Σούπερ μάρκετ: Τι αγοράζουν και τι «κόβουν» οι καταναλωτές

Πρέπει να διαβάσετε

To συνεχιζόμενο κύμα ακρίβειας οδηγεί τους καταναλωτές σε περιορισμό των αγορών τους στο σούπερ μάρκετ, σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων ακόμη και σε βασικά είδη διατροφής.

Τα στοιχεία της εταιρείας ΙRI για την περίοδο, από τις αρχές του έτους έως και τον Ιούλιο, δείχνουν πως παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ σε αξία αυξήθηκαν κατά 2,2%, λόγω των ανατιμήσεων, ο όγκος των πωλήσεών τους μειώθηκε κατά 1,7%. Τον Ιούλιο μάλιστα καταγράφηκε η μεγαλύτερη διαφορά των τελευταίων τριών μηνών, ανάμεσα στην ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία και σε εκείνη σε όγκο.

Οι ανατιμήσεις με βάση τα στοιχεία κατά την ίδια περίοδο, διαμορφώθηκαν στο 4%, ενώ ανά κατηγορία, οι ανατιμήσεις στα τρόφιμα κινήθηκαν μεσοσταθμικά στο 4,1%, στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας στο 6,4%και στα προϊόντα για το σπίτι στο 5,3%. Στις υποκατηγορίες προϊόντων τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής αυξήθηκαν κατά 9,5%, όπως επίσης τα προϊόντα μαγειρικής, ακολούθησαν τα γαλακτοκομικά με 7% και τα προϊόντα καθαρισμού για το σπίτι με 5,7%.

Ποιες αγορές περιορίζουν οι καταναλωτές

Οι μεγαλύτερες απώλειες σε επίπεδο όγκου καταγράφηκαν στα προϊόντα σπιτιού – της τάξεως του 6,5% – στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας κατά 5% ενώ κατά 1% υποχώρησαν οι συνολικές πωλήσεις της κατηγορίας των τρόφιμων. Κάτι που σημαίνει ότι οι καταναλωτές μειώνουν μεν τις αγορές σε τρόφιμα όχι όμως στα ίδια επίπεδα με τις άλλες κατηγορίες, καθώς όπως είναι λογικό αποτελούν προϊόντα βασικής ανάγκης.

Είναι πάντως ενδεικτικό ότι σε ό,τι αφορά τις επιμέρους κατηγορίες ,πτώση στις πωλήσεις σε επίπεδο τεμαχίων καταγράφεται σε όλες, πλην των συσκευασμένων τροφίμων, των σνακ και των μη αλκοολούχων ποτών.

Αναλυτικά, κατά 6,5% μειώθηκαν οι πωλήσεις σε όγκο των καθαριστικών σπιτιού και των προϊόντων για το σπίτι, 5,2% μειώθηκαν οι πωλήσεις σε όγκο των προϊόντων φροντίδας και ομορφιάς και 4,7% της προσωπικής υγιεινής.

Όσον αφορά ειδικά στα προϊόντα διατροφής, κατά 7,8% μειώθηκαν οι πωλήσεις των αλκοολούχων ποτών, 5,2% των κατεψυγμένων τροφίμων και 4,9% των γαλακτοκομικών.

Μειώθηκαν περαιτέρω οι προσφορές

Την ίδια στιγμή καταγράφεται μείωση από πλευράς των επιχειρήσεων στις προωθητικές ενέργειες και προσφορές των προϊόντων στα ράφια και τα ψυγεία των σούπερ μάρκετ. Συγκεκριμένα οι προσφορές μειώθηκαν κατά 3,2 μονάδες στα προϊόντα για το σπίτι, κατά 2,1 μονάδες στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής, 1,4 μονάδες στην κατηγορία των ταχυκίνητων κωδικών και κατά 1 μονάδα στα τρόφιμα.

Η τάση, τέλος, των καταναλωτών να επιλέγουν όλο και περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζεται καθώς το μερίδιό τους διαμορφώνεται στο 15,8%, από 14,8% ΤΟ 2021.

Πηγήcnn.gr

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα