση στο διαδίκτυο λιγότερο ιδιωτική και να παραβιάσει τα βασικά δικαιώματα των νεότερων χρηστών.

Η απόφαση των πολιτειών να νομοθετήσουν για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έρχεται μετά από χρόνια αυξανόμενου ελέγχου του κλάδου και κατηγοριών ότι έχει βλάψει την ευημερία και την ψυχική υγεία των χρηστών, ιδίως των εφήβων.

Ωστόσο, παρά το φαινομενικά καθολικό του πεδίο εφαρμογής, ο νέος νόμος περιλαμβάνει πολυάριθμες εξαιρέσεις για ορισμένους τύπους ψηφιακών υπηρεσιών και, σε ορισμένες περιπτώσεις, μεμονωμένες εταιρείες. Και παρόλο που οι υποστηρικτές του δήλωσαν ότι ο νόμος θα εφαρμοστεί σε ορισμένες πλατφόρμες, συμπεριλαμβανομένου του TikTok, τμήματα της νομοθεσίας φαίνεται να οδηγούν στο ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα.

Το νομοθετικό σώμα του Άρκανσα ενέκρινε μια τροπολογία που δημιούργησε αρκετές εξαιρέσεις από τις απαιτήσεις επαλήθευσης της ηλικίας. Για παράδειγμα. εξαιρούνται οι εταιρείες μέσων ενημέρωσης που προσφέρουν αποκλειστικά συνδρομητικό περιεχόμενο, οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης που επιτρέπουν στους χρήστες να δημιουργούν σύντομα βίντεο κλιπ και άλλο ψυχαγωγικό περιεχόμενο και οι εταιρείες που προσφέρουν αποκλειστικά υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης για βιντεοπαιχνίδια.

Μια άλλη τροπολογία αποκλείει τις εταιρείες που πωλούν υπηρεσίες αποθήκευσης στο νέφος (cloud), υπηρεσίες κυβερνοασφάλειας για επιχειρήσεις ή εκπαιδευτική τεχνολογία και οι οποίες ταυτόχρονα αντλούν λιγότερο από το 25% των συνολικών εσόδων τους από τη λειτουργία μιας πλατφόρμας μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Άλλοι νομοθέτες υποστηρίζουν ότι η νομοθεσία εξαιρεί το YouTube, του οποίου οι λειτουργίες αυτόματης αναπαραγωγής και ο αλγόριθμος έχουν κατηγορηθεί ότι προωθούν τον εξτρεμισμό και ριζοσπαστικοποιούν τους χρήστες.

«Ο σκοπός αυτού του νομοσχεδίου ήταν να ενδυναμώσει τους γονείς και να προστατεύσει τα παιδιά από τις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων, όπως το Facebook, το Instagram, το TikTok και το Snapchat», δήλωσε ο γερουσιαστής Τάιλερ Ντις, υποστηρικτής του νομοσχεδίου.

«Συνεργαστήκαμε με τους ενδιαφερόμενους φορείς για να διασφαλίσουμε ότι το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, τα μηνύματα, η ροή βίντεο και οι ιστότοποι δικτύωσης δεν καλύπτονται από το νομοσχέδιο», σημείωσε.

«Θέλουμε οι έφηβοι να είναι ασφαλείς στο διαδίκτυο. Έχουμε αναπτύξει περισσότερα από 30 εργαλεία για να υποστηρίξουμε τους εφήβους και τις οικογένειές τους, συμπεριλαμβανομένων εργαλείων που επιτρέπουν στους γονείς και τους εφήβους να συνεργαστούν για να περιορίσουν τον χρόνο που περνούν οι ανήλικοι στο Instagram, καθώς και τεχνολογία επαλήθευσης της ηλικίας ώστε οι ανήλικοι χρήστες να έχουν εμπειρίες κατάλληλες για την ηλικία τους», δήλωσε εκπρόσωπος της Meta.

«Η Meta θέτει αυτόματα ως ιδιωτικούς τους νέους λογαριασμούς των χρηστών στο Instagram που είναι κάτω των 16 ετών. Έχουμε περιορίσει περαιτέρω τις επιλογές που έχουν οι διαφημιζόμενοι για να προσεγγίσουν τους εφήβους, καθώς και τις πληροφορίες που χρησιμοποιούμε για την προβολή διαφημίσεων στους ανήλικους χρήστες και δεν επιτρέπουμε περιεχόμενο που προωθεί την αυτοκτονία, τον αυτοτραυματισμό ή τις διατροφικές διαταραχές», είπε ο εκπρόσωπος, ο οποίος πρόσθεσε ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να συνεργάζεται στενά με εμπειρογνώμονες, υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και γονείς σε αυτά τα σημαντικά θέματα».

Πηγήertnews.gr

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα