Τρεις σημαντικές πρωτοβουλίες για την περαιτέρω προώθηση του τουρισμού στη χώρα ανακοίνωσε ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης από τη Σαντορίνη όπου χθες ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε την επανεκκίνηση του ελληνικού τουρισμού.
Συγκεκριμένα, ο κ. Θεοχάρης ανακοίνωσε το πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους» προϋπολογισμού 30 εκατομμυρίων ευρώ, την εναλλακτική τουριστική καμπάνια «Plastic-FreeSantorini» η οποία υλοποιείται μέσω της σύμπραξης του υπουργείου Τουρισμού με τον Δήμο Σαντορίνης, αλλά και με ιδιωτικούς φορείς όπως η Lidl Hellas και το Ίδρυμα Λασκαρίδη, καθώς και την ψηφιακή εφαρμογή VisitGreece.
Τουρισμός για όλους
Με το πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους» ο στόχος είναι να δοθεί η ευκαιρία σε 250.000 Έλληνες να απολαύσουν σχεδόν μία εβδομάδα διακοπών σε μια σειρά από πανέμορφους προορισμούς, σε όλη τη χώρα. Επιπλέον, αποσκοπεί στην τόνωση της τουριστικής κίνησης προς όφελος και των επιχειρήσεων του κλάδου.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σχεδόν στο σύνολο των Ελλήνων, εφόσον το 90% των πολιτών μπορεί να υποβάλει αίτηση ένταξης στο πρόγραμμα. Το κριτήριο είναι 16.000 ευρώ για ετήσιο ατομικό εισόδημα και από 28.000 για το οικογενειακό, συν την προσαύξηση 1.500 ευρώ ανά τέκνο. Η διάρκεια του προγράμματος είναι, κατ’ αρχάς, εξάμηνη, από τις 15 Ιουλίου έως τις 31 Δεκεμβρίου, με δυνατότητα παράτασης.
Η επιδότηση αφορά το ήμισυ του μισθώματος 4 διανυκτερεύσεις, φτάνοντας συνολικά στα 120 ευρώ ανά άτομο. Υπολογίζεται ότι η υλοποίηση του προγράμματος «Τουρισμός για Όλους» θα παρέχει εφέτος περίπου 1 εκατομμύριο διανυκτερεύσεις. Η κατανομή θα γίνει με ηλεκτρονική κλήρωση με τις αιτήσεις να γίνονται από τους ενδιαφερόμενους μέσω του συστήματος Taxis.
Plastic-FreeSantorini
Μία ακόμη εξειδικευμένη πρωτοβουλία που ανακοίνωσε ο υπουργός Τουρισμού είναι η καμπάνια «Plastic-FreeSantorini».
Όπως ανέφερε, το υπουργείο Τουρισμού, σε στενή συνεργασία με το Δήμο Σαντορίνης αλλά και τη Lidl Ελλάς και το Ίδρυμα Λασκαρίδη, προβάλλουν σε όλο τον κόσμο τη Σαντορίνη ως «Το Πρώτο Νησί στο Αιγαίο Ελεύθερο Από Πλαστικό». Η επένδυση από την πλευρά της Lidl Ελλάς ανέρχεται στις 700.000 ευρώ και πρόκειται για την πρώτη μεγάλη σύμπραξη με φορείς του ελληνικού δημοσίου. Σε πρώτη φάση, η εκστρατεία περιλαμβάνει ειδικά διαμορφωμένη επικοινωνία σε σημεία υψηλής τουριστικής κίνησης, όπως αεροδρόμια, λιμάνια, επιβατικά πλοία κ.λπ. καθώς και στο διαδίκτυο. Σε δεύτερη φάση, η πρωτοβουλία «Plastic-FreeSantorini» περνά στην προώθηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων στη Σαντορίνη, καθώς και άμεσες παρεμβάσεις στις παραλίες. Το πλάνο είναι να υπάρξουν περαιτέρω κινήσεις και σε άλλα νησιά των Κυκλάδων και του Αιγαίου.
Visit Greece
Από τις πιο βασικές νέες πρωτοβουλίες, όπως τόνισε και ο υπουργός είναι η εφαρμογή Visit Greece, το επίσημο application για φορητές συσκευές του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (E.O.T), με αποκλειστικούς χορηγούς τη Eurobank και τη Mastercard, με τις δύο τελευταίες να καλύπτουν και το κόστος ανάπτυξης της εφαρμογής, η οποία έγινε από την εταιρεία Warply.
Σύμφωνα με τον κ. Θεοχάρη, η εφαρμογή προσφέρει μοναδικές καινοτομίες σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη ταξιδιωτική εφαρμογή, όπως είναι:
- Ερωτηματολόγιο προς τον ταξιδιώτη, ώστε να δημιουργηθεί ένα πλήρως εξατομικευμένο προφίλ.
- Δυνατότητα επικοινωνίας με τους ταξιδιώτες, μέσω προσωποποιημένων ειδοποιήσεων τύπου push notification, με βάση το προφίλ τους.
- Δυνατότητα αποστολής push notificationς αναλόγως της περιοχής στην οποία βρίσκεται κάθε φορά ο ταξιδιώτης. Κατ’ αυτό τον τρόπο, προτείνοντας δηλαδή συγκεκριμένα σημεία φιλοξενίας, εστίασης, αξιοθέατα κ.λπ. προωθούνται και επωφελούνται οι τοπικές επιχειρήσεις, όπως επεσήμανε ο υπουργός.
- Η εφαρμογή Visit Greece συνδέεται με την Mastercard Priceless cities, μια υπηρεσία η οποία προσφέρει στους ταξιδιώτες εκλεκτές και αποκλειστικές εμπειρίες.
- Στην εφαρμογή Visit Greece έχουν πρόσβαση οι επιχειρήσεις του τουριστικού κλάδου, ώστε να μπορούν οι ίδιες να διαχειρίζονται το περιεχόμενό τους και να το προσαρμόζουν ανάλογα με τις ανάγκες τους. Σημειώνεται ότι η κάθε επιχείρηση θα μπορεί να ανεβάζει περιεχόμενο αλλά και προσφορές, ενώ δεν θα υπάρχει κάποιο στόχος.
Η εφαρμογή είναι πολυγλωσσική και επιπλέον ο επισκέπτης θα μπορεί να ενημερώνεται για όλα όσα ισχύουν σχετικά με τον COVID-19 και τα μέτρα που έχουν ληφθεί.
Η προώθηση της εφαρμογής θα γίνει από το υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ.
Πηγή: cnn.gr