Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου, 2024
11.1 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Τα συνοδά έργα του Αεροδρομίου Καστελίου στο επίκεντρο της παρέμβασης του Κωνσταντίνου Κεφαλογιάννη

Πρέπει να διαβάσετε

Το σχεδιασμό και την πορεία υλοποίησης των συνοδών έργων του Νέου Διεθνούς Αεροδρομίου στο Καστέλι, Δήμου Μινώα Πεδιάδος, θέτει στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών ο Βουλευτής Ηρακλείου της Νέας Δημοκρατίας, Κωνσταντίνος Κεφαλογιάννης, με παρέμβασή του στη Βουλή.

Πρόκειται για ένα σύνολο παρεμβάσεων, όπως κυρίως :

(α) Η οδική σύνδεση του Νέου Αερολιμένα με την ενδοχώρα και ειδικότερα με τη Μεσαρά,

(β) Η οδική σύνδεση του Αεροδρομίου με το Νοτιοδυτικό τμήμα της Κρήτης.

(γ) Η κατασκευή σήραγγας στο οδικό τμήμα “Άγνος- Ξηροκαμάρες” του δρόμου Αρκαλοχωρίου-Χερσονήσου.

(δ) Οι τοπικές συνδέσεις στην περιοχή του Νέου Αεροδρομίου.

(ε) Η προοπτική μέσου σταθερής τροχιάς που θα συνδέει το Νέο Αεροδρόμιο με το Ηράκλειο και με τα μεγάλα αστικά κέντρα της Κρήτης.

(στ΄) Τα αντιπλημμυρικά έργα στην περιοχή πέριξ του Αεροδρομίου και λοιπά συνοδά έργα.

Ο έγκαιρος και συντονισμένος προγραμματισμός αυτών των έργων είναι η σαφής αποτύπωση των αναπτυξιακών στόχων για την πλήρη λειτουργική αξιοποίηση του Νέου Αεροδρομίου στο Καστέλι, καθώς η πορεία ολοκλήρωσής αυτού του εμβληματικού έργου εθνικής σημασίας και μακράς πνοής για ολόκληρη την Κρήτη, προχωράει με ικανοποιητικούς ρυθμούς.

Ακολουθεί το κείμενο της Ερώτησης :

«Υπουργέ,

Όπως γνωρίζετε, το Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο στο Καστέλι, είναι χαρακτηρισμένο ως «εθνικής σημασίας», αποτελεί για την περιοχή μας ένα εμβληματικό έργο μακράς πνοής που θα ενισχύσει τον τουρισμό στην Κρήτη, θα συμμετέχει καθοριστικά στην ανάπτυξη του νησιού, καθώς και της εθνικής οικονομίας συνολικότερα.

Ταυτόχρονα, θα δημιουργήσει συνθήκες για την προσέλκυση νέων επενδύσεων και την αύξηση των θέσεων εργασίας στις περιοχές που εξυπηρετεί.

Η προοπτική που υπάρχει είναι μέχρι το 2030 το αεροδρόμιο να μπορεί να δέχεται ετησίως 10 εκατομμύρια επιβάτες.

Σε βάθος είκοσι πέντε ετών, το Αεροδρόμιο του Καστελίου θα μπορεί να φιλοξενεί δεκατέσσερα εκατομμύρια επισκέπτες.

Με μεγάλη χαρά διαπιστώσαμε κατά την πρόσφατη επίσκεψή σας στο εργοτάξιο κατασκευής ότι, το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου τηρείται σε ικανοποιητικό βαθμό και η παράδοσή του προβλέπεται στις 6 Φεβρουαρίου του 2027.

Όσο όμως προχωρούν οι εργασίες αποπεράτωσης του, τόσο εντείνονται οι προβληματισμοί για την πρόσβαση της ενδοχώρας, και τη συνδεσιμότητα του αεροδρομίου με τα αστικά κέντρα και με περιοχές του νησιού που έχουν έντονο αναπτυξιακό αποτύπωμα.

1. ΟΔΙΚΕΣ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ :

(Α) Σύνδεση αεροδρομίου με Μεσαρά, Π.Ε. Ηρακλείου Κρήτης

Η Μεσαρά είναι μία περιοχή με ισχυρό παραγωγικό και εξαγωγικό προφίλ καθώς και περαιτέρω δυνατότητες για τουριστική ανάπτυξη (Μάταλα, Φαιστός κ.α.).

H σύμβαση παραχώρησης για το αεροδρόμιο, όπως ξέρετε, προβλέπει την υποχρέωση του αναδόχου να κατασκευάσει :

(α) τη βόρεια οδική σύνδεση του Αεροδρομίου (από τον κόμβο Χερσονήσου ΒΟΑΚ – Αεροδρόμιο)

(β) τη νότια σύνδεση του Αεροδρομίου (Ηράκλειο – Βιάννος)

ενώ στη σύμβαση παραχώρησης δεν υπάρχει πρόβλεψη για τη σύνδεση του Αεροδρομίου με την περιοχή της Μεσαράς.

Αυτό σημαίνει ότι η Μεσαρά, αν δεν υλοποιηθεί απευθείας οδική σύνδεση, θα συνδέεται με το νέο αεροδρόμιο, μέσω του άξονα Ηράκλειο – Βιάννος, δηλαδή μέσω μίας τεθλασμένης διαδρομής Μεσαρά – Βιάνος – Ηράκλειο – κόμβος Χερσονήσου- Αεροδρόμιο, μήκους 77 χιλιόμετρων, ενώ η αναγκαία προς σχεδιασμό απευθείας διαδρομή είναι μόλις 18 km.

Αυτό γιατί, από τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας, τόσο η κεντρική Κυβέρνηση όσο και η Περιφέρεια ολοκληρώνουν μελέτες που αφορούν το μεγαλύτερο μήκος της απευθείας οδικής σύνδεσης «Αεροδρόμιο – Μεσαρά», ενώ κάποια τμήματα πάνω σε αυτόν τον άξονα, είναι ήδη διαμορφωμένα .

Συγκεκριμένα :

(i) Η Περιφέρεια Κρήτης έχει υπογράψει συμβάσεις για οδικές μελέτες που αφορούν τα δύο βασικά αστικά κέντρα της Μεσαράς, δηλαδή τις Μοίρες και το Τυμπάκι.

Αφορούν, αντίστοιχα, την παράκαμψη των Μοιρών μήκους επτά περίπου χιλιομέτρων από το μηχανοστάσιο της «Λατομικής» έως τον κόμβο του νέου δρόμου Ηράκλειο – Μεσαρά που καταλήγει στο Καστέλι Γόρτυνας και την παράκαμψη Τυμπακίου από το Δέλτα του Κόκκινου Πύργου έως τον Κόμβο προς Βώρους μήκους περίπου πέντε χιλιομέτρων.

Ο ενδιάμεσος δρόμος από τον Κόμβο των Βώρων, έως το μηχανοστάσιο της Λατομικής μήκους περίπου 4 χιλιομέτρων έχει πρόσφατα αποκατασταθεί με νέο ασφαλτοτάπητα και εργασίες υποδομής πέριξ του ελαιουργείου «Λεονταράκη».

(ii) Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εκπονεί μελέτη για το τμήμα από το Καστέλι Γόρτυνας έως τον Κόμβο στα Πρωτόρια. Πρόκειται για νέα πεδινή χάραξη μήκους περίπου 23 χιλιομέτρων που θα αποφεύγει τους οικισμούς Γκαγκάλες, Στόλοι, Λούρες και Ασήμι.

(iii) Το τμήμα από Κόμβο Πρωτορίων έως το Ροτάσι μήκους περίπου τριών χιλιομέτρων έχει κατασκευαστεί από παλαιότερη παρέμβαση, που παρακάμπτει τον οικισμό του Πύργου.

(iv) Απομένει το τμήμα από το Ροτάσι έως τον Κόμβο Μάρθας – Καραβάδω, στο σημείο δηλαδή που καταλήγει το κατασκευασμένο τμήμα Ηράκλειο – Βιάννος.

Το τμήμα αυτό, μήκους περίπου 18 χιλιομέτρων, είναι το μόνο πάνω στον άξονα Αεροδρόμιο – Μεσαρά, για το οποίο δεν υπάρχει κάποιος σχεδιασμός.

Σημειώνεται, ότι το τμήμα του δρόμου από το Καστέλι Γόρτυνας έως τον Κόμβο Μάρθας

Καραβάδω, μήκους περίπου σαράντα χιλιομέτρων, έχει χαρακτηριστεί διευρωπαϊκό δίκτυο και μπορεί να αντλήσει ευκολότερα χρηματοδότηση από τα ευρωπαϊκά διαρθρωτικά ταμεία.

Επισημαίνεται επιπλέον ότι, έχει προταθεί από το Δήμαρχο Μινώα Πεδιάδος και η σύνδεση του αεροδρομίου με τον ΝΟΑΚ στα Καστελλιανά μέχρι Μοίρες και στη συνέχεια με τον Τσούτσουρα (τουριστικό καταφύγιο).

(Β) Σύνδεση αεροδρομίου με το νοτιοδυτικό τμήμα της Κρήτης (ολοκλήρωση ΝΟΑΚ)

Ένα άλλο πολύ σημαντικό ζήτημα για τη βέλτιστη διασύνδεση του αεροδρομίου με τη νοτιοδυτική πλευρά της Κρήτης είναι ο σχεδιασμός της ολοκλήρωσης του ΝΟΑΚ από τη Βιάνο μέχρι τη Σητεία.

Στο πλαίσιο του συνολικού σχεδιασμού του ΝΟΑΚ μελετάται η παράκαμψη Σητείας προς

Πισκοκέφαλο και έχει ήδη εκτελεστεί η παράκαμψη Βιάννου.

Επιπλέον η Περιφέρεια Κρήτης, θα προκηρύξει διαγωνισμό για την εκτέλεση του Κόμβου των Πεζών, όπου υπάρχει ωριμότητα μελετών.

Επίσης, από το 2022 έχει παραδοθεί ο Κόμβος των Κουνάβων από την Περιφέρεια Κρήτης.

(Γ) Σύνδεση αεροδρομίου με ΒΟΑΚ

(i) Την απόλυτη ανάγκη κατασκευής σήραγγας στο οδικό τμήμα “Άγνος- Ξηροκαμάρες” του δρόμου Αρκαλοχωρίου-Χερσονήσου έχει τονίσει η τοπική κοινωνία για την διάσωση του φυσικού περιβάλλοντος και προστασία της σπάνιας ομορφιάς της περιοχής, για την απρόσκοπτη λειτουργία του σημερινού δρόμου στη διάρκεια κατασκευής του νέου οδικού άξονα αλλά και για την αποφυγή κινδύνων κατολισθήσεων και υποχώρησης του υπεδάφους που εγκυμονεί η ισχύουσα χάραξη.

Το εν λόγω αίτημα έχει τεθεί τόσο από την Περιφέρεια Κρήτης, όσο και από το Δήμαρχο Μινώα Πεδιάδος.

(ii) Επίσης έχει ζητηθεί από το Δήμαρχο Μινώα Πεδιάδος η αναβάθμιση της ασφάλειας και κυκλοφορίας του δρόμου Ηράκλειο – Αρκαλοχώρι και του τμήματος μέχρι το αεροδρόμιο καθώς επίσης και τη μελέτη της διακλάδωσης Πεζά – Καστέλλι.

(iii) Επιπροσθέτως σύμφωνα με το Δήμαρχο Μινώα Πεδιάδος η σύνδεση Χερσόνησος –

αεροδρόμιο, δεν έχει ΛΕΑ και απαιτείται τουλάχιστον να κατασκευαστούν κατά διαστήματα κάποιοι χώροι προσωρινού πάρκιγκ.

(Δ) Τοπικές συνδέσεις στην περιοχή του αεροδρομίου

Ο Δήμαρχος Μινώα Πεδιάδος έχει ζητήσει και την ανάθεση των τοπικών συνδέσεων.

Συγκεκριμένα έχει ζητήσει τη σύνδεση του αεροδρομίου από το Καστέλι και την Κεντρική Πύλη με το Θραψανό και τον δρόμο “Ηράκλειο-Αγιές Παρασκιές”, με συνδέσεις που θα εξυπηρετούν όλους τους οικισμούς.

2. ΜΕΣΟ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΣΤΑΘΕΡΗΣ ΤΡΟΧΙΑΣ

Η τοπική κοινωνία έχει επίσης αιτηθεί τη δημιουργία ενός μέσου σταθερής τροχιάς για τη μετακίνηση των κατοίκων αλλά και των επισκεπτών του νησιού από και προς το αεροδρόμιο, καθώς επίσης και για τη σύνδεση του νέου διεθνούς αεροδρομίου Καστελίου με το λιμάνι του Ηρακλείου και τα μεγάλα αστικά κέντρα της Κρήτης

3. ΑΝΤΙΠΛΥΜΜΗΡΙΚΑ ΕΡΓΑ

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι για κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, θα πρέπει να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα και να γίνουν τα αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα.

Με την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου εντάχθηκαν στο συμβατικό αντικείμενο αντιπλημμυρικά έργα, αλλά μόνο όσα αφορούν στον εντός του αεροδρομίου χώρο.

Όσον αφορά στην αντιπλημμυρική θωράκιση της ευρύτερης περιοχής πέριξ του αεροδρομίου, δεν αποτελεί, ως γνωστό, συμβατικό αντικείμενο μελέτης ή κατασκευής, σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε δώσει εντολή στον ανάδοχο για μία προκαταρκτική μελέτη αντιπλημμυρικών έργων στην περιοχή πέριξ του αεροδρομίου.

Έτσι, στις αρχές του 2023 η εταιρεία παραχώρησης υπέβαλε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προκαταρκτική μελέτη αντιπλημμυρικής προστασίας της ευρύτερης περιοχής πέριξ του αεροδρομίου, σύμφωνα με την οποία προέκυπτε ένας προϋπολογισμός της τάξεως περίπου των 60 εκατομμυρίων ευρώ, για την κατασκευή των προβλεπόμενων έργων.

Το αποτέλεσμα αυτής της μελέτης τέθηκε τότε υπό αξιολόγηση και ο αρμόδιος τέως Υφυπουργός Υποδομών είχε δηλώσει το Μάρτιο του 2023 στη Βουλή ότι, το Υπουργείο ήταν σε μια στενή συνεργασία και ανοιχτή επικοινωνία με την Περιφέρεια Κρήτης, προκειμένου να συντονίσει τις ενέργειές του για το μέλλον σε σχέση με τα αντιπλημμυρικά έργα στην ευρύτερη περιοχή του αεροδρομίου.

Εξάλλου ο ίδιος είχε πει τότε ότι, για να ξεκινήσουν τέτοια έργα θα έπρεπε οι μελέτες, να ωριμάσουν προκειμένου να υποβληθούν και μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων, αλλά και να έχουμε λύσει το πρόβλημα της οριοθέτησης των ρεμάτων.

Ο αρμόδιος πρώην Υφυπουργός είχε δηλώσει επίσης κατά το ίδιο χρονικό διάστημα στη Βουλή ότι, όλα αυτά τα έργα έχουν ένα κόστος το οποίο θα πρέπει να προβλέψουμε ως Πολιτεία, να βρούμε τα χρήματα, να εξασφαλίσουμε αυτούς τους πόρους, γιατί «η αλήθεια είναι ότι αυτά τα έργα δεν θα πάνε χαμένα».

Εκκρεμεί, λοιπόν, αυτό και είμαστε στη διάθεση της τοπικής κοινωνίας για να βρούμε όλους αυτούς τους πόρους, είχε δηλώσει το 2023 ο τέως Υφυπουργός Υποδομών και συμπλήρωσε ότι θα πρέπει να τελειώσουμε πρώτα από όλα την εκπόνηση των οριστικών μελετών στο περίγραμμα του αεροδρομίου.

Είχε επισημάνει δε ότι, αν δεν τελειώσουμε αυτές τις μελέτες και δεν έχουμε αξιολογήσει την πιθανή επιβάρυνση των αποδεκτών, δεν μπορούμε να τελειώσουμε και να δούμε το πλήρες έργο σε ό,τι αφορά την ευρύτερη περιοχή.

Έτσι ο τέως Υφυπουργός Υποδομών είχε εξηγήσει ότι πρέπει πρώτα να τελειώσουμε αυτού του είδους τις μελέτες, να ξέρουμε τι προβλήματα δημιουργούνται εντός της περιοχής του αεροδρομίου και από εκεί και πέρα να προχωρήσουμε και να βρούμε τους αναγκαίους πόρους, ώστε να λύσουμε προβλήματα δεκαετιών στην ευρύτερη περιοχή.

4. ΑΝΕΦΟΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ

Στο νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι είναι γνωστό ότι θα ενσωματωθούν όλες οι τελευταίες τεχνολογίες στους τερματικούς σταθμούς και γενικότερα το έργο έχει προγραμματιστεί να ακολουθήσει υψηλές διεθνείς προδιαγραφές.

Ωστόσο σε αυτό το τόσο σύγχρονο αεροδρόμιο δεν έχει προβλεφθεί η τροφοδοσία του με καύσιμα μέσω ενός σύγχρονου αγωγού, χωρίς να απαιτείται η χρήση των βυτιοφόρων μετακινούμενων πάνω στο οδικό δίκτυο.

Η χρήση βυτιοφόρων για την τροφοδοσία του Νέου Αεροδρομίου με καύσιμα θα δημιουργεί μονίμως σοβαρούς κινδύνους οδικής ασφάλειας και σημαντικές φθορές επί του οδοστρώματος.

5. ΛΟΙΠΑ ΣΥΝΟΔΑ ΕΡΓΑ

Ο Δήμος Μινώα Πεδιάδος και η Περιφέρεια Κρήτης έχουν θέσει αιτήματα για πλήθος μικρότερων συνοδών έργων στο νέο αεροδρόμιο, όπως :

-Μικρά αντιπλημμυρικά προϋπολογισμού 1.670.000 που έχουν μελετηθεί μετά από τις πλημύρες 6ης και 7ης Νοεμβρίου 2020.

– Αποκατάσταση της βατότητας και επανασύνδεση, δημοτικής και αγροτικής οδοποιίας.

– Έργα περιβαλλοντικής προστασίας π.χ. απορροές του Βιολογικού για χρήση στην άρδευση.

– Έργα ύδρευσης – αποχέτευσης.

-Αποκατάσταση των δικτύων άρδευσης (40 χιλιόμετρα) που καταστράφηκαν ή αποκόπηκαν από τα έργα του Αεροδρομίου.

Επειδή, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη σχεδιάζει, ωριμάζει και υλοποιεί τα εμβληματικά έργα της Κρήτης με ακλόνητη προσήλωση στους στόχους, κυρίως όμως, με εξάντληση όλων των δυνατοτήτων για την επίτευξη της συναίνεσης των τοπικών κοινωνιών.

Επειδή η συνδεσιμότητα του αεροδρομίου με τη Μεσαρά και το νοτιοδυτικό τμήμα της Κρήτης φαίνεται να είναι σε πολύ καλό στάδιο ωρίμανσης.

Επειδή απαιτείται ένας συντονισμός δράσεων ώστε να μη βρεθούμε το 2027 με ολοκληρωμένο το αεροδρόμιο χωρίς δυνατότητα εύκολης προσπελασιμότητας για τους επισκέπτες, αλλά και για τους πολίτες της ενδοχώρας, της Μεσαράς αλλά και του νοτιοδυτικού άκρου της Κρήτης.

Επειδή και ο άξονας Χερσόνησος – Αεροδρόμιο απαιτεί νέο κατασκευαστικό σχεδιασμό και βελτιώσεις.

Επειδή απαιτούνται και τοπικές συνδέσεις στην περιοχή του αεροδρομίου.

Επειδή τα αντιπλημμυρικά έργα στην περιοχή πέριξ του αεροδρομίου είναι ένα πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει αναλάβει ρόλο συντονιστή των σχετικών διαδικασιών.

Επειδή το ζήτημα του τρόπου ανεφοδιασμού του αεροδρομίου με καύσιμα είναι πρώτιστης σημασίας για την ασφάλεια και βιωσιμότητα του συστήματος μεταφορών στο νησί.

Επειδή είναι ζωτικής σημασίας ο έγκαιρος ολιστικός σχεδιασμός των συνοδών έργων του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, του τεράστιου αυτού αναπτυξιακού έργου για την Κρήτη.

Επειδή η διατύπωση των ανωτέρω αιτημάτων φέρει τη σφραγίδα όλων των Κρητικών, ενώ οι σχετικές ανάγκες έχουν ήδη εκφραστεί αρμοδίως από τους εκπροσώπους των τοπικών κοινωνιών.

Ερωτάσθε :

(α) Πότε πρόκειται να ολοκληρωθεί η μελέτη για το τμήμα από το Καστέλι Γόρτυνας έως τον Κόμβο στα Πρωτόρια, συμπεριλαμβανομένου του Κτηματολογίου, που εκπονεί το Υπουργείο σας;

(β) Τι σκοπεύει να κάνει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για το τμήμα από το Ροτάσι έως τον Κόμβο Μάρθας – Καραβάδω, που δεν έχει ακόμη μελετητικό σχεδιασμό;

(γ) Ποιες είναι οι προβλέψεις σας γύρω από το ζήτημα της διασύνδεσης τος νέου αεροδρομίου με τη Μεσαρά; Σε τι ενέργειες προτίθεστε να προβείτε, εις τρόπον ώστε να αναβαθμιστεί η οδική σύνδεση της ευρύτερης περιοχής της Μεσαράς με το αεροδρόμιο Καστελίου; Με τι χρονοδιάγραμμα;

(δ) Προτίθεστε να προβείτε σε λύση που θα συνδυάζει τις μελέτες της Περιφέρειας και του Υπουργείου με το αίτημα του Δημάρχου Μινώα Πεδιάδος, δηλαδή τη σύνδεση του αεροδρομίου με τον ΝΟΑΚ στα Καστελλιανά μέχρι Μοίρες και στη συνέχεια με τον Τσούτσουρα (τουριστικό καταφύγιο);

(ε) Σε τι βαθμό ωριμότητας βρίσκονται οι μελέτες του ΝΟΑΚ από Βιάνο μέχρι Σητεία;

(στ΄) Προτίθεστε να προχωρήσετε στην ανάθεση κατασκευής σήραγγας στο οδικό τμήμα “Άγνος- Ξηροκαμάρες” του δρόμου Αρκαλοχωρίου-Χερσονήσου;

(ζ) Προτίθεστε να αναθέσετε την αναβάθμιση της ασφάλειας και κυκλοφορίας του δρόμου Ηράκλειο – Αρκαλοχώρι και του τμήματος μέχρι το αεροδρόμιο καθώς επίσης και τη μελέτη της διακλάδωσης Πεζά – Καστέλλι;

(η) Σκοπεύετε να προβλέψετε χώρους πάρκιγκ κατά διαστήματα πάνω στον άξονα Χερσόνησος – Αεροδρόμιο;

(θ) Σκοπεύετε να εξασφαλίσετε τη σύνδεση του αεροδρομίου από το Καστέλι και την Κεντρική Πύλη με το Θραψανό και τον δρόμο “Ηράκλειο-Αγιές Παρασκιές”, με συνδέσεις που θα εξυπηρετούν όλους τους οικισμούς

(ι) Προτίθεστε να διερευνήσετε τη σκοπιμότητα και τη βιωσιμότητα ανάπτυξης ενός μέσου σταθερής τροχιάς στην Κρήτη που να συνδέει το νέο διεθνές αεροδρόμιο Καστελλίου με το λιμάνι Ηρακλείου και τα μεγάλα αστικά κέντρα της Κρήτης; Θα μπορούσατε να εντάξετε ένα τέτοιο έργο στις μελλοντικές επενδύσεις για την ενίσχυση της βιώσιμης κινητικότητας στο νησί;

(ια) Σε ποιο σημείο έχουν φτάσει οι επαφές του Υπουργείου με την Περιφέρεια Κρήτης (ωρίμανση μελετών, μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων, οριοθέτηση ρεμάτων, οριστικές μελέτες στο περίγραμμα του αεροδρομίου κ.α) για την αναζήτηση στη συνέχεια χρηματοδότησης για τα αντιπλημμυρικά έργα της ευρύτερης περιοχής του αεροδρομίου, σύμφωνα με παλαιότερες δεσμεύσεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών;

(ιβ) Πώς θα γίνεται ο ανεφοδιασμός του αεροδρομίου με καύσιμα; Είναι στις προθέσεις του Υπουργείου να συμπεριλάβει στην κατασκευή του Νέου Αεροδρομίου Καστελίου την εγκατάσταση δικτύου σύγχρονου τροφοδοσίας καυσίμων;

(ιγ) Σκοπεύετε να ικανοποιήσετε τα λοιπά συνοδά έργα (μικρά αντιπλημμυρικά προϋπολογισμού 1.670.000 που έχουν μελετηθεί μετά από τις πλημύρες 6ης και 7ης Νοεμβρίου 2020, αποκατάσταση της βατότητας και επανασύνδεση, δημοτικής και αγροτικής οδοποιίας, έργα περιβαλλοντικής προστασίας π.χ. απορροές του Βιολογικού για χρήση στην άρδευση, έργα ύδρευσης – αποχέτευσης, αποκατάσταση των δικτύων άρδευσης (40 χιλιόμετρα) που καταστράφηκαν ή αποκόπηκαν από τα έργα του Αεροδρομίου); Με ποιο χρονοδιάγραμμα»;

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα