«Σήμερα με την κύρωση της σύμβαση το διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, ένα οραματικό έργο μπαίνει ουσιαστικά πλέον στο στάδιο της υλοποίησης αφού τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν μέχρι το τέλος του 2019», ανέφερε κατά την τοποθέτησή του στην Ολομέλεια της Βουλής ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ηρακλείου Σωκράτης Βαρδάκης κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου.
Ο κ. Βαρδάκης χαρακτήρισε ως ιδιαίτερα σημαντική την κύρωση της Σύμβασης για το νέο αεροδρόμιο αφού όπως επισήμανε για την κυβέρνηση το «αύριο» της Κρήτης ήταν και είναι στενά συνυφασμένο με την ολοκλήρωση των έργων υποδομής που παρέμεναν ημιτελή, αλλά και την προώθηση υλοποίησης των καίριων αναπτυξιακών έργων όπως ο Β.Ο.Α.Κ., το αεροδρόμιο και η ενεργειακή διασύνδεση του νησιού. Έργα τα οποία όπως χαρακτηριστικά υπογράμμισε «για δεκαετίες περίμενε η Κρήτη και θα δώσουν μια νέα ώθηση στην βιώσιμη ανάπτυξη. Συγκεκριμένα το Νέο Αεροδρόμιο θα αποτελέσει το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο που έχει γίνει ποτέ στην Κρήτη με άκρως αναπτυξιακό χαρακτήρα. Έργο σταθμός για τον τουρισμό, για την ανάπτυξη, αλλά και την τοπική κοινωνία».
Επίσης ο κ. Βαρδάκης δεν παρέλειψε να συγχαρεί τους εργαζόμενους στο υφιστάμενο αεροδρόμιο Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης» που παρά την περιορισμένη φέρουσα ικανότητα υπερβάλλουν εαυτό για πολλά χρόνια
Όσον αφορά τις δηλώσεις της Αντιπολίτευσης και ιδιαίτερα του Γραμματέα της ΝΔ κ. Αυγενάκη για το αεροδρόμιο Καστελίου και συγκεκριμένα ότι αυτό φέρει την σφραγίδα της ΝΔ, ο κ. Βαρδάκης τόνισε ότι «παρά τα ψέματα και την παραπληροφόρηση ο κρητικός λαός ξέρει ότι 15 χρόνια η απραξία και η ανικανότητα σας ήταν αιτία ολόκληρη η Κρήτη να είναι ο φτωχός συγγενής σε υποδομές και αναπτυξιακά έργα. Ότι όμως, δεν κάνατε 20 χρόνια, αυτή η κυβέρνηση σε 4 χρόνια προγραμματίζει, υλοποιεί και παραδίδει αναπτυξιακά έργα και δημιουργεί επιτέλους τις προοπτικές ανάπτυξης αυτού του τόπου».
Ακολουθεί ολόκληρη η τοποθέτηση του κ. Βαρδάκη:
«Σήμερα είναι σημαντική μέρα για το Ηράκλειο, για την Κρήτη.
Με το παρόν σχέδιο αποκτά ισχύ νόμου η σύμβαση παραχώρησης για την κατασκευή και λειτουργία ενός οραματικού και εμβληματικού έργου.
Του νέου Διεθνούς αερολιμένα στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης.
Δεν μπορούμε να μην αναγνωρίσουμε ότι η ανάγκη για την κατασκευή του ήταν υπαρκτή ήδη από την δεκαετία του 1990.
Και βέβαια υπήρξαν σοβαρές ενέργειες ιδιαίτερα από τον Μανόλη Στρατάκη, πρώην Υφυπουργό Μεταφορών και από άλλους που πραγματικά βοήθησαν και μπορώ να πω ότι προσπάθησαν να βάλουν στις ράγες αυτό το μεγάλο έργο.
H υλοποίησή του, όμως, μεταφερόταν από χρόνο σε χρόνο, συμβάλλοντας στην διατήρηση και διόγκωση του αναπτυξιακού ελλείμματος της Κρήτης.
Μιας Περιφέρειας που παρά τους περιορισμούς των υφιστάμενων αεροδρομίων αποτελούσε και αποτελεί την ναυαρχίδα του τουρισμού της χώρας με εκατομμύρια αφίξεις επισκεπτών.
Ενδεικτικά το υφιστάμενο αεροδρόμιο Ηρακλείου το 2015-16-17 κατά μέσο όρο εξυπηρέτησε 6,5 εκατ. Κόσμο.
Το 2018 το «Νίκος Καζαντζάκης», με περισσότερους από 8 εκατομμύρια επιβάτες, ήταν το δεύτερο αεροδρόμιο της χώρας σε επιβατική κίνηση πίσω από το «Ελευθέριος Βενιζέλος».
(και εδώ επιτρέψτε μου να συγχαρώ τους εργαζόμενους στο υφιστάμενο αεροδρόμιο Ηρακλείου Νίκος Καζαντζάκης που παρά την περιορισμένη φέρουσα ικανότητα υπερβάλλουν εαυτό για πολλά χρόνια)
Το 2015 βρεθήκαμε μπροστά σε πολλά ανοιχτά μέτωπα, εκκρεμότητες, έργα, παρεμβάσεις, αλλά και ρυθμίσεις που ζητούσαν δρομολόγηση ή επίλυση.
Από την πρώτη στιγμή για μας ήταν ξεκάθαρο ότι το «αύριο» της Κρήτης είναι στενά συνυφασμένο με την ολοκλήρωση αυτών των έργων που παρέμεναν ημιτελή, αλλά και την προώθηση υλοποίησης των καίριων αναπτυξιακών έργων όπως ο ΒΟΑΚ το αεροδρόμιο και η ενεργειακή διασύνδεση του νησιού.
Έργα που για δεκαετίες περίμενε η Κρήτη.
Έργα που θα δώσουν μια νέα ώθηση στην βιώσιμη ανάπτυξη.
Κυρίες και κύριοι της αντιπολίτευσης συμφωνώ μαζί σας ότι η απόφαση για το αεροδρόμιο στο Καστέλι είναι από το 2003.
Όμως μόνο σήμερα μετά από 16 χρόνια η σημερινή κυβέρνηση είναι αυτή που μέσα από συζήτηση, διάλογο με όλους τους φορείς, με όλες τις συλλογικότητες, με το Δήμο, με την Περιφέρεια, με τις συλλογικότητες που διαφωνούσαν, με τους ανθρώπους των οποίων η περιουσία απαλλοτριώθηκε, κάνει πράξη το οραματικό αυτό έργο.
Πιστέψτε με δεν ήταν μια εύκολη διαδικασία.
Κατατέθηκαν και ελήφθησαν υπόψη όλες οι προτάσεις, όλες οι απόψεις.
Η πλειοψηφία της τοπικής κοινωνίας και της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου και της Κρήτης, ήταν και είναι υπέρ του να γίνει το αεροδρόμιο και έτσι προχωρήσαμε.
Είναι η σημερινή κυβέρνηση εκείνη που εξασφάλισε την ισχυρή παρουσία του δημοσίου στην σύμβαση, είναι η σημερινή κυβέρνηση εκείνη που ολοκλήρωσε τον διαγωνισμό.
Είναι η σημερινή κυβέρνηση που εξασφάλισε για πρώτη φορά το αντισταθμιστικό αντάλλαγμα, που θα λαμβάνει το κράτος από την εκμετάλλευση του έργου να φτάνει το 2%.
Το ποσό αυτό δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητο, μιλάμε για έσοδα, πολλών εκατ ευρώ που θα βοηθήσουν ουσιαστικά πλέον την ανάπτυξη ολόκληρης της περιοχής και όχι μόνο.
Καταφέραμε να αλλάξουμε τους όρους του υποτιθέμενου προηγούμενου διαγωνισμού και το έργο να φέρει αναπτυξιακή μόχλευση στη οικονομία του τόπου μέσα από ισχυρές προβλέψεις για τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος, την προστασία του περιβάλλοντος και με ισχυρά αντισταθμιστικά οφέλη για την τοπική κοινωνία.
Σήμερα με την κύρωση της σύμβαση το διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, ένα οραματικό έργο μπαίνει ουσιαστικά πλέον στο στάδιο της υλοποίησης αφού τα έργα αναμένετε να ξεκινήσουν μέχρι το τέλος του 2019.
Πρόκειται για μια επένδυση 1,5 δις ευρώ και ενός έργου συμβατικού αντικειμένου πάνω από 520 εκατ. ευρώ.
Με την έναρξη του έργου δημιουργούνται 1.500 θέσεις εργασίας, κατά την περίοδο κατασκευής και πολλαπλάσιες μόνιμες θέσεις εργασίας, κατά την περίοδο λειτουργίας και την περίοδο που θα αναπτυχθούν νέες εμπορικές υποδομές και χρήσεις.
Θα αποτελέσει το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο που έχει γίνει ποτέ στην Κρήτη με άκρως αναπτυξιακό χαρακτήρα.
Έργο σταθμός για τον τουρισμό, για την ανάπτυξη, αλλά και την τοπική κοινωνία.
Από σήμερα η ευρύτερη περιοχή του Καστελίου εισέρχεται σε μια νέα αναπτυξιακή τροχιά.
Μια αναπτυξιακή πορεία που δεν θα συμπεριλαμβάνει μόνο το έργο του αεροδρομίου, αλλά συνοδεύεται και από την κατασκευή ενός σύγχρονου και ασφαλούς οδικού δικτύου, κατάλληλου και ικανού να εξυπηρετήσει τα εκατομμύρια των επιβατών που σε ετήσια βάση θα ταξιδεύουν από το νέο αεροδρόμιο.
Είναι αλήθεια ότι τέτοιου είδους επένδυση αναβαθμίζει και μεταβάλει καθοριστικά τη θέση του νησιού στον παγκόσμιο χάρτη των αερομεταφορών και των τουριστικών προορισμών.
Και να επαναλάβουμε για μια ακόμη φορά και με πίστη σ’ αυτό που σας λέω, ότι τα έργα, οι δημόσιες Υποδομές, δεν ανήκουν σε κανέναν Υπουργό, Περιφερειάρχη, Κυβέρνηση ή Δήμαρχο.
Ανήκουν στον ελληνικό λαό.
Και εμείς, κρινόμαστε από τη διαφάνεια, την αποτελεσματικότητα να υλοποιούμε αυτές τις υποδομές, στην υπηρεσία αυτού του λαού.
Ξέρω ότι ο αρμόδιος υπουργός κ. Σπίρτζης δείχνει απόλυτη ευαισθησία και στο θέμα των αποζημιώσεων σε σχέση με τις απαλλοτριώσεις.
Είμαι σίγουρος ότι όπου βέβαια μπορεί να παρέμβει θα το κάνει.
Κλείνοντας κ. Πρόεδρε,
Δεν μπορώ να μην σχολιάσω την δήλωση του Γραμματέα κ. Αυγενάκη
Μετά την πρώτη επιτροπή, δήλωσε ότι με σφραγίδα της ΝΔ το αεροδρόμιο στο Καστέλι
Ανακοινώστε όσες σφραγίδες θέλετε, εξάλλου έχετε εθιστεί πλέον στο ψέμα και την παραπληροφόρηση.
Ο κρητικός λαός ξέρει ότι 15 χρόνια η απραξία και η ανικανότητα σας ήταν αιτία ολόκληρη η Κρήτη να είναι ο φτωχός συγγενής σε υποδομές και αναπτυξιακά έργα.
Ότι όμως, δεν κάνατε 20 χρόνια, αυτή η κυβέρνηση σε 4 χρόνια προγραμματίζει, υλοποιεί και παραδίδει αναπτυξιακά έργα και δημιουργεί επιτέλους τις προοπτικές ανάπτυξης αυτού του τόπου.»
Δείτε αναλυτικά την τοποθέτηση του κ. Βαρδάκη στο βίντεο: https://youtu.be/XEBn_EbfpZM