Με αφορμή την πρόθεση του Δήμου Ηρακλείου να διερευνήσει το ενδεχόμενο τοποθέτησης κολωνακίων και στην Λεωφόρο 62 Μαρτύρων, μετά την παραλιακή, άνοιξε εκ νέου η συζήτηση για την έλλειψη χώρων στάθμευσης στο Ηράκλειο. Στην πραγματικότητα πρόκειται για μια συζήτηση που δεν έκλεισε ποτέ, καθώς μιλάμε για ένα διαχρονικό πρόβλημα που ολοένα και μεγαλώνει.
Σύμφωνα με όσα είδαν το φως της δημοσιότητας τις προηγούμενες μέρες, η δημοτική αρχή ψάχνει οικόπεδα σε όλη την επικράτεια του Δήμου προκειμένου είτε να τα αγοράσει, είτε να τα μισθώσει και στη συνέχεια να τα κάνει δημοτικά πάρκινγκ.
Φαίνεται ότι τη δεδομένη στιγμή υπάρχουν δυο περιπτώσεις που εξετάζονται πιο σοβαρά. Η πρώτη αφορά σε κοινόχρηστο χώρο στην οδό Πινδάρου, ο οποίος ανήκει στον Δήμο. Η δεύτερη σε ακίνητο στην παραλιακή, απέναντι από το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, το οποίο ο Δήμος σκέφτεται να ενοικιάσει. Και στις δυο υποθέσεις πάντως υπάρχουν προβλήματα και η έκβασή τους είναι αβέβαιη.
Από εκεί και πέρα, το σχέδιο του υπόγειου πάρκινγκ κάτω από την Λ. Δημοκρατίας και μέχρι την Πλατεία Ελευθερίας, επανήλθε στην επικαιρότητα. Προφανώς είναι ένα έργο που θα προσφέρει σημαντικές λύσεις, εφόσον υλοποιηθεί. Ωστόσο και εκεί υπάρχουν πολλά και σημαντικά ανοιχτά ζητήματα προτού ωριμάσουν οι συνθήκες για την υλοποίησή του.
Ένα από τα πλέον κρίσιμα που είχαν προκύψει από την μελέτη που είχε ανατεθεί στην περίοδο της δημαρχίας του Γιάννη Κουράκη, ήταν η έλλειψη υγιούς υπεδάφους στην περιοχή. Τούτο, με βάση τις παρατηρήσεις των μελετητών, οδηγούσε σε τρεις λύσεις:
- Στην απομάκρυνση δέντρων, κυρίως φίκων, από το σημείο (αυτό είχε προκαλέσει τότε και τις περισσότερες αντιδράσεις) ώστε να δοθεί η δυνατότητα αντιστήριξης με εκσκαφή σε γωνία 45 μοιρών.
- Στην διαφορετική αλλά και ιδιαίτερα ακριβή προσέγγιση των αγκυρώσεων, με μια σύνθετη τεχνική.
- Στον περιορισμό των θέσεων στάθμευσης, μέχρι 400 θέσεις το μέγιστο, καθώς τα έργα αντιστήριξης θα καταλαμβάναν τον περισσότερο χώρο. Ως εκ τούτου κρίθηκε ασύμφορο το έργο, που θα κοστίσει προφανώς πολλά εκατομμύρια ευρώ και για να έχει λόγο ύπαρξης θα πρέπει να χωράει τουλάχιστον 700 αυτοκίνητα .
Σε κάθε περίπτωση, η σημερινή δημοτική αρχή και ο ίδιος ο Δήμαρχος θα καταβάλουν κάθε προσπάθεια ώστε το έργο να προχωρήσει, αρχικά με επικαιροποίηση της μελέτης και με συμπληρωματικές μελέτες εφόσον χρειαστεί, και εν συνεχεία, με αναζήτηση της απαραίτητης – και μεγάλου ύψους – χρηματοδότησης
Παράλληλα η αναζήτηση χώρων στάθμευσης θα συνεχιστεί ακόμα πιο έντονα, όπως θα συνεχιστούν και οι κυκλοφοριακές παρεμβάσεις που προανήγγειλε ο Δήμαρχος στο δ.σ. της περασμένης Δευτέρας και έχουν στόχο την βελτίωση της προσβασιμότητας στην πόλη.
Πρέπει να σημειωθεί τέλος, ότι τη δεδομένη στιγμή, η πιθανότητα να λειτουργήσουν ξανά τα δημοτικά πάρκινγκ στα Τείχη, τα οποία έκλεισαν με απόφαση της Αρχαιολογίας, έχει αποκλειστεί κατηγορηματικά από το Υπουργείο Πολιτισμού.