Σε μία κρίσιμη καμπή για τον αγροτικό τομέα, κατά την οποία η διαμόρφωση της νέας Κοινής Αγροτικής Πολιτικής θα διαμορφώσει τα δεδομένα στον πρωτογενή τομέα με χρονικό ορίζοντα τις επόμενες δύο δεκαετίες, η Κρήτη καλείται να αναδιαμορφώσει το παραγωγικό της μοντέλο επενδύοντας σε στρατηγικές ανάπτυξης και εξωστρέφειας.
Μία από αυτές τις στρατηγικές, όπως δήλωσε μιλώντας στην εκπομπή De Facto της Τηλεόρασης CRETA ο διευθύνων σύμβουλος της Proactive ΑΕ Νίκος Μπουνάκης είναι το Regional Branding ή αλλιώς, οι πολιτικές σε περιφερειακό επίπεδο για την υλοποίηση δράσεων διασύνδεσης τόπου και προϊόντος.
«Είναι μια αποτελεσματική στρατηγική για την ανάπτυξη συγκριτικού πλεονεκτήματος στον αγροτικό τομέα. Η Ελλάδα χρειάζεται ένα νέο αναπτυξιακό μοντέλο του αγροτοδιατροφικού τομέα που να δίνει έμφαση στη διαφοροποίηση προϊόντων και υπηρεσιών και να επενδύει σε καινοτόμα και επώνυμα ποιοτικά» σημείωσε ο κ.Μπουνάκης.
Το brand «Κρήτη» μπορεί να αποκτήσει ισχυρή δυναμική αρκεί να υπάρξουν συντονισμένες ενέργειες για την αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων του νησιού και των ξεχωριστών εδαφοκλιματικών συνθηκών. Απαραίτητο στοιχείο είναι η συνεργασία όλων των αρμόδιων παραγόντων της πολιτείας, της αυτοδιοίκησης, των ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων αλλά και «κυττάρων» της κοινωνίας και του επιχειρηματικού κόσμου στη διαμόρφωση στρατηγικού πλάνου.
«Η αξιοποίηση αυτών των δεδομένων μπορεί να γίνει μέσα από μια ολοκληρωμένη στρατηγική regional branding για την ανάδειξη της ποιότητας και τοπικότητας των ελληνικών αγροδιατροφικών προϊόντων. Μια τέτοια στρατηγική θα μπορούσε να αποτελέσει εργαλείο ανάκαμψης της ελληνικής αγροτικής οικονομίας. Κι’ αυτό διότι η ποιότητα αποτελεί το πρώτο κριτήριο αξιολόγησης των προϊόντων από τους καταναλωτές», πρόσθεσε ο κ.Μπουνάκης.
Η ανάδειξη ενός ισχυρού περιφερειακού brand είναι μια στρατηγική προώθησης, με στόχο την αύξηση της ελκυστικότητας μιας περιοχής και τη δημιουργία μιας πιο διακριτής εικόνας που συμβάλλει στην αύξηση της περιφερειακής ανταγωνιστικότητας. Όπως τόνισε ο κ.Μπουνάκης «αποτελεί μια ρηξικέλευθη σε όρους περιφερειακής ανταγωνιστικότητας επιλογή καθώς ανατάσσει την περιφερειακή οικονομία, δημιουργεί προστιθέμενη αξία για τα περιφερειακά προϊόντα και υπηρεσίες».
Σωτήρης Μεταξάς