Περισσότερα σε σχέση με πέρσι ξόδεψαν οι καταναλωτές στα σούπερ μαρκετ, τις εβδομάδες πριν και μετά το άνοιγμα των σχολείων σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων NilesenIQ, με τον αυξημένο τζίρο ωστόσο να αποδίδεται στις πληθωριστικές αναπροσαρμογές των τιμών και όχι στην αυξημένη κατανάλωση.
Συγκεκριμένα, τις εβδομάδες πριν και μετά το άνοιγμα των σχολείων (5/9 έως 11/9 και 12/9 έως 18/9)), ο συνολικός τζίρος στο οργανωμένο λιανεμπόριο παρουσιάστηκε αυξημένος κατά 11,1%, ενώ αν εξαιρεθεί το άνοιγμα νέων καταστημάτων, η ανάπτυξη στο συνολικό καλάθι ήταν στο 9,7%.
Σε ό,τι αφορά συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων που συνδέονται με το άνοιγμα των σχολείων και τις αγορές των καταναλωτών για τα παιδιά της οικογένειας που επέστρεψαν στα θρανία, παρουσίασαν σημαντική ανάπτυξη, με τις περισσότερες μάλιστα να καταγράφουν διψήφιο ποσοστό.
Ενδεικτικά αναφέρονται:
-
- συσκευασμένο ψωμί +29,2%,
- Γραφική Ύλη +14,7%,
- Δημητριακά στο +11,6%
- συσκευασμένοι χυμοί +8,2%.
Τη μεγαλύτερη συμμετοχή στη συνολική ανάπτυξη είχαν οι ταχυκίνητες κατηγορίες προϊόντων (FMCGs), οι οποίες παρουσίασαν βελτιωμένο τζίρο κατά 11,8%, ενώ θετικά κινήθηκαν τόσο οι κατηγορίες των φρέσκων προϊόντων επί ζυγίω (+10,8%) καθώς και του Bazaar (+3,8%).
Από την άλλη οι όγκοι πωλήσεων παρουσίασαν σημαντικά μικρότερο ποσοστό ανάπτυξης, στο +0,7%, που σημαίνει ότι η άνοδος αυτή στον τζίρο των σούπερ μάρκετ οφείλεται κυρίως στις αυξήσεις των τιμών.