Μία εβδομάδα πέρασε από τον τραγικό θάνατο των δύο ιπτάμενων της Πολεμικής Αεροπορίας, του 34χρονου σμηναγού Χρήστου Μουλά και του 27χρονου ανθυποσμηναγού Περικλή Στεφανίδη, οι οποίοι έχασαν τη ζωή τους το μεσημέρι της προηγούμενης Τρίτης 25 Ιουλίου στην Κάρυστο μετά την πτώση του Canadair με το οποίο επιχειρούσαν ρίψη νερού κοντά στο χωριό Πλατανιστός στην Εύβοια. Άπαντες παραμένουν μουδιασμένοι για την τραγωδία, ενώ οι έρευνες για τα αίτια της μοιραίας πτώσης, που αποτυπώθηκε μάλιστα σε πλάνα της ΕΡΤ από το σημείο, συνεχίζεται.
Tο μοιραίο Canadair CL-215, έχοντας στο πιλοτήριό του τον 27χρονο Περικλή Στεφανίδη και τον 34χρονο Χρήστος Μουλά, χειριστές της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών της 112 Πτέρυγας Μάχης με έδρα την Ελευσίνα, είχε απογειωθεί από το αεροδρόμιο της Αγχιάλου με προορισμό την Κάρυστο.
Το συγκεκριμένο αεροσκάφος, συνοδεία ενός ακόμη Canadair -μιας και όπως όλα τα αεροσκάφη έτσι και αυτά πετούν πάντα σε ζεύγη για λόγους ασφαλείας- προσέγγισαν την πυρκαγιά στον Πλατανιστό Ευβοία, έχοντας γεμάτες τις δεξαμενές τους με περίπου 5,5 τόνους νερό. Όπως προβλέπεται, τα αεροσκάφη πέταξαν αρχικά πάνω από την περιοχή ενδιαφέροντος ώστε να αξιολογήσουν τις συνθήκες και να εντοπίσουν τον τόπο ρίψης και εν συνεχεία επέστρεψαν προκειμένου να αδειάσουν το φορτίο τους με την τραγική κατάληξη για το Canadair με τον 34χρονο κυβερνήτη και τον 27χρονο συγκυβερνήτη.
Οι μαρτυρίες που ρίχνουν φως στη συντριβή του
Τα εννέα μοιραία δευτερόλεπτα μετά την πρόσκρουση του δεξιού ακροπτερυγίου του μοιραίου Canadair στο δέντρο, κατά τη διάρκεια πυρόσβεσης πυρκαγιάς στην Κάρυστο, που είχε ως αποτέλεσμα να χάσει το αεροπλάνο τον πλωτήρα και στη συνέχεια να συντριβεί στο έδαφος, μπήκαν στο μικροσκόπιο των ερευνών, σύμφωνα με το δημοσίευμα της Real News.
Η διερεύνηση του δυστυχήματος περιλαμβάνει και τις μαρτυρίες όπως αυτή του αντιπτεράρχου ε.α. Γεωργίου Γερούλη, ο οποίος ήταν αυτόπτης μάρτυρας.
Μιλώντας στη Real News ο Γ. Γερούλης τονίζει ότι δεν άκουσε τον κινητήρα να παρουσιάζει κάποια δυσλειτουργία και ότι δεν είχε χάσει την ισχύ του. «Οι κινητήρες δούλευαν. Δεν άκουσα κάποιο πρόβλημα αυξομείωσης. Ήταν σταθεροί οι κινητήρες μέχρι που έπεσε», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Οι εμβολοφόροι κινητήρες R2800 ΤΩΝ CL-215 έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα ανθεκτικοί στον χρόνο. Όμως, όπως αναφέρει στο δημοσίευμά της η Real News, ένα από τα μειονεκτήματα που παρουσιάζουν είναι ότι σε ακραίες συνθήκες μπορεί να παρουσιάσουν πτώση στην απόδοσή τους, με απώλεια ισχύος, η οποία μπορεί να οδηγήσει υπό προϋποθέσεις ακόμη και στο σβήσιμο.
Ωστόσο, σύμφωνα με τους ειδικούς, το Canadair μπορεί να πετάξει ακόμη και με τον έναν κινητήρα και το πλήρωμα να προσγειωθεί με ασφάλεια.
Ένα δεύτερο δεδομένο αφορά τις συνθήκες κάτω από τις οποίες μπορούν να επιχειρήσουν τα Canadair πρώτης γενιάς. Με θερμοκρασία πίστας άνω των 38 βαθμών, τα CL-215 δεν μπορούν να απογειωθούν με πλήρες φορτίο καυσίμων. Άρα, δεν μπορούν να επιχειρήσουν για όσες ώρες είναι σχεδιασμένα.