Στην Κρήτη βρίσκεται από την Δευτέρα, ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Δια Βίου Μάθησης Γιώργος Βούτσινος.
Ο κ. Βούτσινος πραγματοποιεί περιοδεία και στους τέσσερις νομούς της Κρήτης, ξεκινώντας χθες από το Λασίθι. Σήμερα βρέθηκε στο Ηράκλειο, όπου είχε το πρωί μια γόνιμη συνάντηση με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης ενώ αντάλλαξε απόψεις με εκπαιδευτικούς, με Διευθυντές ΕΠΑΛ και ΙΕΚ, στο φάσμα της αρμοδιότητας του, ώστε να ενημερωθούν για το τι περιλαμβάνει και τι ευκαιρίες δίνει ο νέος νόμος, ο μεταρρυθμιστικός νόμος για την επαγγελματική εκπαίδευση αλλά και να δοθούν απαντήσεις στις όποιες αμφιβολίες. Το απόγευμα θα βρεθεί στο Ρέθυμνο και το πρωί της Τετάρτης στα Χανιά.
Όπως εξήγησε ο κ. Βούτσινος, το βασικό στοιχείο που χαρακτηρίζει την μεταρρύθμιση είναι η συμμετοχή στο σχεδιασμό, στις αποφάσεις και στην εφαρμογή των κοινωνικών εταίρων, των εργοδοτών και των εργαζομένων. «Στην ουσία είναι των συντελεστών που κατευθύνουν και συμμετέχουν στην κοινωνική ζωή της χώρας. Το ζητούμενο είναι να βρούμε ειδικότητες που να έχουν αντίκρισμα στην αγορά εργασίας, γιατί μέχρι τώρα σημειώνονται μεγάλες αναντιστοιχίες στις ανάγκες που ζητούν οι επιχειρήσεις και οι αγορές εργασίες. Γι’ αυτό είμαστε στην αρχή μιας εφαρμογής με σύστημα διακυβέρνησης που συμμετέχουν οι κοινωνικοί εταίροι, η τοπική αυτοδιοίκηση, τα επιμελητήρια και τα συναρμόδια υπουργεία ώστε σε κεντρικό επίπεδο και περιφερειακό, να έχουμε αυτά τα ζητούμενα, για να μπορούμε να προγραμματίσουμε καλύτερα τα προγράμματα μας».
Πρόσθεσε δε, πως στα ΕΠΑΛ δίδονται γνώσεις ευρέως φάσματος ώστε να έρθει η κατάρτιση στα ΙΕΚ ή στο Μεταλυκειακό Τμήμα Μαθητείας στα ΕΠΑΛ, για να στοχεύσουν σε συγκεκριμένες ειδικότητες, που είναι και οι επιθυμητές. «Το χαρτί ισχυροποιείται με αυτά που δίνεις στον μαθητευόμενο και ισχυροποιείται με ένα άλλο στοιχείο, ότι ήδη με το νόμο θεσμοθετήθηκε το εθνικό πλαίσιο προσόντων, επομένως η ελεύθερη διακίνηση των εργαζομένων, να επιτυγχάνεται με αυτόν τον τρόπο».
Σύμφωνα με τον κ. Βούτσινο, τα ΙΕΚ ξεκίνησαν τη λειτουργία τους το 1992, είχαν στόχους σε ένα διαφορετικό περιβάλλον, όμως στην πορεία υπήρξε μια χαλάρωση και ο στόχος κάπου χάθηκε. «Αυτή τη στιγμή, με το νέο νόμο και τις συνθήκες του νέου περιβάλλοντος στην ουσία, αυτά είναι που καλύπτουν το χώρο μεταξύ Λυκείου και Πανεπιστημίου. Πέρσι υπήρξε για πρώτη φορά και ένα παράλληλο μηχανογραφικό για όσους δίνουν εξετάσεις, θα το δούμε και φέτος, ενισχυμένο γιατί πέρσι ήταν σε μια μορφή πιλοτική. Θα ολοκληρωθούν από εδώ και πέρα τα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης, με το νέο νόμο της εξασφάλισης μεγάλων κονδυλίων από το Ταμείο Ανάκαμψης, μαζί με τις άλλες μονάδες, τα ο ΕΠΑΛ, γιατί ο εργαστηριακός εξοπλισμός είναι κοινός. Θα δούμε καλύτερες μελέτες με τη συμμετοχή και την βοήθεια των κοινωνιών σε όλο το φάσμα της επαγγελματικής κατάρτισης».
Κλείνοντας, ο κ. Βούτσινος σημείωσε πως τα στατιστικά δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά σε ευρωπαϊκό επίπεδο, όσον αφορά το ποσοστό των ενηλίκων που ασχολούνται με τη Δια Βίου Μάθηση. «Υπάρχει προγραμματισμός, σχέδιο και στόχος να διπλασιάσουμε τα ποσοστά που έχουμε μέχρι στιγμής».