Η κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης έχει … περίοπτη θέση στον φάκελο των προτεραιοτήτων που παρέλαβε ο νέος υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής.

Ο ΒΟΑΚ, μαζί με μία σειρά από άλλες παρεμβάσεις, εντάσσεται στον κατάλογο με τα έργα εθνικής προτεραιότητας σύμφωνα με τον κυβερνητικό σχεδιασμό που παρουσιάστηκε στην πρώτη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου.

Το γεγονός αυτό δεν προκαλεί καμία έκπληξη καθώς ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει δεσμευτεί για την υλοποίηση του μεγαλύτερου αναπτυξιακού έργου της Κρήτης.

Βεβαίως δεν είναι η πρώτη φορά που αρχηγός κόμματος ή Πρωθυπουργός έχουν προχωρήσει σε εξαγγελίες για τον ΒΟΑΚ και οι προτεραιότητες του κυβερνητικού σχεδιασμού θα κριθούν στην πράξη.

Τα έργα εθνικής προτεραιότητας

Τα έργα εθνικής προτεραιότητας που περιλαμβάνονται στη λίστα του υπουργείου Υποδομών κατατάσσονται σε πέντε μεγάλες κατηγορίες. Πρώτον, τα έργα που αφορούν την ολοκλήρωση κεντρικού οδικού δικτύου (Ολοκλήρωση Ε65, Βόρειος Οδικός άξονας Κρήτης, Πάτρα-Πύργος), δεύτερον την ολοκλήρωση οδικών διασυνδέσεων (Αγρίνιο – Ιονία Οδός, Δράμα – Εγνατία, Ε75 – Γιαννιτσά – Εδεσσα – Ε65, Ιωάννινα – Κακαβιά, Καρπενήσι – Λαμία), τρίτο το Δια – περιφερειακό οδικό σύστημα Αττικής (Ελευσίνα – Υλίκη, Επέκταση Αττικής Οδού προς Λ. Βουλιαγμένης στο Ελληνικό, Υποθαλάσσια Σαλαμίνας), τέταρτο την ολοκλήρωση έργων Μετρό Αθήνας και Θεσσαλονίκης (Γραμμή 4 Μετρό Αθήνας: Βεϊκου – Γουδή, Προεκτάσεις Μετρό Αθήνας (Περισσός, Κατεχάκη), Ολοκλήρωση Μετρό Θεσσαλονίκης και Επεκτάσεις Μετρό Θεσσαλονίκης), πέμπτο τα Σιδηροδρομικά έργα (Ολοκλήρωση συστημάτων (ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης, τηλε-διοίκησης), Αναβάθμιση και Συντήρηση εθνικού και προαστιακών δικτύων, Ρίο – Νέο λιμάνι Πάτρας και Αναβάθμιση της γραμμής Θεσ/νίκη-Αλεξανδρούπολη).

 

Σωτήρης Μεταξάς