Μπροστά σε ένα νέο κύμα αποψίλωσης νευραλγικών υπηρεσιών βρίσκεται ο δήμος Ηρακλείου καθώς σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στον ΣΚΑΪ Κρήτης και στην Μαρία Μπινιχάκη, η αντιδήμαρχος Οικονομικών Μαρία Καναβάκη, σε εξέλιξη βρίσκεται ο νέος κύκλος κινητικότητας δημοτικών υπαλλήλων.
H κ. Καναβάκη επεσήμανε πως η κινητικότητα θα έπρεπε να είχε ανασταλεί τουλάχιστον σε ότι αφορά τους δήμους καθώς το βάρος της διαχείρισης της πανδημίας το έχουν «σηκώσει» οι δήμοι. «Για να γίνουν όλα αυτά και να διοικείται ένας μεγάλος δήμος, χρειάζεται ανθρώπινο δυναμικό. Λόγω του ότι δεν επιτρέπεται να προσλαμβάνουμε μόνιμο προσωπικό αντιμετωπίζουμε προβλήματα σε πολλά τμήματα και υπηρεσίες του δήμου. Θέσεις που δεν αναπληρώνονται, φεύγουν άνθρωποι και δεν έρχονται νέοι με την κινητικότητα. Πάλι έχουμε αποχωρήσεις από το δήμο, έχουμε πόστα και τμήματα που φεύγουν άνθρωποι και στελέχη και δεν αναπληρώνονται. Αυτό μας δημιουργεί προβλήματα και δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν με τις έκτακτες ολιγόμηνες συμβάσεις που μας επιτρέπει ο νόμος να συνάπτουμε. Οι δήμοι πρέπει να στελεχωθούν με μόνιμο προσωπικό και η γνώμη μου είναι ότι στην παρούσα φάση όταν το κεντρικό κράτος λέει ότι οι υπηρεσίες των δήμων είναι πρώτης γραμμής θα έπρεπε να μας έχουν εξαιρέσει από τον κύκλο κινητικότητας».
Τουλάχιστον 10 με 12 άτομα έχουν αποχωρήσει από το δήμο Ηρακλείου στον υφιστάμενο κύκλο κινητικότητας ενώ στον προηγούμενο είχε αποχωρήσει περίπου ο ίδιος αριθμός ατόμων. «Μπορεί ένας τρίτος νσ θεωρήσει ότι δέκα άτομα είναι μικρός αριθμός, δεν είναι όμως όταν δεν σου επιτρέπεται να αναπληρώσεις τις απώλειες που αφορούν νευραλγικές υπηρεσίες».
Ωστόσο, η κ. Καναβάκη ανέφερε πως μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει κάποια ενημέρωση από το Υπουργείο Εσωτερικών. «Μακάρι να αντιληφθούν την αναγκαιότητα αυτών που θέτουμε και μακάρι να ανασταλεί σε αυτή τη φάση ή να μας δοθεί άλλη δυνατότητα. Το έκτακτο προσωπικό είναι μια ανακούφιση, όμως είναι άτομα που είναι για λίγους μήνες στους δήμους και δεν μπορείς να στηρίξεις τον σχεδιασμό και τη λειτουργία μιας υπηρεσίας με προσωπικό που δεν είναι μόνιμο».
Η κ. Καναβάκη αναφέρθηκε και στις έκτακτες προσλήψεις λέγοντας πως υπάρχει ο καθιερωμένος προγραμματισμός των προσλήψεων. «Έχουμε την Υπηρεσία Καθαριότητας και Πρασίνου, στέλνουμε τα αιτήματα μας και τις ανάγκες μας σε αριθμό προσωπικού. Εμείς αποτυπώνουμε την πραγματικότητα αλλά δεν σημαίνει ότι θα εγκριθεί. Είμαστε υποχρεωμένοι να το σχεδιάσουμε. Έχουμε στην Οικονομική Επιτροπή που θα συνεδριάσει την Τρίτη, τα δύο πρώτα θέματα είναι αυτά. Εμείς θα αποστείλουμε για 110 άτομα».
Για ακόμη μια φορά, η αντιδήμαρχος Οικονομικών επεσήμανε τις ανάγκες που υπάρχουν αναφερόμενη και στην υπηρεσία Καθαριότητας, που δεν μπορεί να σταματήσει τη λειτουργία της. «Πέρα από το μόνιμο προσωπικό, έχει ενισχυθεί από έκτακτες συμβάσεις συμβασιούχους που έχουν παραμείνει με παρατάσεις από εργαζόμενους του κοινωφελούς προγράμματος. Είναι μια υπηρεσία που έχει έναν αριθμό και δεν είναι αυτός που πρέπει. Θα υπάρξει πρόβλημα και μάλιστα σοβαρό».