Η λειτουργία των Open Malls στην Κρήτη εξελίσσεται σε ένα στοίχημα που δεν περιορίζεται στο τοπικό λιανεμπόριο αλλά παίρνει μεγαλύτερες διαστάσεις αποτελώντας ένα crash test για το ελληνικό εμπόριο και το εγχείρημα διασύνδεσης με τον τριτογενή τομέα.
Εξάλλου, σε μία αμιγώς τουριστική αγορά όπως είναι η Κρήτη, τα συμπεράσματα που θα προκύψουν θα είναι «οδηγός» για τις κινήσεις που θα πρέπει να γίνουν με φόντο τη … μετάβαση του εμπορίου στη σύγχρονη εποχή.
«Τα Open Malls της Κρήτης είναι ένα στοίχημα. Θεωρούμε ότι θα αποτελέσουν μία κομβική κίνηση για τη δημιουργία σύγχρονων αγορών» δήλωσε στην εκπομπή De Facto της τηλεόρασης Creta ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Γιώργος Καρανίκας συμπληρώνοντας πως «η Κρήτη μπορεί να αποτελέσει πρότυπο μοντέλο διασύνδεσης τουρισμού και εμπορίου. Πρέπει να αναζητήσουμε εργαλεία ώστε το εμπόριο να διεκδικήσει μεγαλύτερο μέρος από την ταξιδιωτική δαπάνη».
Οι εγκεκριμένες προτάσεις για τα Open Malls θα υλοποιηθούν από Σχήματα συνεργασίας μεταξύ Δήμων και Εμπορικών Συλλόγων. Κάθε Σχήμα (έξι είναι συνολικά στην Κρήτη) θα υλοποιήσει ένα σύνολο συνεκτικών και αλληλένδετων παρεμβάσεων με στόχο την ενίσχυση και τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας που αναπτύσσεται σε εμπορικές περιοχές και ειδικότερα σε περιοχές που διαθέτουν σημαντικούς πολιτιστικούς πόρους και τουριστική δυναμική.
«Έχουν ήδη γίνει σημαντικά βήματα και βρισκόμαστε στην τελική ευθεία. Θα πρέπει να εκμεταλλευτούμε τη συγκυρία ώστε να δημιουργήσουμε σχήματα που μπορούν να δώσουν υπεραξία στην πραγματική οικονομία», σημείωσε από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης Μανόλης Κουμαντάκης.
Η διασύνδεση τουρισμού και εμπορίου και τα πολλαπλασιαστικά οφέλη για την ελληνική οικονομία είναι το κυρίαρχο θέμα της ατζέντας στην ημερίδα που διοργανώνει η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας στο Ηράκλειο παρουσία του υπουργού τουρισμού Χάρη Θεοχάρη.
«Πρέπει να συνδέσουμε το εμπόριο με τον τουρισμό και πρέπει να το κάνουμε συντεταγμένα. Η Κρήτη είναι ένα πολύ ισχυρό “brand” και μπορεί να αποτελέσει παράδειγμα. Να δούμε στην πράξη ότι το εμπόριο είναι πολλαπλασιαστής της ανάπτυξης.
Σωτήρης Μεταξάς