Tα αυξημένα ταξιδιωτικά διαλείμματα στην πόλη (city breaks), η άνοδος των σόλο ανδρικών ταξιδιών και η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης θα κυριαρχήσουν στις τάσεις, που θα διαμορφώσουν την βιομηχανία των ταξιδιών το 2025 και τα επόμενα χρόνια. Αυτό υπογραμμίζει η πρώτη ετήσια έκθεση με τίτλο «NowNext» της πλατφόρμας κρατήσεων Omio.
Όπως υπογραμμίζεται, στο προσκήνιο έρχεται όλο και πιο έντονα ο ψηφιακός ταξιδιώτης, ο οποίος βασίζεται όλο και περισσότερο στην τεχνητή νοημοσύνη, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις εφαρμογές. Αυτό σημαίνει ότι η τουριστική βιομηχανία πρέπει να προσαρμοστεί σε αυτά τα δεδομένα για να ανταποκριθεί στις εξελισσόμενες ανάγκες των καταναλωτών. Η έκθεση αποκαλύπτει επίσης ότι νέοι παράγοντες επηρεάζουν τις αποφάσεις κρατήσεων.
Οι πιο αξιοσημείωτες τρέχουσες ταξιδιωτικές τάσεις
Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι απομακρυσμένοι προορισμοί θα γίνουν ιδιαίτερα δημοφιλείς, όπως και οι διακοπές στην πόλη.
Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι το 60% των ταξιδιωτών σχεδιάζει να επισκεφθεί μεγάλες πόλεις. Οι πολιτιστικά πλούσιες πρωτεύουσες είναι οι πιο περιζήτητοι προορισμοί. Οι ταξιδιώτες προσελκύονται από διάσημα ορόσημα και γαστρονομικές απολαύσεις, συναυλίες και αθλητικές εκδηλώσεις, που γίνονται ολοένα και πιο σημαντικοί λόγοι για να επισκεφτούν τις μεγάλες πόλεις.
Πολλοί ταξιδιώτες αναφέρουν τα γλωσσικά εμπόδια και την πλοήγηση σε άγνωστα συστήματα μεταφοράς ως τις πιο σημαντικές πηγές άγχους τους στα ταξίδια στο εξωτερικό. Σχεδόν το ένα τρίτο (29%) των ερωτηθέντων αναφέρουν ότι έχουν προβλήματα με τη μεταφορά στο εξωτερικό. Το 2025, οι ταξιδιώτες αναμένεται να βασίζονται περισσότερο στην τεχνολογία για να αντιμετωπίσουν την πολυπλοκότητα των διεθνών ταξιδιών. Το 44% των ερωτηθέντων λένε ότι θα χρησιμοποιούσαν την τεχνητή νοημοσύνη για να προγραμματίσουν και να κλείσουν ταξίδια το 2025, από 27% το 2024.
Η επιλογή ενός προορισμού διακοπών μπορεί συχνά να είναι δύσκολη. Με τόσες πολλές διαθέσιμες επιλογές, υπάρχει σημαντική πίεση στον ταξιδιώτη για να επιλέξει ένα μέρος που ευθυγραμμίζεται με τις προσδοκίες του. Δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι πολλοί έξυπνοι ταξιδιώτες στρέφονται στην τεχνητή νοημοσύνη και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για βοήθεια. Το 45% των ταξιδιωτών εμπνεύστηκαν το ταξίδι τους από τα social media το 2024.
Αν και οι περίοδοι εκτός τουριστικής αιχμής μπορεί να προσφέρουν φθηνότερες τιμές, πιο ήρεμες συνθήκες και πιο ήπιο καιρό, πολλοί ταξιδιώτες εξακολουθούν να προτιμούν να ταξιδεύουν κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου αιχμής. Το 2024, το 74% των ταξιδιωτών εκτιμούσε ότι ο Ιούνιος, ο Ιούλιος και ο Αύγουστος ήταν οι καλύτερες εποχές για ταξίδια. Αυτή η τάση αναμένεται να συνεχιστεί το 2025, με το 76% να είναι πιθανό να επιλέξει την τουριστική εμπειρία της περιόδου αιχμής έναντι των εναλλακτικών εκτός αιχμής.
Το υπεύθυνο, φιλο- περιβαλλοντικό, ταξίδι γίνεται όλο και πιο σημαντικό για ταξιδιώτες που θέλουν να μειώσουν το αρνητικό αποτύπωμα των ταξιδιών τους και να υποστηρίξουν τις κοινότητες και τους προορισμούς που επισκέπτονται. Στην πραγματικότητα, περισσότεροι από τους μισούς ταξιδιώτες (58%) είναι πιο πιθανό να επιλέξουν προορισμούς που προωθούν βιώσιμες πρακτικές. Συγκριτικά, το 44% θεωρεί απαραίτητη την υποστήριξη τοπικών επιχειρήσεων και εστιατορίων στα ταξιδιωτικά τους σχέδια.
Το να ταξιδεύει κανείς μόνος τους προσφέρει πολλά οφέλη, συμπεριλαμβανομένης της αυτοανακάλυψης, της νοητικής ενδυνάμωσης, της ανεξαρτησίας και της οικοδόμησης εμπιστοσύνης. Αυτή η τάση έχει υιοθετηθεί μέχρι τώρα κυρίως από τις γυναίκες. Ωστόσο, ένας αυξανόμενος αριθμός ανδρών επιλέγει πλέον να ταξιδέψει μόνος. Το 2025, υπολογίζεται ότι το 30% των ανδρών θα προγραμματίζει ατομικά ταξίδια, σε σύγκριση με το 23% των γυναικών. Οι άνδρες αναμένεται επίσης να ξοδέψουν περισσότερα για τα ταξίδια τους, με το 28% να σχεδιάζει να ξοδέψει πάνω από 2.000 ευρώεχνητή νοημοσύνηση στα ταξίδια του στο εξωτερικό.