Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου, 2024
18.4 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Το 48% των καταλυμάτων και της εστίασης έχουν κενές θέσεις εργασίας – 260.000 κενές θέσεις σε όλους τους κλάδους

Πρέπει να διαβάσετε

Περισσότερες από 1 στις 3 επιχειρήσεις (37%) δηλώνουν ότι έχουν κενές θέσεις εργασίας, σύμφωνα με την έρευνα, η οποία διεξήχθη για λογαριασμό της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος στο διάστημα από τον Φεβρουάριο μέχρι τον Μάιο 2024. Η έρευνα, από την  Palmos Analysis, πραγματοποιήθηκε σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 5.076 επιχειρήσεων.

Η προαναφερόμενη κεντρική διαπίστωση αυξάνεται στα επίπεδα του 60% σε επιχειρήσεις που απασχολούν πάνω από 25 εργαζόμενους, ενώ κινείται σε σημαντικά υψηλότερα επίπεδα, σε σχέση με τον πανελλαδικό μέσο όρο, στις νησιωτικές Περιφέρειες της χώρας, αλλά και στην Περιφέρεια Θεσσαλίας.

Οι κλάδοι με τα υψηλότερα ποσοστά επιχειρήσεων που δηλώνουν κενές θέσεις εργασίας είναι η Μεταποίηση (50%), τα Καταλύματα & η Εστίαση (48%) και οι Κατασκευές (55%), ενώ υψηλό ποσοστό (48%) καταγράφεται και μεταξύ των επιχειρήσεων με εξαγωγικό χαρακτήρα. Με το μέσο όρο των κενών θέσεων εργασίας που αναφέρουν όσες επιχειρήσεις δηλώνουν κενές θέσεις εργασίας να υπολογίζεται σε δύο (2), εκτιμάται ότι στο σύνολο της χώρας υφίστανται περίπου 260.000 κενές θέσεις εργασίας. Μεταξύ των επιχειρήσεων που δηλώνουν ότι έχουν κενές θέσεις εργασίας, το 28% αναζητούν απασχολούμενους στην παροχή υπηρεσιών και πωλητές, το 27% ανειδίκευτους εργάτες, χειρώνακτες  και μικροπωλητές και το 23% ειδικευμένους τεχνίτες και ασκούντες συναφή επαγγέλματα.

Η έλλειψη ατόμων που ενδιαφέρονται να κάνουν αυτό το είδος εργασίας (45%) και η έλλειψη ατόμων με τα απαιτούμενα προσόντα – δεξιότητες – εμπειρία (36%) είναι οι δύο κύριοι λόγοι για τους οποίους παραμένουν κενές θέσεις εργασίας στις επιχειρήσεις, σύμφωνα με τις απαντήσεις στην έρευνα. Αναφορικά με τις βασικότερες δεξιότητες και ικανότητες, τις οποίες πρέπει να διαθέτουν οι εργαζόμενοι, οι απαντήσεις των επιχειρήσεων στην έρευνα αναδεικνύουν ως κορυφαία επιλογή τη γνώση/χρήση Αγγλικών (39%) και ακολουθούν οι βασικές ψηφιακές δεξιότητες/ διαδικτυακή συνεργασία/ τηλεργασία (33%), οι επικοινωνιακές/ κοινωνικές δεξιότητες (30%), η ικανότητα συνεργασίας σε ομάδα (24%) και η οργανωτικότητα (20%).

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα