Παρέμειναν και χθες παρότι μικρότερης έκτασης τα προβλήματα στη μεταφορά μαθητών στην περιοχή του δήμου Ρεθύμνου. Παράπονα έφτασαν ξανά στην Αντιπεριφέρεια Ρεθύμνου από γονείς που επεσήμαναν καθυστερήσεις και μη αποτελεσματική εξυπηρέτηση από τον ανάδοχο που έχει αναλάβει το έργο, ενώ σχετική επιστολή διαμαρτυρίας έστειλε και ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του 2ου δημοτικού σχολείου.
Χθες μάλιστα πραγματοποιήθηκε συνάντηση παρουσία του νέου αναδόχου εκ των Χανίων και εκπροσώπων των δυο Διευθύνσεων Εκπαίδευσης του νομού όπου επισημάνθηκαν λάθη και παραλείψεις, με στόχο αυτές να βελτιωθούν άμεσα και να ομαλοποιηθεί η κατάσταση.
Σε ανακοίνωσή της μάλιστα η Αντιπεριφέρεια Ρεθύμνου εξηγεί πως η μεταφορά των μαθητών σε περιοχές του δήμου Ρεθύμνου γίνεται με νέο ανάδοχο όπως αυτός προέκυψε από τον διεθνή διαγωνισμό που διενήργησε η περιφέρεια μετά τη λήξη της προηγουμένης σύμβασης. Αναφέρει επίσης ότι ο διαγωνισμός αφορούσε τα μισθωμένα από την αντιπεριφέρεια λεωφορεία. Υποστηρίζει ωστόσο ότι σε ό,τι αφορά τους μαθητές που μετακινούνται με ειδικά μαθητικά δελτία δεν υπάρχει καμία αλλαγή, ωστόσο υπογραμμίζει ότι σε κάποια δρομολόγια το ΚΤΕΛ δεν παραλαμβάνει τους μαθητές. Παράλληλα, σε ό,τι αφορά τον προσωρινό ανάδοχο και τις αρρυθμίες υπάρχει συνεργασία ώστε άμεσα τα όποια προβλήματα να αντιμετωπιστούν.
Αναλυτικά, στην ανακοίνωσή της η Διεύθυνση Διοικητικού – Οικονομικού Π.Ε. Ρεθύμνης τονίζει: «H Π.Ε. Ρεθύμνης, όπως και οι λοιπές Περιφερειακές Ενότητες της Κρήτης, προκήρυξε διεθνή διαγωνισμό για τη μεταφορά μαθητών που δικαιούνται μεταφοράς στις σχολικές μονάδες του νομού μας, όπως επιβάλλουν οι σχετικές διατάξεις του νόμου, δεδομένου ότι η προηγούμενη Σύμβαση για τη μεταφορά μαθητών έληγε στις 31.12.2024.
Τα δρομολόγια χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες και η Επιτροπή που συστήθηκε ανέδειξε τους προσωρινούς αναδόχους. Αυτή τη στιγμή, είμαστε στο στάδιο συλλογής των προβλεπόμενων στη διακήρυξη δικαιολογητικών, προκειμένου να προχωρήσουμε στην κατακύρωση της σύμβασης, σύμφωνα με όσα προβλέπει η διακήρυξη και οι σχετικές διατάξεις.
Σε ορισμένα δρομολόγια που πριν τις 31.12.2024 εκτελούνταν από το ΚΤΕΛ και οι μαθητές μεταφέρονταν με τη χρήση ειδικών μαθητικών δελτίων, δεν προβλέφθηκε στη διακήρυξη η μεταφορά τους με μισθωμένο λεωφορείο, αφού στις περιπτώσεις αυτές δεν επιτρέπεται να προκηρυχθεί το δρομολόγιο για τη μεταφορά μαθητών με μισθωμένο λεωφορείο. Μετά τις 31.12 που έληξε η σύμβαση με το ΚΤΕΛ, το ΚΤΕΛ δεν παραλαμβάνει πλέον τους μαθητές που έχουν αυτά τα ειδικά μαθητικά δελτία.
Επιπλέον παρατηρούνται κάποιες αρρυθμίες στη μεταφορά των μαθητών από τον νέο προσωρινό ανάδοχο στον δήμο Ρεθύμνου, αφού δεν υπάρχουν σημεία με ειδική σήμανση όπου θα βρίσκονται οι μαθητές για να τους παραλάβει το λεωφορείο.
Καταβάλλονται εντατικές προσπάθειες να ξεπεραστούν οι δυσκολίες που έχουν ανακύψει και δυστυχώς προκαλούν ταλαιπωρία σε γονείς, πιστεύουμε όμως ότι σύντομα θα ξεπεραστούν οι δυσκολίες αυτές και θα αποκατασταθεί η ομαλότητα.
Λυπούμαστε για την αναστάτωση που έχει προκληθεί και ζητάμε την κατανόηση των γονέων δεδομένου ότι εργαζόμαστε εντατικά για την επίλυση των ζητημάτων που έχουν ανακύψει κατά την εκτέλεση των δρομολογίων της μεταφοράς των μαθητών».
Διευκρινίσεις του ΚΤΕΛ για τα ειδικά μαθητικά δελτία: Θα ισχύουν μόνο για τους μαθητές που ανήκουν στις ομάδες που έχει αναλάβει το ΚΤΕΛ
Απάντηση στην Αντιπεριφέρεια Ρεθύμνου σε σχέση με το μεταφορικό έργο των μαθητών έδωσε χθες η Διοίκηση της ΚΤΕΛ Ρεθύμνου – Χανίων ξεκαθαρίζοντας τα προβλήματα με τα ειδικά μαθητικά δελτία, τα οποία όπως επισημαίνει θα ισχύουν ΜΟΝΟ για τους μαθητές που είναι δικαιούμενοι μεταφοράς με δρομολόγια της τακτικής συγκοινωνίας και ανήκουν στις ομάδες που έχει ο προσωρινός ανάδοχος «ΚΤΕΛ Χανίων Ρεθύμνου ΑΕ».
Παράλληλα στην ανακοίνωση γίνεται αναφορά για το πρόβλημα που προέκυψε με τους μαθητές ΕΝΕΓΥΛ.
Καταλήγοντας η Διοίκηση του ΚΤΕΛ επισημαίνει ότι: «Η Διοίκηση της Εταιρείας μας εκφράζει τη λύπη της για τον τρόπο με τον οποίο οι αρμόδιοι υπάλληλοι της Αντιπεριφέρειας Ρεθύμνου και η πολιτική τους προϊστάμενη, κ. Μαρία Λιονή διαχειρίζονται το μεταφορικό έργο των μαθητών».
Αναλυτικά η απάντηση της ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου
«Σε απάντηση των ισχυρισμών της Αντιπεριφερειάρχου Ρεθύμνου κ. Μαρίας Λιονή και της ανακοίνωσης που εξέδωσε νωρίτερα η Διεύθυνση Διοικητικού – Οικονομικού της Π.Ε. Ρεθύμνου, η ΚΤΕΛ Χανίων Ρεθύμνου ΑΕ επισημαίνει τα εξής:
«Α) Ειδικό Μαθητικό Δελτίο
Οι δικαιούμενοι μεταφοράς χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: α) Αυτοί που μεταφέρονται με τα τακτικά δρομολόγια (στα οποία μεταφέρονται και άλλοι επιβάτες) και β) Αυτοί που οι περιοχές τους δεν έχουν τακτικά δρομολόγια και εξυπηρετούνται με μισθωμένα λεωφορεία.
Η εταιρεία μας, δεδομένου ότι όλα τα προηγούμενα χρόνια ήταν ο μοναδικός ανάδοχος του μεταφορικού έργου είχε δώσει σε συνεννόηση με την Αντιπεριφέρεια Ρεθύμνου τα Ε.Μ.Δ. σε όλους τους μεταφερόμενους μαθητές, με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτησή τους με τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ που εκτελούν και τα τακτικά δρομολόγια στον νομό.
Όμως θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι οι λίστες των αποζημιώσεων που λαμβάνει το ΚΤΕΛ αναφέρουν ξεχωριστά τους μεταφερόμενους μαθητές που ανήκουν στην α’ κατηγορία και ξεχωριστά τους μεταφερόμενους μαθητές που ανήκουν στην β’ κατηγορία, παρόλο που φαινόταν ενιαίο το δικαίωμα μετακίνησης για όλους τους κατόχους των μαθητικών καρτών.
Από τις 20-1-2025 που τα δεδομένα άλλαξαν βάσει των αποτελεσμάτων του διεθνούς διαγωνισμού, όπου το ΚΤΕΛ και μία ακόμα ιδιωτική εταιρεία είναι προσωρινοί ανάδοχοι του μεταφορικού έργου, τα ειδικά μαθητικά δελτία θα ισχύουν ΜΟΝΟ για τους μαθητές που είναι δικαιούμενοι μεταφοράς με δρομολόγια της τακτικής συγκοινωνίας και ανήκουν στις ομάδες που έχει ο προσωρινός ανάδοχος «ΚΤΕΛ Χανίων Ρεθύμνου ΑΕ»
Όλοι οι υπόλοιποι μαθητές που θα μεταφέρονται από τον έτερο προσωρινό ανάδοχο, δεν θα μπορούν να εξασφαλίσουν τη δωρεάν μεταφορά τους στις τακτικές γραμμές που εκτελεί το ΚΤΕΛ, αφού θα πρέπει να μεταφέρονται δωρεάν και αποκλειστικά με τα μισθωμένα λεωφορεία της ιδιωτικής εταιρίας του. Σε περίπτωση δε που κάποιοι από τους αυτούς τους μαθητές χρησιμοποιήσουν τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ για τη μεταφορά τους, οφείλουν να πληρώνουν κανονικά το αντίτιμο του εισιτηρίου τους, όπως γίνεται και με τους υπόλοιπους επιβάτες.
Β) Ασή Γωνιά και Φωτεινού
Σχετικά με τις δημόσιες τοποθετήσεις της Αντιπεριφερειάρχου Ρεθύμνου για τους μαθητές της Ασή Γωνιάς, η εταιρεία μας τονίζει ότι οι μαθητές αυτοί (έως και τη λήξη της προηγούμενης σύμβασης συμπεριλαμβανομένης και της παράτασης έως 17-1-2025) μεταφέρονταν με μισθωμένα λεωφορεία της εταιρείας μας (αυτό αποτυπώνεται και στις λίστες της προηγούμενης σύμβασης) από την Ασή Γωνιά έως την Αργυρούπολη. Και στη συνέχεια μετεπιβιβάζονταν σε άλλο λεωφορείο που εκτελούσε το δρομολόγιο Μυριοκέφαλα – Ρέθυμνο (και το μεσημέρι αντιστρόφως) κάνοντας χρήση των ειδικών μαθητικών δελτίων.
Για την περίπτωση των μαθητών στην περιοχή Φωτεινού, αυτοί εξυπηρετούνταν με μισθωμένο λεωφορείο από του Φωτεινού έως τους Αρμένους και από τους Αρμένους έως το Ρέθυμνο (και αντιστρόφως το μεσημέρι) χρησιμοποιούσαν τα υφιστάμενα επιβατικά δρομολόγια κάνοντας χρήση του ειδικού μαθητικού δελτίου.
Ωστόσο, παρά τις συνεχείς οχλήσεις της εταιρείας μας για λάθη που είχαν γίνει με τα Ειδικά Μαθητικά Δελτία, ώστε να διορθωθούν η αρμόδια Διεύθυνση της Αντιπεριφέρειας Ρεθύμνου μας απέστειλε το έγγραφο στις 15 Ιανουαρίου στο οποίο αναφέρει ότι: «Μπορείτε να προσφύγετε στην Ενιαία Αρχή Συμβάσεων. Αν κρίνετε ότι έχετε υποστεί βλάβη από πράξη ή παράλειψη της αναθέτουσας αρχής, κάτι που δεν προβλέπεται στο παρόν στάδιο της διαδικασίας-εξέλιξης του διαγωνισμού. Κατά συνέπεια στο στάδιο αυτό δεν μπορούμε να εξετάσουμε τους ισχυρισμούς σας για εξυπηρέτηση μαθητών για δρομολόγια που περιλαμβάνονται στην Ομάδα 3 για τα οποία έχει ήδη αναδειχθεί «προσωρινός ανάδοχος» για να τα εκτελεί από 20/01».
Γ) Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Λύκειο Ρεθύμνου
Από τις 20-1-2025, οπότε και τέθηκε σε ισχύ ο νέος σχεδιασμός της Π.Ε.Ρ., κάποιοι μαθητές του ΕΝΕΕΓΥΛ μάλλον ήταν «αόρατοι» για την Περιφέρεια Κρήτης, καθώς δεν συμπεριλήφθηκαν στη διακήρυξή της με συνέπεια να μην έχει προβλεφθεί κι η μεταφορά τους.
Μάλιστα το πρωί της 20ης Ιανουαρίου 2025 διαπιστώσαμε την αποστολή e-mail της Αντιπεριφέρειας Ρεθύμνου στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου (το αρμόδιο γραφείο είναι γνωστό ότι παραμένει κλειστό τα Σαββατοκύριακα), το οποίο ανέφερε ότι από λάθος του ΕΝΕΕΓΥΛ δεν υπήρξε πρόβλεψη για τη μεταφορά κάποιων μαθητών. Αποδείχθηκε όμως, βάσει των ισχυρισμών του ΕΝΕΕΓΥΛ ότι το λάθος έγινε από την Αντιπεριφέρεια Ρεθύμνου.
Άμεσα στελέχη της εταιρείας μας συνοδευόμενα από τον νομικό μας σύμβουλο επισκέφθηκαν την αρμόδια υπάλληλο της Αντιπεριφέρειας προκειμένου να αναζητηθεί λύση για τους συγκεκριμένους μαθητές προχωρώντας ενδεχομένως σε πράξη τροποποίησης των διαδρομών.
Η προφορική απάντηση που λάβαμε ήταν ότι η Αντιπεριφέρεια θα συμβουλευόταν τον νομικό της σύμβουλο ώστε να εξευρεθεί ο τρόπος της ανάθεσης μεταφοράς για αυτή τη μερίδα των «αόρατων» τελικά μαθητών.
Και ενώ το ΚΤΕΛ ανάμενε το σχετικό έγγραφο της ανάθεσης του μεταφορικού έργου των «αόρατων μαθητών», σήμερα με νεότερο έγγραφο της η Π.Ε.Ρ. μας εγκαλεί να δώσουμε εξηγήσεις για ποιο λόγο δεν μεταφέρονται οι μαθητές που δεν μας είχε ανατεθεί ποτέ η μεταφορά τους.
Εν κατακλείδι, η Διοίκηση της εταιρείας μας εκφράζει τη λύπη της για τον τρόπο με τον οποίο οι αρμόδιοι υπάλληλοι της Αντιπεριφέρειας Ρεθύμνου και η πολιτική τους προϊστάμενος κ. Μαρία Λιονή διαχειρίζονται το μεταφορικό έργο των μαθητών».