Τα επόμενα βήματα για την επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων σχεδιάζει η κυβέρνηση, με τον υπουργό Επικρατείας και αρμόδιο για θέματα υποδομών και μεταφορών Γιώργο Γεραπετρίτη να ανακοινώνει σήμερα, Σάββατο 18 Μαρτίου, ότι το σχετικό πλαίσιο θα ανακοινωθεί την ερχόμενη Τετάρτη.
Το πρωί πραγματοποιήθηκε η πρώτη σύσκεψη του Συντονιστικού Κέντρου Ασφαλείας Σιδηροδρόμων, το οποίο συγκλήθηκε κατόπιν σχετικής απόφασης του κ. Γεραπετρίτη και με σκοπό το συντονισμό δράσεων που αφορούν τη συντήρηση και αναβάθμιση των υποδομών ασφαλείας των σιδηροδρόμων.
Ο υπουργός Επικρατείας χαρακτήρισε ιδιαίτερα σημαντική την επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων, αποκαλύπτοντας παράλληλα ότι την ερχόμενη Τετάρτη εκκινεί το νέο σταδιακό πλαίσιο για τη λειτουργία των τρένων.
Στη συνέχεια, όπως είπε, ανά πενθήμερο θα προστίθενται γραμμές, έτσι ώστε να έχουμε μια πλήρη ανάπτυξη σε περίπου 25 ημέρες –πριν, δηλαδή, το Πάσχα.
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι του ΟΣΕ, του Πυροσβεστικού Σώματος, της Ελληνικής Αστυνομίας, του ΕΚΑΒ και της Hellenic Τrain, ετέθησαν επί τάπητος ζητήματα ασφαλείας ενώ υπερτόνισε πως υπάρχει ήδη ένα σχέδιο για τη διαχείριση κρίσεων, το οποίο θα πρέπει να τηρηθεί με απόλυτο σεβασμό.
«Οι αρμοδιότητες του κάθε δημόσιου φορέα προδιαγράφονται από το νόμο, όπως και οι ευθύνες του καθενός και η λογοδοσία την οποία έχει. Είναι προφανές ότι εάν υπάρχουν τα οποιαδήποτε κενά στα ζητήματα προσωπικού, αυτά θα εξεταστούν. Ήμουν πάρα πολύ σαφής στο ότι θα υπάρχει άμεση ενίσχυση προσωπικού. Η απαίτηση για αναβάθμιση του επίπεδου της εκπαίδευσης και της επιμόρφωσης των κρίσιμων υπαλλήλων του ΟΣΕ είναι στο πλαίσιο της δικής μας λειτουργικότητας. Σε κάθε περίπτωση και για τους σταθμάρχες και για τους κλειδούχους και για το τεχνικό προσωπικό υπάρχει η εκπαίδευση, η οποία έχει γίνει και η οποία ήταν η πάγια εκπαίδευση που γινόταν, η οποία καταλαμβάνει και όσους λειτουργούσαν με δελτίο παροχής υπηρεσιών. Εάν υπάρξει ζήτημα αναβάθμισης του προγράμματος σπουδών, αυτό θα το αξιολογήσουμε. Καλό όμως είναι να μην ανακύπτουν τα ζητήματα αυτά μόνο εκ των υστέρων, αλλά επίκαιρα» είπε επίσης ο κ. Γεραπετρίτης, απαντώντας σε ερώτημα δημοσιογράφου για το εάν θα υπάρχουν σταθμάρχες, καθώς η ΡΑΣ ζήτησε να «ξηλωθούν» περίπου 72 μπλοκάκια και δύο άτομα με μετάταξη.
Στις βάρδιες πριν ολοκληρώσει την εκπαίδευσή του ο μοιραίος σταθμάρχης
Νέες αποκαλύψεις για μοιραία λάθη και χειρισμούς που οδήγησαν στην τραγωδία στα Τέμπη έρχονται στο «φως» καθώς προχωρά η δικαστική διερεύνηση του δυστυχήματος.
Η εφημερίδα «Τα Νέα» γράφει σήμερα πως ο 59χρονος σταθμάρχης Λάρισας, που έχει προφυλακιστεί, είχε ενταχθεί στο πρόγραμμα του Ιανουαρίου πριν καν ολοκληρώσει την εκπαίδευσή του και δώσει εξετάσεις.
Και μάλιστα, εμφανίζεται ως κανονικός σταθμάρχης και όχι ως μαθητευόμενος –όπως θα ήταν λογικό.
Ο 59χρονος έχει υποστηρίξει στην απολογία του ότι οι δύο άλλοι σταθμάρχες αποχώρησαν νωρίτερα από τα πόστα τους και όχι στις 23:00, όπως προέβλεπε το πρόγραμμα των βαρδιών.
Οι δύο αυτοί σταθμάρχες, μαζί με τον προϊστάμενο του ΟΣΕ που κατήρτισε τις βάρδιες, ζήτησαν και έλαβαν την Παρασκευή (17/3) προθεσμία για να ετοιμάσουν τις απολογίες τους.
Η ίδια εφημερίδα αποκαλύπτει πως το βιβλίο κυκλοφορίας του σταθμαρχείου παρουσιάζει πολλές ασάφειες.
Δημιουργούνται, μάλιστα, και ερωτήματα αναφορικά με τα όσα διαδραματίστηκαν στο σταθμαρχείο το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου.
Ο μοιραίος σταθμάρχης φαίνεται να ξεκινάει τη βάρδιά του λίγο πριν από τις 22:00 και είναι αυτός που «διώχνει» την αμαξοστοιχία 63 από τους Νέους Πόρους προς τη Λάρισα στις 21:48.
Κάτι το οποίο ενδεχομένως να δείχνει ότι οι δύο κατηγορούμενοι σταθμάρχες να εγκατέλειψαν το πόστο τους από τις 22:00.
Στη συνέχεια, ο 59χρονος «διώχνει» την αμαξοστοιχία 93506 από τη Λάρισα προς τους Νέους Πόρους στις 21:50.