Ο κύβος ερρίφθη για τις υποπαραχωρήσεις σε 10 περιφερειακά λιμάνια της χώρας, μεταξύ των οποίων και του λιμένα Ηρακλείου, μέσω ενός νέου μοντέλου αξιοποίησης δραστηριοτήτων και υποδομών.

Το σχετικό νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ψηφίστηκε από την Ολομέλεια ανοίγοντας τον δρόμο σε επενδυτικά σχήματα να αναλάβουν συγκεκριμένες δραστηριότητες, με το λιμάνι του Ηρακλείου να βρίσκεται σε κεντρικό «κάδρο» έστω και αν στην αφετηρία της διαδικασίας θα προηγηθούν άλλα λιμάνια.

Το επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι Ηρακλείου

Το Ηράκλειο εξάλλου είχε από την πρώτη στιγμή περίοπτη θέση στον φάκελο των επενδυτικών project για την αξιοποίηση των περιφερειακών λιμανιών και ήδη επενδυτικοί όμιλοι έχουν εκφράσει ανεπίσημα το ενδιαφέρον τους για τις δράσεις κρουαζιέρας, εκτιμώντας ότι υπάρχει ισχυρή δυναμική στη Μεσόγειο και το Ηράκλειο μπορεί να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο ως μία βασική επιλογή κορυφαίων εταιριών του κλάδου.

Προσεχώς «κύμα» υποπαραχωρήσεων

Πρόκειται ουσιαστικά για συνέργειες δημόσιου και ιδιωτικού τομέα που δεν έχουν κοινά χαρακτηριστικά με τις ιδιωτικοποιήσεις των λιμανιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αλλά με παραχωρήσεις συγκεκριμένων δραστηριοτήτων.

Ουσιαστικά δίνεται η δυνατότητα στους οργανισμούς λιμένων να προσελκύουν επενδύσεις μέσω ιδιωτικών κεφαλαίων για συγκεκριμένες δραστηριότητες, όπως η κρουαζιέρα, οι μαρίνες και τα εμπορευματοκιβώτια.

Σωτήρης Μεταξάς