Πέμπτη, 19 Δεκεμβρίου, 2024
9.9 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Tαχιάος στο CRETA: Να υπάρξει μια συναινετική προσέγγιση πριν την εκδίκαση των προσφυγών για τον ΒΟΑΚ

Πρέπει να διαβάσετε

Την πρόθεση του υπουργείου Υποδομών να βρεθεί η «χρυσή τομή» με τους δήμους Ηρακλείου και Μαλεβιζίου για τις παρακάμψεις του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης πριν την εκδίκαση των προσφυγών στο Συμβούλιο της Επικρατείας, γνωστοποίησε με δηλώσεις του στη Τηλεόραση CRETA o υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Υποδομών Νίκος Ταχιάος.

Όπως τόνισε ο ίδιος θα υπάρξει συνάντηση με τους εμπλεκόμενους δήμους, κάτι για το οποίο έχει μιλήσει ήδη τόσο με τον Περιφεριεάρχη Κρήτης όσο και τον πρώην δήμαρχο Ηρακλείου Βασίλη Λαμπρινό και πλέον θα έρθει σε επαφή και με τον νυν δήμαρχο της πόλης Αλέξη Καλοκαιρινό. «Προφανώς και μας ενδιαφέρει να υπάρξει μια συναινετική προσέγγιση. Κανένας δεν θέλει αυτά τα πράγματα να κρίνονται στο ΣτΕ, διότι πρόκειται για ένα ακυρωτικό δικαστήριο, δεν είναι ένα δικαστήριο που σου δίνει τη λύση και λέει κάνε αυτό. Ακυρώνει τις προηγούμενες αποφάσεις και αυτό μας πάει πολύ πίσω. Εμείς ούτε εις βάρος του έργου θέλουμε να δουλέψουμε ούτε θέλουμε να δημιουργήσουμε προβλήματα στο χρηματοδοτικό πλαίσιο του έργου το οποίο προφανώς σε ένα έργο παραχώρησης έχει πολύ σημαντική ανάμειξη του αναδόχου», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο ίδιος χαρακτήρισε λογικές κάποιες από τις αιτιάσεις που συμπεριλαμβάνονται στις προσφυγές των δύο δήμων και τόνισε πως το γεγονός αυτό επιτρέπει στο υπουργείο να μπει σε συζητήσεις για τις σχετικές τροποποιήσεις.  «Έχουν λογική κάποιες από τις αιτιάσεις, οι οποίες συμπεριλαμβάνονται στις σχετικές προσφυγές που έχουν κατατεθεί το ΣτΕ. Έχουν λογική που μας επιτρέπει να θέσουμε μια βάση συζήτησης, Βεβαίως επειδή μιλάμε για ένα έργο παραχώρησης, σε αυτή τη συζήτηση μπαίνει κι άλλος συνομιλητής. Πρέπει να γίνει στον κατάλληλο χρόνο. Το γεγονός ότι έχουμε καθυστέρηση του έργου, λόγω της αναβολής της εκδίκασης των προσφυγών, είναι κάτι που μας βοηθά, δεδομένου ότι έχουμε και τον προσωρινό ανάδοχο του έργου, να δούμε τι απ΄ όλα όσα συζητάμε έχει λογική, να το εξετάσουμε και μετά τη συμβασιοποίηση του έργου να το συμπεριλάβουμε, ή όσο χρειαστεί, σε όποια έκταση χρειαστεί, στο φυσικό αντικείμενο του έργου», δήλωσε ο κ. Ταχιάος και συνέχισε:

«Αυτή τη στιγμή δεν είμαι σε θέση να σας πω ότι το σύνολο των απαιτήσεων θα γίνει δεκτό ή ποιες απαιτήσεις των ενδιαφερόμενων δήμων θα γίνουν δεκτές. Σας ξαναλέω ότι έχει λογική, το καταλαβαίνω ότι μια πόλη η οποία έχει επεκταθεί, μία πόλη η οποία έχει αποκτήσει τα χαρακτηριστικά του Ηρακλείου δικαιολογείται να λέει ότι δεν θέλω ένας αυτοκινητόδρομος ταχείας κυκλοφορίας να με κόβει στη μέση με περιορισμένες προσβάσεις, να θέλει υπογειοποιήσεις και να απελευθερωθούν χώροι. Αυτό το καταλαβαίνω, αλλά βεβαίως εκείνο που πρέπει να γίνει κατανοητό είναι ότι δεν μπορεί στο σύνολό του ο δρόμος να υπογειοποιηθεί, εκεί πραγματικά θα μιλούσαμε για ένα φαραωνικό έργο το οποίος δεν μπορούμε να υποστηρίξουμε και το οποίο θα τίναζε στον αέρα όλο τον ΒΟΑΚ».

Αναφορικά με την εξέλιξη του έργου, εφόσον συμφωνηθούν τροποποιήσεις στο κομμάτι του ΒΟΑΚ που διασχίζει τους δήμους Μαλεβιζίου και Ηρακλείου και συγκεκριμένα για το αν οι απαιτούμενες τροποποιήσεις και στην Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του ΒΟΑΚ θα μπορούσαν να καθυστερήσουν το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα ο υφυπουργός Υποδομών δήλωσε: «Όπου χρειαστούν σημειακές τροποποιήσεις της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων αυτές θα γίνουν και θα τύχουν διαβούλευσης. Αλλά αν είναι προϊόν διαβούλευσης που έχει προηγηθεί καταλαβαίνετε ότι αυτή η διαβούλευση πλέον θα είναι μια τυπική διαδικασία που δεν θα καθυστερήσει το έργο

Ο ίδιος τόνισε πως πρόκειται για ένα τεράστιο έργο το οποίο προβλέπει την ανάπτυξη πολλών εργοταξίων ταυτόχρονα και αυτή είναι μια από τις δυσκολίες που καλείται να αντιμετωπίσει το υπουργείο. Συγχρόνως, με δεδομένο πως έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, η οποία ορίζει αυστηρά χρονοδιαγράμματα, ο κ. Ταχιάος τόνισες πως στόχος του υπογείου είναι τα πρώτα εργοτάξια που θα αναπτυχθούν αν είναι αυτά που αφορούν στα τμήματα της συγκεκριμένης χρηματοδότησης.

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα