Στην Περιφέρεια Κρήτης βρέθηκε σήμερα o Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος παρουσίασε τη νέα χάραξη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.
Όπως ανέφερε ο κ. Σπίρτζης το υπουργείο, με βάση τους κυκλοφοριακούς φόρτους που καταγράφηκαν στο νησί από το καλοκαίρι μέχρι και τον Νοέμβριο του 2018, κατέληξε σε δύο εναλλακτικές χάραξης του νέου ΒΟΑΚ, με την πρώτη να αφορά σε 181 χλμ και τη δεύτερη σε 155 χλμ.
Τελικά επελέγη η δεύτερη, αυτή δηλαδή των 155 χλμ, από το Καστέλι Κισσάμου μέχρι τον Άγιο Νικόλαο Λασιθίου, καθώς όπως τόνισε ο Υπουργός μεταφορών είναι πιο ελκυστική για τους επενδυτές και θα μπορούν να αξιοποιηθούν χρηματοδοτικά εργαλεία.
Αναφορικά με τους διαγωνισμούς ο κ. Σπίρτζης εξέφρασε την πεποίθησή του πως αυτοί θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το φθινόπωρο του 2019.
Ο υπουργός ανέφερε επίσης ότι για τα 155χλμ του ΒΟΑΚ επελέγη η υφιστάμενη χάραξη με μικρές αλλαγές. Συνολικά θα δημιουργηθούν 105 χλμ νέου αυτοκινητόδρομου –αφού τα 51 υπάρχουν ήδη- εκ των οποίων τα 21χλμ θα είναι σήραγγες και τα 18 χλμ γέφυρες.
Αναφορικά με τα διόδια ο κ. Σπίρτζης επανέλαβε πως οι μόνιμοι κάτοικοι του νησιού δεν θα πληρώνουν, ενώ τόνισε πως με βάση τους κυκλοφοριακούς φόρτους μόνο τα τμήματα από το Γάζι μέχρι το αεροδρόμιο είναι πάνω από το όριο που θέτει η ΕΕ για να χρηματοδοτήσει έναν αυτοκινητόδρομο.
Τέλος επανέλαβε πως το τμήμα Χανιά – Καστέλι θα ενταχθεί στον ΒΟΑΚ λόγω υψηλού κυκλοφοριακού φόρτου.