Γνωρίζοντας ότι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που κάνουν τους καταναλωτές διστακτικούς στο να προχωρήσουν σε μια τέτοια αγορά είναι η εύκολη πρόσβαση σε φορτιστές, οι εταιρείες αποφάσισαν να διπλασιάσουν σχεδόν τον αριθμό ταχυφορτιστών στις ΗΠΑ. Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τους NYT, οι αυτοκινητοβιομηχανίες –BMW Group, General Motors, Honda, Hyundai, Kia, Mercedes-Benz Group και Stellantis– θα επενδύσουν αρχικά τουλάχιστον 1 δισ. δολάρια σε μια κοινοπραξία, με στόχο την κατασκευή 30.000 σταθμών φόρτισης σε μεγάλους αυτοκινητοδρόμους και άλλες τοποθεσίες στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά.
Οι επτά αυτοκινητοβιομηχανίες σχεδιάζουν να επισημοποιήσουν την κοινοπραξία και να ανακοινώσουν το όνομά της μέχρι το τέλος του έτους, δήλωσε ο Κρις Μάρτιν, εκπρόσωπος της Honda. Οι πρώτοι φορτιστές θα ξεκινήσουν να λειτουργούν γύρω στα μέσα του 2024, είπε, με τους 30.000 να έχουν τοποθετηθεί μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Προς το παρόν οι Ηνωμένες Πολιτείες και ο Καναδάς διαθέτουν περίπου 36.000 ταχυφορτιστές, δηλαδή αυτούς που φορτίζουν τη μπαταρία του αυτοκινήτου σε 30 λεπτά ή λιγότερο. Ωστόσο, δεν είναι αρκετοί, καθώς σε ορισμένες αραιοκατοικημένες περιοχές, τέτοιοι φορτιστές μπορεί να απέχουν εκατοντάδες μίλια μεταξύ τους.
Την ίδια στιγμή, παρά το ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων έχουν αυξηθεί γρήγορα στις Ηνωμένες Πολιτείες, υπάρχουν ενδείξεις ότι η ζήτηση μειώνεται. Ως αποτέλεσμα, η Tesla, η Ford Motor και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μειώσει τις τιμές τους τελευταίους μήνες και προσφέρουν κίνητρα. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι τα δημοφιλή μοντέλα που είχαν μεγάλες λίστες αναμονής πέρυσι είναι τώρα διαθέσιμα σε λίγες μέρες ή εβδομάδες.
Πρέπει να σημειωθεί ότι οι φορτιστές που θα εγκατασταθούν από την κοινοπραξία θα έχουν βύσματα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες, εκτός από την Tesla.
Η εταιρεία έχει αναπτύξει το δικό της πρότυπο, το οποίο η Ford, η General Motors και άλλες εταιρείες δήλωσαν ότι σκοπεύουν να ακολουθήσουν το 2025.
Η General Motors και η Ford συμφώνησαν να συνεργαστούν με την Tesla επειδή χρειάζονται την τεχνολογία φόρτισης της εταιρείας. Η συνεργασία τους θα μπορούσε να δώσει στον Ελον Μασκ τον έλεγχο των υποδομών ζωτικής σημασίας, γεγονός που αντιλήφθηκαν οι εταιρείες που προχώρησαν στην κοινοπραξία.
Μάλιστα, από την πλευρά τους δηλώνουν πως η κοινοπραξία είναι ανοιχτή στην προσθήκη άλλων εταίρων.
Περισσότεροι από τους μισούς ταχυφορτιστές στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι συμβατοί με αυτοκίνητα της Tesla, η οποία παρά τη δήλωσή της ότι θα ανοίξει τα δίκτυά της και σε άλλες μάρκες αυτοκινήτων, προς το παρόν έχει διαθέσει λιγότερους από 100 φορτιστές.
Η απόφαση για τη σύσταση της κοινοπραξίας αποτελεί ένδειξη ότι οι επτά αυτοκινητοβιομηχανίες δεν σκοπεύουν να βασιστούν αποκλειστικά στην Tesla, η οποία κυριαρχεί στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.