Το EUdemos είναι ένα έργο που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω του προγράμματος Erasmus+, το οποίο περιλαμβάνει μια σειρά δραστηριοτήτων για την προώθηση των ευρωπαϊκών αξιών στα σχολεία. Ο κύριος στόχος του προγράμματος είναι η συστηματική εισαγωγή ευρωπαϊκών θεμάτων στα σχολικά μαθήματα μέσω διαδραστικών και παιδαγωγικών δραστηριοτήτων. Το Βασιλικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου CEU San Pablo συντονίζει το έργο από τα γραφεία του στην πανεπιστημιούπολη Julián Romea. Συμμετέχουν επίσης τα σχολεία CEU του Montepríncipe και του Sanchinarro, καθώς και τα ευρωπαϊκά σχολεία: Escola Secundária de Amarante (Πορτογαλία), IV LO im. A. Mickiewicza (Πολωνία), 11ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου (Ελλάδα) και το Instituto Superiore da Vinci-Fascetti (Ιταλία).
Στο πλαίσιο των δράσεών του εντάσσονται δύο θερινά σχολεία. Το πρώτο θερινό σχολείο πραγματοποιήθηκε στο όμορφο νησί της Σαρδηνίας (Ιταλία) από τις 2 έως τις 7 Σεπτεμβρίου 2024. Μια ομάδα μαθητών από κάθε σχολείο που συμμετέχει στο πρόγραμμα είχε την ευκαιρία να βιώσει μία αξέχαστη εμπειρία και συμμετέχοντας σε ποικίλες διαδραστικές δραστηριότητες να μάθουν πώς λειτουργεί η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Το 11ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου συμμετείχε με επιτυχία στο θερινό σχολείο με μία ομάδα οκτώ μαθητριών και δύο συνοδούς εκπαιδευτικούς. Οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν με μαθητές από τα συνεργαζόμενα ευρωπαϊκά σχολεία γνωρίζοντας τον πολιτισμό, τις παραδόσεις και την κουλτούρα τους παρουσιάζοντας παράλληλα τον ελληνικό πολιτισμό. Επιπλέον ήρθαν σε επαφή με τον τοπικό πολιτισμό της πόλης της Carbonia, όπου πραγματοποιήθηκε το θερινό σχολείο, αλλά και με την ιστορία της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσα από ομιλία του Roberto Castaldi (Καθηγητή Ιστορίας, Euractiv), και τις παρουσιάσεις των σχολείων της ιστορίας της ένταξης κι εξέλιξης της χώρας τους εντός της ΕΕ.
Δίνοντας έμφαση στην έννοια της ευρωπαϊκής ταυτότητας, ο δεύτερος προσκεκλημένος, Luis Rodrigo de Castro, (Καθηγητής του Πανεπιστημίου CEU) έκανε μια σύντομη εισαγωγή σχετικά με τη σημασία της, μίλησε για τους ευρωπαϊκούς θεσμούς και τον αντίκτυπό τους στη ζωή των πολιτών. Στο πλαίσιο συνεργατικών διαδραστικών παιχνιδιών οι μαθητές μοιράστηκαν τι σημαίνει για αυτούς το να είναι μέρος της Ευρώπης και συνειδητοποίησαν στοιχεία της ευρωπαϊκής τους ταυτότητας.
Η συμμετοχή των σχολείων σε εργαστήριο «Επίλυσης προκλήσεων της ΕΕ» έδωσε στους μαθητές/τριες τη δυνατότητα να συνειδητοποιήσουν ότι τα προβλήματα όλων είναι κοινά και να αναγνωρίσουν την αξία του δημιουργικού διαλόγου στην επίλυση προβλημάτων.
Μέσα από την μοναδική αυτή εμπειρία του θερινού σχολείου αντιλήφθηκαν τον ρόλο και τη σημασία της ΕΕ στη ζωή τους, το πόσο σημαντική είναι η δική τους θέση ως σημερινοί μαθητές και αυριανοί πολίτες της ΕΕ, αλλά και τα κοινά σημεία αναφοράς και στοιχεία σύνδεσης με τους συνομηλίκους τους στην υπόλοιπη Ευρώπη.