Την ικανοποίησή του για την πρόοδο των εργασιών κατασκευής του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι εξέφρασε κατά την επίσκεψή του στο εργοτάξιο ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας.
«Η πρόοδος του έργου όπως απεδείχθη και στην πράξη αλλά και σε μια σειρά από παρουσιάσεις που έγιναν είναι ικανοποιητική. Ξεπερνά πλέον το 40%. Υπενθυμίζω ότι πριν λίγους μήνες, όταν είχαμε βρεθεί και πάλι εδώ, το ποσοστό εκτέλεσης ήταν στο 31%. Άρα κινούμαστε όλο και με πιο γοργούς ρυθμούς και σε αυτό το σημείο θέλω την εταιρεία αλλά και τους 828 εργαζόμενους που πράγματι έχουν βάλει τα δυνατά τους για να υλοποιήσουμε έγκαιρα ένα εμβληματικό έργο», σημείωσε.
Ο ίδιος τόνισε πως όπως σε όλα τα δημόσια έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη, προκύπτουν νέες προκλήσεις, νέες ανάγκες, νέες προτεραιότητες. «Αναφέρομαι σε ζητήματα που έχουν να κάνουν με την σύνδεση με τον ΒΟΑΚ και με την ηλεκτροδότηση του χώρου. Καθίσαμε και με συστηματικό τρόπο θέσαμε χρονοδιαγράμματα, θέσαμε συγκεκριμένες πολιτικές πρωτοβουλίες που πρέπει να αναληφθούν το επόμενο χρονικό διάστημα έτσι ώστε να αντιμετωπίσουμε και αυτά τα νέα ζητήματα», σημείωσε.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης ο δήμαρχος Μινώα Πεδιάδας Βασίλης Κεγκέρογλου εξέφρασε την αγωνία του για την πορεία των συνοδών έργων. «Οι δήμαρχοι εκφράζουν εύλογες αγωνίες έτσι ώστε στις περιοχές τους, ανάλογα με τα έργα τα οποία υλοποιούνται, είτε είναι ο ΒΟΑΚ, είτε είναι το αεροδρόμιο, να γίνουν επιπλέον εργασίες επ΄ωφελεία του πολίτη. Δική μας προτεραιότητα είναι να υλοποιηθούν τα έργα έγκαιρα, να δρομολογηθούν αυτά που ακόμα δεν έχουν συμβασιοποιηθεί και βέβαια στο πλαίσιο του μηχανισμού και των πόρων που είναι διαθέσιμοι να κάνουμε ακόμα περισσότερα έργα επ΄ωφελεία των τοπικών κοινωνιών», σημείωσε ο υπουργός απαντώντας και στα αιτήματα του κ. Κεγκέρογλου.
Αναφορικά με τη χωροθέτηση του ραντάρ προσέγγισης ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε πως είναι ένα θέμα το οποίο το υπουργείο αξιολογεί σε συνεργασία με το ΔΑΕΚ και το υπουργείο πολιτισμού.
Yπενθυμίζεται ότι η ολοκλήρωση των έργων, από το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-GMR που είναι η παραχωρησιούχος του project, τοποθετείται το 2026 ενώ θα χρειαστεί ένα διάστημα κάποιων μηνών για την μεταφορών της λειτουργίας από το σημερινό αεροδρόμιο “Νίκος Καζαντζάκης” του Ηρακλείου. Μετά από ένα διάστημα δοκιμαστικής λειτουργίας, η πλήρης έναρξη λειτουργίας του νέου αεροδρομίου τοποθετείται το 2027.
Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι θα εκτείνεται σε 6.030 στρέμματα ενώ το μήκος του διαδρόμου προσαπογείωσης θα είναι 3.200 μ. και το πλάτος διαδρόμου 45 μέτρα. Θα μπορεί να δέχεται υπερατλαντικές πτήσεις και η κομβική του θέση εκτιμάται ότι μπορεί να μετατρέψει σε ένα διεθνές κόμβο αερομεταφορών.
Σύμφωνα με την επικαιροποιημένη σύμβαση το νέο τέρμιναλ θα είναι 93.572 τμ σχεδόν 32% πιο μεγάλος από ότι αρχικά είχε σχεδιαστεί. Η προοπτική που υπάρχει είναι μέχρι το 2030 το αεροδρόμιο να μπορεί να εξυπηρετεί ετησίως 10 εκατομμύρια επιβάτες. Σε βάθος είκοσι πέντε ετών, το Αεροδρόμιο του Καστελίου θα μπορεί να φιλοξενεί δεκατέσσερα εκατομμύρια επισκέπτες.
Στον σχεδιασμό για το νέο αεροδρόμιο προβλέπονται 8 θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών με φυσούνα. Στα έργα που έχουν ολοκληρωθεί είναι οι χωματουργικές εργασίες ενώ πολύ προχωρημένα είναι τα αντιπλημμυρικά έργα, οι εργασίες αποχέτευσης ομβρίων υδάτων κ.α.