Για τις εξελίξεις που αφορούν το δρόμο Ηράκλειο-Μεσαρά και τις παρεμβάσεις αποκατάστασης, μίλησε στον Περιφερειακό Τηλεοπτικό Σταθμό CRETA και στην εκπομπή Live με την Αντιγόνη, ο Διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του ΟΑΚ Γιώργος Αγαπάκης.
Ο κ. Αγαπάκης σημείωσε πως έχουν γίνει πολλές ερευνητικές γεωτρήσεις, έχουν παρθεί πολλά δεδομένα και ήδη η μελέτη είναι στα τελευταία στάδια. «Δεν ασχολούμαστε μόνο με τη συγκεκριμένη περιοχή αλλά και με άλλα σημεία του δρόμου που έχουν μια αυξημένη ευαισθησία λόγω της μεγάλης υδροφορίας του εδάφους θεμελίωσης. Για το λόγο αυτό, εκπονούμε κάποιες μελέτες συνολικά πέντε στον αριθμό, εκ των οποίων οι δύο είναι έτοιμες ήδη. Έχει σταλεί η μία στο υπουργείο, η άλλη θα περάσει από το Τεχνικό Συμβούλιο του Οργανισμού και θα εγκριθεί την Τρίτη από το Δ.Σ. Οι υπόλοιπες τρεις είναι σε εξέλιξη ώστε τις επόμενες να ολοκληρωθούν. Το πνεύμα των παρεμβάσεων δεν είναι μόνο η συγκεκριμένη κατολίσθηση αλλά και κάποια άλλα σημεία όπως το γνωστό επίχωμα του Απομαρμά, που είχε επηρεαστεί και από τις σεισμικές δονήσεις έντονα και για το οποίο έχουμε ήδη ετοιμάσει μια σοβαρή μελέτη και είναι σε στάδιο έγκρισης από το υπουργείο Υποδομών. Επίσης, η ευρύτερη περιοχή επλήγη δεν είναι μόνο ο νέος δρόμος και ο επαρχιακός δρόμος Αγ. Βαρβάρα – Γέργερη έχει πολλά προβλήματα και ζητήματα, ένα από αυτά είναι κάτω από την καινούρια Κελαδογέφυρα της Αγ. Βαρβάρας, εμείς θα παρέμβουμε εκεί και θα εκπονηθούν σχετικές μελέτες. Άρα είναι μια ευκαιρία στα πλαίσια των γεγονότων που συνέβησαν και της ολικής διακοπής της κυκλοφορίας να γίνουν οι απαιτούμενες παρεμβάσεις ώστε να μην έχουμε ξανά το ίδιο πρόβλημα».
Πρόσθεσε δε, πως ο ΟΑΚ κάνει τις τεχνικές μελέτες και ζητά ένα κονδύλιο 9,5 εκ. που αφορά την εκτέλεση έργου και την εκπόνηση μελετών. «Η εκτέλεση των εργασιών είναι κατ’επείγουσα, δεν μπορεί να περιμένει ούτε μέρα. Με εισήγηση του Γενικού Διευθυντή του υπουργείου, προτείνεται μια συγκεκριμένη μεθοδολογία η οποία καλεί τους εγκατεστημένους αναδόχους στο συγκεκριμένο έργο να υποβάλλουν προσφορές. Άρα μιλάμε για μια έκτακτη κατ’επείγουσα διαδικασία που δεν σηκώνει καθυστέρηση».
Σύμφωνα με τον κ. Αγαπάκη, πρόκειται για ένα δρόμο κλειστό που έχει πληγεί από κατολίσθηση. «Πρέπει να γίνουν γρήγορες διαδικασίες, η μόνη γρήγορη διαδικασία που προβλέπει ο νόμος είναι το άρθρο 32 που καλείς τους αναδόχους που έχουν τη δυνατότητα και είναι εγκατεστημένοι στο έργο να υποβάλλουν προσφορές σε ότι αφορά σε τεχνικές προτάσεις που ήδη έχουν προχωρήσει. Εμείς δεν ψάχνουμε να βρούμε τι θα κάνουμε, γνωρίζουμε ήδη».
Κλείνοντας, ο κ. Αγαπάκης τόνισε πως ο στόχος είναι να εκκινήσουν οι εργασίες άμεσα. «Μετά τις εγκρίσεις που αναμένουμε από το υπουργείο, εκτιμώ ότι το πολύ αρχές Μαΐου θα έχουμε την εκκίνηση των εργασιών και θα μας χρειαστεί περίπου ένα δίμηνο για να ολοκληρωθούν. Είναι μια καλή ευκαιρία να τεθούν και άλλα θέματα που άλλα είχαν διαπιστωθεί από παλαιότερα, η περίπτωση του επιχώματος του Απομαρμά λίγο πριν τη σήραγγα ήταν από τα προβλήματα που είχαν εντοπιστεί πριν δύο χρόνια, αλλά είναι μια καλή ευκαιρία να γίνουν οι παρεμβάσεις, να θωρακιστεί ο δρόμος και να μην έχουμε επιπλέον προβλήματα. Ο δρόμος θα αποκατασταθεί στην ολότητα του και θα επανέλθει στην κανονικότητα του, χωρίς να είναι λαβωμένος. Είναι αυτονόητο ότι οι επεμβάσεις έχουν αυτό το σκοπό να μην συμβεί ξανά κάτι τέτοιο σε περίοδο έντονων βροχοπτώσεων ή δυσμενών καιρικών φαινομένων».