Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
17.7 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Η τεχνολογία αλλάζει άρδην το τοπίο των πληρωμών

Πρέπει να διαβάσετε

Σε ραγδαίο μετασχηματισμό οδηγεί το τοπίο των πληρωμών η τεχνολογία. Οι πληρωμές χωρίς σύνορα, η βιωσιμότητα και η συμπερίληψη, καθώς και η εκθετική αύξηση των επιλογών πληρωμής είναι μερικές από τις τάσεις, που οριοθετούν το νέο  αυτό τοπίο.

Η έκθεση “The Future of Payments” της Mastercard εντοπίζει εννέα τάσεις, που διαμορφώνουν σήμερα το αύριο το πληρωμών. Μεταξύ άλλων, η επέκταση της τεχνολογίας του tokenization και σε άλλα περιουσιακά στοιχεία του φυσικού κόσμου, πέραν του χρήματος, προβλέπεται να αλλάξει μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε την αξία και το τι χρησιμοποιούμε για πληρωμές.

“Η ψηφιοποίηση σχεδόν όλων των μορφών περιουσίας – από ακίνητα, μέχρι προσωπικά δεδομένα – θα καταστήσει την αξία τους προσβάσιμη και ανταλλάξιμη, δημιουργώντας νέες μορφές χρήματος. H ψηφιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων θα επιτρέψει στους ανθρώπους να χρησιμοποιούν, να συνδυάζουν και να ανταλλάσσουν νέες μορφές αξίας, απελευθερώνοντας κεφάλαια, καθώς και νέα επιχειρηματικά μοντέλα”, αναφέρει η έκθεση.

Τα “πορτοφόλια απεριόριστης δυνατότητας (Ubiquitous Wallets) θα γίνουν ένα μοναδικό σημείο αναφοράς, στα οποία οι άνθρωποι θα μπορούν να διαχειρίζονται τα προσωπικά τους έγγραφα, την περιουσία και τις πληρωμές τους. Προβλέπεται ότι θα έχουν εξέχουσα θέση στην καθημερινότητα, επιτρέποντας την πρόσβαση σε υπηρεσίες και πληρωμές σε οποιοδήποτε περιβάλλον.

Τράπεζες και ψηφιακοί παίκτες, που ανταγωνίζονται σε αυτόν τον χώρο, θα προχωρήσουν με την παροχή πορτοφολιών πολλαπλής χρήσης, υλοποιώντας την υπόσχεση ενός πορτοφολιού για τη διαχείριση των πάντων.

Προγραμματισμένες Πληρωμές 

Στο μέλλον, οι προγραμματισμένες πληρωμές θα εφαρμοστούν σε πολύπλοκες, μεγάλης κλίμακας συναλλαγές, αναδιαμορφώνοντας τις αλυσίδες εφοδιασμού, τις πληρωμές δικαιωμάτων (royalties). Οι νέοι αυτοί τρόποι προγραμματισμού ροών πληρωμών μεγάλων επιχειρήσεων, με χρήση αυτοματοποίησης, θα δώσουν μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στις οικονομίες.

Παράλληλα, η ενσωμάτωση μηνυμάτων και άλλων υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας, όπως η κυβερνοασφάλεια, θα οδηγήσει σε πιο “έξυπνες” επιλογές πληρωμής.

“Tο ανοιχτό τραπεζικό σύστημα (open banking) και η ενσωματωμένη χρηματοδότηση (embedded finance), θα συνδυαστούν για να δημιουργήσουν λύσεις “συνδεδεμένων οικονομικών υπηρεσιών”, που διευκολύνουν τις πληρωμές σε φυσικά, ψηφιακά και εικονικά περιβάλλοντα. Με τον τρόπο αυτό, οι αναδυόμενες τεχνολογίες θα διευρύνουν τους τρόπους και τα μέρη που πληρώνουμε – τόσο στον φυσικό, όσο και στον ψηφιακό κόσμο”, τονίζει η έρευνα της Mastercard.

Borderless Rails

Μια άλλη τάση είναι το δίκτυο πληρωμών χωρίς σύνορα: η εμπορική δραστηριότητα θα ξεπερνά τα εμπόδια που περιορίζουν σήμερα τη ροή των χρημάτων, των δεδομένων, των αγαθών και των υπηρεσιών, τόσο σε γεωγραφικές όσο και σε ψηφιακές αγορές.

Όσον αφορά τη διεύρυνση στην αποδοχή πληρωμών, η εμπειρία των πελατών θα εμπλουτιστεί με νέες επιλογές πληρωμής, που θα καταστήσουν τη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς ταχύτερη και πιο ευέλικτη. Στο πλαίσιο αυτό, οι έμποροι θα έχουν μεγαλύτερη ευελιξία ως προς την αποδοχή και οι καταναλωτές θα επωφεληθούν από μία εξαιρετικά αναβαθμισμένη εμπειρία πληρωμής.

Μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, αναμένεται ο πολλαπλασιασμός των επιλογών αποδοχής και η προσθήκη νέων σημείων αλληλεπίδρασης, που θα αναβαθμίσουν την εμπειρία πληρωμών των καταναλωτών.

Συμπεριληπτική Πίστωση 

Νέα μοντέλα βαθμολόγησης στον τομέα των πιστώσεων και λύσεις δανεισμού θα ενισχύσουν τις ιστορικά υποχρηματοδοτούμενες κοινότητες παγκοσμίως. Η μεγαλύτερη και χωρίς αποκλεισμούς πρόσβαση σε πίστωση θα επιταχυνθεί βραχυπρόθεσμα, μεταμορφώνοντας δυνητικά τη ζωή των κοινοτήτων αυτών, τροφοδοτώντας την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη.

Παράλληλα, τράπεζες, fintechs και άλλοι παίκτες της ψηφιακής οικονομίας, που μπορούν να παρέχουν πιο δίκαιη και χωρίς αποκλεισμούς πίστωση, θα επωφεληθούν  μέσα από ευκαιρίες ανάπτυξης.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι καταναλωτές θα χρησιμοποιούν την οικονομική τους δύναμη για να ανταμείψουν τις εταιρείες, που στηρίζουν έμπρακτα τους κοινωνικούς και περιβαλλοντικούς τους στόχους και να προτιμούν επιχειρήσεις, που λειτουργούν ηθικά σε κάθε έκφανση της δραστηριότητάς τους.

Τέλος, οι καταναλωτές θα αρχίσουν να διαμορφώνουν την ατζέντα της κυβερνοασφάλειας, επιλέγοντας να κάνουν συναλλαγές με εταιρείες, που επιτυχώς προστατεύουν τα προσωπικά δεδομένα των πελατών τους.

Η εμπιστοσύνη θα αποτελέσει ένα κρίσιμο σημείο διαφοροποίησης για τις εταιρείες, καθώς όσοι κερδίζουν και διατηρούν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών θα μπορούν να συγκεντρώσουν ένα σημαντικότερο μερίδιο των ροών πληρωμών.

ΠηγήΣΕΠΕ

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα