Τετάρτη, 22 Ιανουαρίου, 2025
12.7 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Τεχνικά Επιμελητήρια Κρήτης: 41 ενστάσεις για τον νέο ΒΟΑΚ

Πρέπει να διαβάσετε

Σαράντα μια ενστάσεις έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής για τον νέο Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης. 

Μιλώντας στον Περιφερειακό Τηλεοπτικό Σταθμό CRETA και τη Μαρία Μπινιχάκη, ο Πρόεδρος του Τμήματος Ανατολικής Κρήτης του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Μιχάλης Χωραφάς, αναφέρθηκε στα σοβαρότερα ζητήματα που έχουν διαπιστώσει.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το Τμήμα Ανατολικής Κρήτης, ως τεχνικός σύμβουλος της πολιτείας, συνέγραψε μια εργασία παρατηρήσεων, ώστε να βελτιωθεί το έργο του νέου ΒΟΑΚ, το οποίο πλέον πλησιάζει στη συμβασιοποίησή του.

«Καταλήξαμε σε παρατηρήσεις οι οποίες χωρίζονται σε 5 βασικές κατηγορίες και ειδικά για το κομμάτι της Ανατολικής Κρήτης», σχολίασε ο κ. Χωραφάς, ενώ στη συνέχεια ανέλυσε τις κατηγορίες αυτές.

Αρχικά, όπως εξήγησε ένα βασικό ζήτημα προκύπτει μεταξύ του κόμβου Αχλάδας και του κόμβου Αγίας Πελαγίας. «Θεωρούμε ότι πρέπει να υπάρξει μια τροποποίηση ώστε να εξασφαλίσουμε μια καλή σύνδεση στα σπίτια και στα ξενοδοχεία που βρίσκονται δυτικά της Αγίας Πελαγίας και ανατολικά του Φόδελε», πρόσθεσε.

Ένα ακόμη ζήτημα αφορά τον ανισόπεδο κόμβο στο Φόδελε, καθώς στο σημείο αυτό, γίνεται εκτροπή ενός ρέματος. «Πιστεύουμε ότι μάλλον θα χρειαστεί κάποια βελτίωση στο σχεδιασμό για να βεβαιωθούμε ότι διοχετεύονται σωστά τα όμβρια ύδατα στη θάλασσα», επεσήμανε ο ίδιος.

Παράλληλα πρόσθεσε ότι μια ακόμη παρατήρηση, η οποία μάλιστα εντοπίζεται σε διάφορα σημεία του δικτύου, αφορά στην επαύξηση του παράπλευρου δικτύου ή στην αποκατάσταση του δημοτικού και επαρχιακού δικτύου που καταστρέφονται εν μέρει από τον νέο δρόμο. Αυτό, σύμφωνα με τον κ. Χωραφά, γίνεται και στην περιοχή της Ροδιάς και στην περιοχή του Φόδελε.

«Ένα άλλο σοβαρό ζήτημα είναι στην περιοχή που υπάρχουν οι εγκαταστάσεις υγραερίου στα Λινοπεράματα, όπου δεν τηρείται η ελάχιστη απόσταση που προβλέπεται από την νομοθεσία για επικίνδυνες εγκαταστάσεις, οπότε θα πρέπει να απομακρυνθεί είτε η εγκατάσταση, είτε να αλλάξει η χάραξη του δρόμου», πρόσθεσε ο πρόεδρος.

Κλείνοντας, ανέφερε ότι η πέμπτη παρατήρηση που έχουν εντοπίσει, περιλαμβάνει το που θα είναι οι αποθεσιοθάλαμοι, δηλαδή οι χώροι που θα αποτίθενται τα μπάζα. «Κάποιοι είναι πολύ μακριά και κάποιοι λειτουργούν ως ΧΥΤΑ και δεν επιτρέπουν τέτοια απόθεση», εξήγησε.

Κατέληξε πάντως ότι ο νέος ΒΟΑΚ αποτελεί ένα έργο 107 χιλιομέτρων, το οποίο έχει σχεδιαστεί σε δύσκολο ανάγλυφο και η χάραξή του ολοκληρώθηκε σε σύντομο χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα να θεωρείται αναμενόμενο να έχει κάποιες παρατηρήσεις. 

 

 

 

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα