Πέμπτη, 19 Σεπτεμβρίου, 2024
18.7 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Σούπερ μάρκετ: Στους κερδισμένους τα καταστήματα «γειτονιάς» και οι τουριστικές περιοχές

Πρέπει να διαβάσετε

Τη μεγαλύτερη, συγκριτικά, ανάπτυξη το πρώτο επτάμηνο του 2024 εμφανίζουν τα μικρά καταστήματα σούπερ μάρκετ αλλά και εκείνα που βρίσκονται σε περιοχές με έντονη τουριστική κίνηση, όπως για παράδειγμα στην Κρήτη.

Συγκεκριμένα, τα σούπερ μάρκετ επιφάνειας έως 400 τμ., τα λεγόμενα «καταστήματα γειτονιάς» εμφάνισαν τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης, της τάξεως του 5,9%, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Circana για την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2024. Ακολούθησαν τα υπερ-μάρκετ (2.500 τμ και άνω) με ανάπτυξη 3,9%. Τα καταστήματα επιφάνειας από 1.000 έως 2.500 τ.μ. – τα οποία έχουν τη μεγαλύτερη συνεισφορά στον συνολικό τζίρο του κλάδου- αναπτύχθηκαν με 2,7%. Από την άλλη πλευρά, τον μικρότερο ρυθμό ανάπτυξης (1,8%) κατέγραψαν τα σούπερ μάρκετ σε χώρους από 400 έως 1.000 τ.μ.

Η συγκεκριμένη τάση των καταναλωτών να στρέφονται στα καταστήματα της γειτονιάς, αποδίδεται στη δυνατότητα που τους δίνουν για πιο γρήγορες και εύκολες καθημερινές αγορές. Σε ό,τι αφορά τα υπερ-μάρκετ, τα οποία ακολουθούν αμέσως μετά στις επιλογές τους, εκεί φαίνεται πως αναζητούν τη μεγαλύτερη ποικιλία κωδικών επομένως και την ευκαιρία να εντοπίσουν περισσότερες προωθητικές ενέργειες και προσφορές.

Ανά γεωγραφική περιοχή, τη μεγαλύτερη ανάπτυξη εμφανίζει η Κρήτη με +5,3%. Αξίζει να σημειωθεί πως στα στοιχεία της Circana, πέραν της Κρήτης, δεν περιλαμβάνονται οι πωλήσεις στα υπόλοιπα νησιά. Ακολουθεί, η βόρεια Ελλάδα με ανάπτυξη της τάξεως του 4,9% και η Πελοπόννησος με 3,3%. Η Αττική παρότι έχει τη μεγαλύτερη συνεισφορά στον τζίρο, εμφανίζει τους μικρότερους ρυθμούς ανάπτυξης, με 2% ενώ η Θεσσαλονίκη καταγράφει αντίστοιχα 3%.

Η ώθηση που δίνει ο τουρισμός – τόσο οι εγχώριοι όσο και οι ξένοι επισκέπτες – στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, αποτυπώνεται εξάλλου και στις συνολικές ετήσιες πωλήσεις του, τα τελευταία χρόνια. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός, ότι οι μεγάλες αλυσίδες, ποντάροντας στη δυναμική που δίνει η διαρκώς ανοδική πορεία του ελληνικού τουρισμού έχουν στρέψει το επενδυτικό τους ενδιαφέρον, στις περιοχές που υποδέχονται και τον μεγαλύτερο όγκο των επισκεπτών, όπως είναι τα νησιά.

Πηγήcnn.gr

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα